Forum > Newbie Forum

Newbie vraag over aanschaf boxen (celestion/dap/of zelfbouw?) Uw mening graag

(31 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
30-9-2006 22:50

MarkLievens schreef:

Helaas vind ik bij de mensen van dit forum niet echt een antwoord, als zelfs de baas me een beetje voor de gek houd? Of heeft de medeforummer boven mij het verkeerd?
De baas houd je echt niet voor de gek. Toevallig heeft deze baas wel erg veel verstand van technische zaken waar ook de meer gevorderden wat aan hebben. Ook de medeforummers houden je niet voor de gek. Zelf pleit ik ook voor de DAP K-115 (liever dan de K-112, maar dat is mijn persoonlijke mening). Leuke instappers voor weinig geld. Ik was zo'n beetje de eerste DAP K-115 gebruiker, en ben er nog steeds tevreden mee.

Als het onbekende spullen zijn, laat het zijn, of ga eerst zelf luisteren voordat je een kat in de zak koopt.
Zijn het bekende spullen waar velen goede ervaringen mee hebben, dan is het zeer zeker te overwegen.

TCMC
MarkLievensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-7-2006
Laatste: 18-10-2006
Berichten: 9
1-10-2006 10:59
Naja als ik om een antwoord vraag, en krijg vervolgens van een medeforummer te horen dat het een ezeltje prikje advies is? Dan weet ik ook niet meer wie ik moet geloven...

Ik snap dat dre een flinke smak aan audiokennis bezit en wilde daar graag gebruik van maken, dus dre wie moet ik nou serieus nemen?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-10-2006 13:19

MarkLievens schreef:

Naja als ik om een antwoord vraag, en krijg vervolgens van een medeforummer te horen dat het een ezeltje prikje advies is? Dan weet ik ook niet meer wie ik moet geloven...
Naar mijn idee lijkt mij het simpel, jij geeft 3 gerechten waaruit je moet kiezen, en je houd van geen van de gerechten, maakt het dan nog uit wat je kiest?

In dat geval zou ik liever kiezen voor het 4e gerecht wat Dré heeft toegevoegd.

Martin.
kvm entertainment
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
1-10-2006 13:20

MarkLievens schreef:

Naja als ik om een antwoord vraag, en krijg vervolgens van een medeforummer te horen dat het een ezeltje prikje advies is? Dan weet ik ook niet meer wie ik moet geloven...

Ik snap dat dre een flinke smak aan audiokennis bezit en wilde daar graag gebruik van maken, dus dre wie moet ik nou serieus nemen?
Wat jij daar gaat vragen is dat je iemand min of meer gaat dwingen om een relatief onbekend luidspreker systeem te laten aanwijzen. Stel je nou eens voor dat Dré een van jouw genoemde drie luidspreker systemen gaat aanwijzen. Vervolgens schaf je dit aan, en achteraf blijkt de geluidskwaliteit helemaal niet aan jouw verwachtingen te voldoen. Wie is dan volgens jou de zondebok?

Moraal: niemand hier wil zijn/haar vingers aan gaan branden en als zondebok te worden aangewezen. Er komen in dit topic best wel goede adviezen over betaalbare luidsprekers, die je dus volledig in de wind slaat.

TCMC
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
1-10-2006 13:23

KVM schreef:

MarkLievens schreef:

Naja als ik om een antwoord vraag, en krijg vervolgens van een medeforummer te horen dat het een ezeltje prikje advies is? Dan weet ik ook niet meer wie ik moet geloven...
Naar mijn idee lijkt mij het simpel, jij geeft 3 gerechten waaruit je moet kiezen, en je houd van geen van de gerechten, maakt het dan nog uit wat je kiest?

In dat geval zou ik liever kiezen voor het 4e gerecht wat Dré heeft toegevoegd.

Martin.
Martin, je weet toch wel dat lui gevoerd willen worden met leugens die voor hun als waarheid in de oren klinken. laugh :D

Zelf waag ik me, net als vele anderen, er dus niet aan, helemaal niet als het relatief onbekend is.

TCMC
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
1-10-2006 13:30

dj xciter schreef:

Let wel op dat het een Conr*d speaker is. Die weten de specs nog wel eens wat "op te schroeven"

Met Vriendelijke Groet,

Dj Xciter
Kijk maar eens naar de CPA 15-300 van Conrad. In de pdf doc vind je een klad papier met de echte TS parameters van de Chinese fabrikant. Deze zien er ook nog beter uit dan de TS parameters die Conrad zelf geplaatst heeft. Ik vertrouw LMS, MLSSA en Sia Smaart Live 5 (impedantie curve) beter dan die TS parameters van Conrad. Laat de CPA 15-300 nou betere TS parameters hebben dan wat Conrad voorspiegelt. Dit is toevallig een van de weinige leuke subwoofers van Conrad voor relatief weinig geld. X-max van 7,5 mm en de rest van de TS parameters komen sterk overeen met die van de subwoofer in de DAP AX-15B.

TCMC
MarkLievensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-7-2006
Laatste: 18-10-2006
Berichten: 9
1-10-2006 14:36

TCMC schreef:

MarkLievens schreef:

Naja als ik om een antwoord vraag, en krijg vervolgens van een medeforummer te horen dat het een ezeltje prikje advies is? Dan weet ik ook niet meer wie ik moet geloven...

Ik snap dat dre een flinke smak aan audiokennis bezit en wilde daar graag gebruik van maken, dus dre wie moet ik nou serieus nemen?
Wat jij daar gaat vragen is dat je iemand min of meer gaat dwingen om een relatief onbekend luidspreker systeem te laten aanwijzen. Stel je nou eens voor dat Dré een van jouw genoemde drie luidspreker systemen gaat aanwijzen. Vervolgens schaf je dit aan, en achteraf blijkt de geluidskwaliteit helemaal niet aan jouw verwachtingen te voldoen. Wie is dan volgens jou de zondebok?

Moraal: niemand hier wil zijn/haar vingers aan gaan branden en als zondebok te worden aangewezen. Er komen in dit topic best wel goede adviezen over betaalbare luidsprekers, die je dus volledig in de wind slaat.

TCMC
Dwingen was totaal niet de bedoeling hoor, meer vragen om een mening die men in de loop der jaren opgebouwd zou kunnen hebben over de desbetreffende boxensets.

Dat men daar zich liever niet aan wil wagen had ik van tevoren ook niet kunnen bedenken

No hard feelings, bedankt voor de tips!

slotje plz
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
1-10-2006 14:57
Kies maar;

Advies 1: Neem die Celestions.
Advies 2: Neem die Celestions niet maar één van de andere geadviseerde topjes.
Advies 3: Kijk voor 2de hands aanbod.
Advies 4: Verhoog je budget, al was het maar om je vrienden echt iets leuk te kunnen voorschotelen.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
1-10-2006 15:26

MarkLievens schreef:

Dat men daar zich liever niet aan wil wagen had ik van tevoren ook niet kunnen bedenken
Geeft verder niks. Je hebt wel wat bijgeleerd. Hetzelfde overkomt mij ook af en toe, maar neem van anderen ook wat aan, ook al staat het antwoord me niet direct aan.
Dit hoeft je verder niet te weerhouden om naar meningen te vragen.

TCMC
MarkLievensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-7-2006
Laatste: 18-10-2006
Berichten: 9
1-10-2006 16:33
Bespeur ik hier een even eigenwijs mens als ikzelf? razz :p

Zoals ik al zei: het is allemaal opgelost, en we zullen hier geen woorden meer aan vuil maken

happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)