Forum > Newbie Forum

Dj-gear voor thuisgebruik uitzoeken

(31 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
6-12-2006 13:57

teknoknights] schreef:

Ofwel ligt dat dan weer aan mij shocked 8O
Nee hoor, kan ik me goed in vinden.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-12-2006 15:01

teknoknights schreef:

Tja... Als je equalizers hebt die volledig killen kun je toch zelf bepalen hoeveel je wegfiltert? Bij sommige subtiele mixen is het zelfs essentieel dat je zo goed als alles kunt wegnemen om mooi langzaam alles weg te filteren. Denk dat elke dj na verloop van tijd wel een mixer wil met een complete kill. Ofwel ligt dat dan weer aan mij shocked 8O
Ja en nee ;-)

Als je die diepe kill nooit nodig hebt (zoals ik bijvoorbeeld) dan zit die diepe kill je WEL altijd in de weg. Je zult dan elke keer weer moeten onthouden "nee, niet dat laatste stukje, nee, niet dat laatste stukje, shit, ik zei nog zo... NIET DAT LAATSTE STUKJE".

En reken maar dat dit frustrerend kan zijn.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
EXeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-12-2006
Laatste: 17-6-2014
Berichten: 8
6-12-2006 18:52
Het is weer even geleden, wederom dank voor de reacties. Ik kwam er pas vandaag achter dat de thread uit 3 pagina's bestond, sorry voor het late reageren!

Jozef schreef:

Mocht je budget het echt niet meer trekken, kun je deze mixer eens bekijken.
.........................
Voor het geld is het wel echt een fijne mixer, al vind ik zelf ook dat je tussen zulke dure cd-spelers best een kwalitatief betere mixer neer kunt zetten zoals bijvoorbeeld een Dateq XTC(geen 4 kanaals helaas).
@Jozef/voltcontrol/localhost1985 JB-Systems MX 4 MKII Ziet er erg degelijk uit en past in het budget. De Dateq XTC vallen daar ver buiten Jozef, en aangezien ik het voornamelijk ga gebruiken op me kamertje van 4 bij 3, is dat overkill.

@voltcontrol: Gemini UMX SE, ziet er ook zeer degelijk uit en volgens mij is dat ook een zeer goede mixer. Ik zal eens kijken er iets moois te vinden is. Hij wordt dus niet meer gemaakt/geleverd??

@voltcontrol/teknoknights: Over de kill-functie van het geluid, bij de JB wordt aangegeven dat hij de mogelijk heeft, maar als je aangeeft dat het neit mogelijk is, geloof ik je direct.
Ja of ik het nodig vind dat er een kill-functie opzit.. Bij VirtualDJ is het wel fijn ja dat de bas helemaal weggedraaid kan worden en de treble, dat bedoelde ik ook deels met een goede EQ-functie, mocht dat niet duidelijk zijn. Maar ik zal er niet wakker van liggen als (met alles naar links/beneden gedraaid) er nog heel zachtjes iets te horen is. Weet eigenlijk zelf niet goed of ik het wel/niet nodig heb. Kan iemand goede voorbeelden geven?

Behringer-mixers: zijn al van de baan, vanwege de negatieve reacties, dus daar kijk ik niet meer naar!!

Keuze-lijst op dit moment
- Reloop RMX 30
- JB-Systems MX 4 MKII
- Gemini UMX (SE)

Even een snelle reactie van mij, ik ga nu eten! Verhaal over de kill-functie is me dus nog niet helemaal duidelijk.
JozefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 27-10-2009
Berichten: 64
7-12-2006 02:57
Op de Mx-4 is het heel goed mogelijk om de bas weg te draaien (als in Virtual DJ), echter als je de EQ helemaal terugdraait (van de bas) valt het hele geluid uit elkaar.

