Forum > Off-Zone

Hoe snij ik een gat in mijn vinyl?

(22 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
23-1-2007 20:25

Levi schreef:

Ik heb een mooie zwarte hoed, en het viel me ooit eens op dat de omtrek van de hoedrand precies 12" is.
Diameter i.p.v. omtrek neem ik aan? 12" omtrek zou een diameter geven van een cm of 10.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
LeviStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-11-2005
Laatste: 19-6-2008
Berichten: 18
25-1-2007 01:09
Ik kom net te weten dat mijn eigen broer zo een gruwelijk rare boor heeft. Nu nog hopen dat het met dit wel lukt. Bedankt voor je link. De Nederlandstalige versie van de uitleg is te grappig. https://wikipedia.qwika.nl/en2nl/Dremel

Wel euhm, wat die afmetingen betreft... Niet de omtrek is 12" (12 keer 2,54 cm), je hebt gelijk. Dat zou maar een lullige hoed zijn. Veel te dikke kop voor (zeker 10 cm meer in omtrek). De diameter, zo zou je het inderdaad kunnen stellen. Of met andere woorden, de oppervlakte van mijn hoed, inclusief de rand, komt overeen met de oppervlakte van een plaat, maar niet met die van een single. Ik hoop dat ik het nu juist heb. De vorm is ook dezelfde, rond. Tenminste, als je de hoed tweedimensioneel vanuit een bepaalde positie bekijkt. Ik ga niet beginnen over volume.
Ik heb hier al een paar arme sloren van platen bijeengescharreld. Dit weekend eens zien welke smartlap eerst breekt.
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
26-1-2007 02:12

Levi schreef:

De diameter, zo zou je het inderdaad kunnen stellen. Of met andere woorden, de oppervlakte van mijn hoed, inclusief de rand, komt overeen met de oppervlakte van een plaat, maar niet met die van een single. Ik hoop dat ik het nu juist heb. De vorm is ook dezelfde, rond. Tenminste, als je de hoed tweedimensioneel vanuit een bepaalde positie bekijkt.
Wereldse uitleg!
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag

Terug naar forum Reageer (zonder quote)