Forum > Algemeen Forum

MP3 DJ's

(67 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-3-2005 17:21

Powerbeat schreef:

hoevaak koop je een nieuwe laptop? shut up :X En wat doe je dan met je oude, (hou me aanbevolen als ik neit schrik van zo'n prijs)

Dat ligt eraan, je moet ze hetzelfde behandelen als je scans, dus regelmatig schoonmaken van binnen. geldt ook voor desktops. Dat garandeerd een langere levensduur.

De steeds weer nieuwere, snelste systemen met de mooiste graphic kaarten worden grotendeels gemaakt voor de games industrie.

Met de grote set draai ik met een desktop model in 19"case (geen huiskamertype)en het licht loopt via laptop.

Daarnaast wordt video presentatie e.d. met laptop of "desktop" gedaan. Hiervoor heb je echter wel een wat krachtiger model nodig.

Overige (eventueel) overgebleven systemen worden privé gebruikt voor internet en eventuele back-up.

Tom. V schreef:

en hoeveel kost zo'n lief schatje? waarschijnlijk meer dan 2 cd-spelers!
Je moet het totaal pakket bekijken, laptop, geluidskaart, software (eventueel met controler.
En dan is het inderdaad duurder dan 2 cd spelers.
Laptop is plm 1200 / 2000 euro ex btw. Ligt er een beetje aan welk type je neemt.

Martin.
kvm entertainment
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
29-3-2005 18:14
Mis je niet het doorzoeken van je cd koffer of platentas als je draait. Ik kom toch vaak op de beste ideeën bij het inpakken van mijn koffers en tassen.... zoek....zoek... oh ja !!! En ook tijdens de avond is bladeren en snuffelen zeer behulpzaam voor frisse invalshoeken. Wordt dat niet vervelend met een enorme hoeveelheid mp3's op je computer, zodat je bijna logischerwijs iets bedenkt, het alfabetisch opzoekt en dan draait.

Kan zijn dat ik er naast zit, maar ik stel het mij zo voor.
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
29-3-2005 18:55
Klopt.

Ik mis een beetje het gevoel van 'door je cd koffer bladeren'. Je mist de hoesjes, dus je herkent de cd's minder snel.

Voor de rest is het wel weer makkelijk, alles is op alfabet gesorteerd. En je hebt direct een overzicht van alle nummers die je in je collectie hebt.

Trouwens, de Acer 4002WLMI is een hele goed laptop. Kost niet zo veel en je krijgt er HEEL veel voor terug!
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
29-3-2005 19:26

RutgerLAN schreef:

Voor de rest is het wel weer makkelijk, alles is op alfabet gesorteerd. En je hebt direct een overzicht van alle nummers die je in je collectie hebt.
er zijn nogsteeds nummers waar ik de naam niet van weet, ik weet alleen dat het cd-y is nummer 6 bijvoorbeeld. werkt ook goed, maar ik moet niet overstappen, want dan gaat het mis laugh :D wink ;) razz :p
 
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-3-2005 21:19

Elcee schreef:

Mis je niet het doorzoeken van je cd koffer of platentas als je draait. Ik kom toch vaak op de beste ideeën bij het inpakken van mijn koffers en tassen....
Ja en nee, inderdaad als je de cd bakken doorneemt of vinyl cases kom je bepaalde platen tegen waarvan je denkt dat is leuk om te draaien.

Enorme hoeveelheid mp3's valt wel mee, het is net zo als met vinyl en cd's dat je na verloop van tijd datgene wat je bijna nooit draait uit de computer haalt. Ik kick dus zeer zeker niet op 20000 nummers (wat de meesten wel doen) Mijn systeem bevat ongeveer 2500 songs waarbij er zeer zeker een keuze is gemaakt.

Verder is het natuurlijk belangrijk een goede databank aan te leggen >Nederlandstalig, reggae, rock and roll, slow, 70's,80's huidige top40 etc. etc. (net wat jij wilt)

Het is mogelijk 1 song in meerdere groepen te plaatsen,
terwijl de song slechts 1 maal op je hardeschijf staat.
De duidelijkheid van je systeem valt of staat dus bij de manier waarop jij je songs onderbrengt.