Op mijn Mx heb ik ook nog steeds geluid als ik alles helemaal naar links draai op de EQ. Er is wel heel veel weg, maar hij lekt een beetje.
Ik spreek überhaupt geen Duits. - Herman Finkers
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
7-12-2006 13:19

eXe] schreef:

@voltcontrol: Gemini UMX SE, ziet er ook zeer degelijk uit en volgens mij is dat ook een zeer goede mixer. Ik zal eens kijken er iets moois te vinden is. Hij wordt dus niet meer gemaakt/geleverd??

@voltcontrol/teknoknights: Kan iemand goede voorbeelden geven?
Keuze-lijst op dit moment
- Reloop RMX 30
- JB-Systems MX 4 MKII
- Gemini UMX (SE)
Jozef geeft goed aan wat er gebeurt met je kill functie, you kill the bass, so to say...
MAAR...Sommige djs hebben dat juist nodig, ik meestal niet, in hele laidback mixes (triphop, minimal) mis ik het heeeeeeeeeel soms op mijn UMX, over het algemeen kun je ver genoeg wegdraaien met de EQ's (tot -32 DB).

De UMX is nog nieuw te koop.
Het is een product wat niet meer gemaakt word door Gemini. Destijds (ergens vorig jaar?) heeft deze webshop ivm het uitlopen de UMX een enorme partij van dat produkt ingeslagen en daardoor voor een erg leuke prijs kunnen verkopen. Je kan ze tweedehands ook voor een erg leuke prijs krijgen als je een beetje rondneust.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
EXeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-12-2006
Laatste: 17-6-2014
Berichten: 8
9-12-2006 00:05
Ja heb hem door (kill-functie) wink ;) Had bij de vorige post een black-out ofzo, want ik wist het al... razz :p anyway.
New-line verkoopt ze niet meer, las ik op de site. www.new-line.nl/v/12772

Ik denk dat, als ik hem kan vinden, het toch de Gemini wordt, anders de JB.
Ben toch wel benieuwd naar ervaringen met de Reloop RMX-30.
DJ MunchStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 22-10-2008
Berichten: 38
10-12-2006 18:31
Nog even terug komen op de Vestax VMC-004.
Ik heb hem hier nu ook al een jaartje staan en geen klachten
Het is een beetje een underdog denk ik, is weinig bekend maar zeer mooi
en degelijk materiaal. Enig puntje is dat de EQ knoppen een scherp randje hebben razz :p
Zeker ook het overwegen waard !
EXeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-12-2006
Laatste: 17-6-2014
Berichten: 8
14-12-2006 00:24
Wat zo verder over de Vestax VMC-004 lees, is dat hij goed stofvrij is en dat het een degelijk apparaatje is.
Alleen dat de faders erg stroef gaan? Denk toch binnenkort maar eens wat verschillende proberen, want iedereen ervaart dat anders.
Toch vind de Gemini UMX SE echt prachtig razz :p
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-12-2006 04:02

eXe schreef:

is dat hij goed stofvrij is
Nee hij heeft waarschijnlijk betere faders, hij vangt net zoveel stof als iedere andere mixer.... alhoewel hij is een stuk kleiner als mijn Nuo5 dus er zal iets meer langs heen vallen ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
EXeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-12-2006
Laatste: 17-6-2014
Berichten: 8
20-12-2006 18:01
Heb inmiddels gelezen ja dat de Vestax VMC-004 goede faders heeft, en vooral een goede crossfader.
Maar hetzelfde hoor ik over de Gemini UMX SE, en dat die zelfs nog betere faders heeft.
Of klopt dat laatste niet helemaal?
Ik heb laatst ook even met een Pioneer DJM-600 mogen spelen. Erg fijn paneeltje, alleen te duur.
Knoppen zaten ver genoeg uit elkaar, kan alleen niet beoordelen hoe dat is bij de Vestax en de Gemini.
Begin nu ook weer sterk te twijfelen over het aantal kanalen/effecten.

Vraagje tussendoor:
Je kan toch ook gewoon cd-spelers op de phono-ingang van een mixer aansluiten? Of mag dat niet?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)