Mijn map carnaval is onderverdeeld in jaren, iedere submap bevat 2 jaar, dat zijn gemiddeld 2 á 3 cd's per jaar dus in zo'n mapje staan niet al te veel songs.

Buiten die mappen om kan je ze ook nog extra tekst mee geven in het veld kommentaar(b.v showstarter). Het systeem geeft je de mogelijkheid te zoeken op Naam,BPM,titel,versie of kommentaar. Kortom alles is toe te voegen. Zoek ik dus in het veld kommentaar, en typ show (hele tekst is niet nodig) enter en voila showstarter is in beeld.

Ook houd het programma de gedraaide nummers bij, eventueel makkelijk voor een volgende keer.

En dan nu het gemak, heeft u iets van toto,
Single versie: zoeken achter het kaartje T, even geduld nog ..... ik heb ....

CD versie: Gaat via een map, zoeken naar de T en dan staat daar een lijst op welke CD's Toto staat, even geduld nog.....

PC versie: Bij het noemen van de naam staat de Toto lijst al voor je neus je noemt de nummers en voila, het verzoek staat al in de wachtlijst.
Het programma heeft ook een geheugen, zoek je veel op Toto dan is het intoetsen van TO voldoende om de volledige naam van de band te zien.

Zo kan je je dus vele malen meer aandacht geven aan het presenteren van je show. I.p.v. de halve avond met je neus in de cd's of platen te zitten.
Het komt natuurlijk voor dat er slechts enkel een verzoek wordt aangevraagd.

En dan het gemak, 3 cases vinyl plm 4/500 singles en de nodige cases met maxisingles en LP's wegen het nodige

Tevens de periode daarna CD cases is ook niet bepaald licht. Tevens neem je een hoop dubbele nummers mee. Bepaalde songs zie je wel vaker op meerdere verzamel cd's staan.
Ik mis een beetje het gevoel van 'door je cd koffer bladeren'. Je mist de hoesjes, dus je herkent de cd's minder snel.
Natuurlijk zijn er vele cd's waarvan ik ongeveer weet wat er op staat.
Dat is misschien deels het enige wat je mist. Mis je dit echt dan zijn er ook DJ programma's die jou het hoesje laten zien.

Martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
29-3-2005 22:19
sneaky :V Impressive...Maar wat ik blijf missen op deze manier is het mixgevoel...en platenkeuze is dan wel stukken belangrijker, voor de fun vind ik het mixgevoel toch een stuk minder...Of kan je dat ook nog omwerpen? Dan krijg je me misschien nog wel om ook...
I'll take you to the KoffieShop...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-3-2005 22:54
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 29-3-2005 23:12

Powerbeat schreef:

Maar wat ik blijf missen op deze manier is het mixgevoel...en platenkeuze is dan wel stukken belangrijker, voor de fun vind ik het mixgevoel toch een stuk minder...Of kan je dat ook nog omwerpen?
Graag iets meer info hierover, hoe mix je nu?(eventueel waarmee) (ben zelf geen mixer)Ik l#l meestal alles aan elkaar, slechts een enkele mix.
maar kan het waarschijnlijk wel omwerpen. laugh :D

Toch wil ik over de kwaliteit van de MP'3 nog even wat kwijt. Als je ze fatsoenlijk omzet is het verschil niet hoorbaar.
Eventueel een blinde test met mp3, cd, vinyl, md, dat, cassette en Tape is mogelijk. Je bent knap als je de verschillen hoort.

En nee, ik heb geen aandelen en verkoop dergelijke systemen niet, maar verbaas mij continu erover dat mensen het hebben over vastlopers en slechte kwaliteit.
Die fout ligt vaak bij jezelf.
Ik ben er 5 jaar geleden ingestapt, software koste toen nog plm $1000 dollar (2000 gulden)een pc 2200gulden en een fatsoenlijk TFT scherm was toen 2500gulden.Prijzen nu zijn echter veel lager. Ik ben ermee begonnen omdat ik a: van al het gesleep afwilde en b: mij meer wilde richten op het feest i.p.v. de halve avond met mijn neus in de bakken liggen.

Martin.
kvm entertainment
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
29-3-2005 23:10

kvm schreef:

een heel verhaal wink ;)
ik vind met een pc draaien toch net niks voor mij, maar ik ben nu wel bezig met een database, waarin ik al mijn cd's inlees, zodat het zoeken stukken sneller gaat!
Het is even werk, cd moet de pc in, CD-ID word uitgelezen, op internet opgezocht, en de data binnengehaald. Ik moet dan alleen nog even controleren of het klopt, in het ergste geval moet ik zelf even de titels inkloppen.
Ook gaat alles gelijk in DJ sleeves, zodat ik zo'n 300 CD's in een koffer kwijt kan.

Zo heb ik dus het voordeel van snel de verzoekjes opzoeken (als ik een cdnaam tegenkom op mn laptop, weet ik die binnen enkele seconden te vinden in mn koffer), en toch kan ik lekker door mijn koffer bladeren, waar de verzamelaars op genre bij elkaar zitten!

Ik vind het overstappen op het draaien met laptop nog te riskant, natuurlijk is zo'n systeem wel stabiel te maken, maar de kans dat zoiets vastloopt, is altijd hoger als bij een denon of pio speler. (en qua geld zal er niet veel verschil tussen zitten)
Ook hebben de luxere cd-spelers meer functies, die dan ook makkelijker te bedienen zijn.
Music is what feelings sound like...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-3-2005 23:26

RonnieB schreef:

kvm schreef:

een heel verhaal wink ;)
ik vind met een pc draaien toch net niks voor mij
Dat is natuurlijk je eigen keuze, een pc hoeft ook niet zaligmakend te zijn.
maar ik ben nu wel bezig met een database, waarin ik al mijn cd's inlees, zodat het zoeken stukken sneller gaat!
Als extra gebruik ik dit ook (zit ingebakken) Cd inlezen (cddb) en omzetten naar mp3. Volledige cd data bank kan ik openen in Excel, dat draait op de licht computer, ook heb ik eventueel een geprinte versie voor diegene die eigenlijk niet weet wat hij of zij aan wil vragen en wil zien welke songs ik heb. (veel nederlandse shit moet je vaak helaas zelf intypen.)Soms staan de titels en de naam van de artiest verkeerdom, ook daar zijn handige programma's voor.
Ik vind het overstappen op het draaien met laptop nog te riskant, natuurlijk is zo'n systeem wel stabiel te maken, maar de kans dat zoiets vastloopt, is altijd hoger als bij een denon of pio speler. (en qua geld zal er niet veel verschil tussen zitten)
Kwa geld is een pc zeer zeker niet goedkoper, de kans dat zoiets vastloopt is niet hoger, bij enige twijfel kan je altijd een alternatief achter de hand hebben.
Ook 1 cd speler zou kunnen uitvallen dan moet je het ook met slechts 1 cd speler doen.
Ook hebben de luxere cd-spelers meer functies, die dan ook makkelijker te bedienen zijn.
Welke? Looping, master tempo, bpm scanning,pitch, 20 cue points, reverse playing.... software kan alles.

Martin.
kvm entertainment
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
29-3-2005 23:49

RonnieB schreef:

Ook hebben de luxere cd-spelers meer functies, die dan ook makkelijker te bedienen zijn.
Dit is niet waar. Pak eens een pakket als BPM Studio of Traktor DJ. Heeft VEEL meer functies dan een Denon of een Pioneer. Zoals kvm zei, software kan alles! Is veel makkelijker uit te breiden. Bij een cd speler zit je vast aan de functies, bij de software niet!

Maar neem aan dat je dat zelf ook al wel had bedacht. wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)