eigen mix
(37 reacties. Pagina 3 van 4)Moderator(s): Dré
AlexStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-6-2002 Laatste: 1-1-2007 Berichten: 33 | 29-4-2003 20:15 |
dj-fix schreef: Is heel goed, maar ik zou graag willen weten waar je woont en of ze nog opnemen en of ze ook nog een line in hebben. Ik hoop dat het nu duidelijk genoeg is getyptIk woon in delft (tussen rotterdam en Den haag, voor het geval je het niet wist), het deck ligt alleen bij Den bosch in de buurt. Laat dus maar weten wat voor jou het makkelijkste is om te komen halen, dan zorg ik dat hij op de goede plek is. | |
Dj-fixStandaard Lid Uit: België Sinds: 15-4-2003 Laatste: 14-8-2004 Berichten: 10 | 30-4-2003 18:07 |
Sorry dat ik zo laat reager maar ik zal mijn vader vragen. Of dat die goesting heeft om naar holand te rijden want ik woon in belgie weet je goes of kolijnsplaat ligen daar ga ik elke zommer naar toe dus mss kom ik hem anders in de zomer hallen. goed e-mail maar . | |
god is a dj | |
BazzStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-3-2003 Laatste: 27-6-2003 Berichten: 28 | 2-5-2003 11:58 |
Nog even over die mix... Elke nummer met een beat, en dan maakt het niet uit wat voor stijl (2step, garage of dance) heeft een indeling met een 4 tels indeling.. tel elke beat (bij 2step de maat) en dan kun je makkelijk de mix erin gooien.. na elke crash of begin van een beat je andere plaat er in en hoppa... een mix.. | |
Live life like the Bazz!! Geld moet rollen en als het niet kan rollen dan moet het vliegen!! | |
DJ SietseStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 31-1-2003 Laatste: 9-9-2008 Berichten: 1218 | 2-5-2003 13:27 |
Bazz schreef: Nog even over die mix... Elke nummer met een beat, en dan maakt het niet uit wat voor stijl (2step, garage of dance) heeft een indeling met een 4 tels indeling.. tel elke beat (bij 2step de maat) en dan kun je makkelijk de mix erin gooien.. na elke crash of begin van een beat je andere plaat er in en hoppa... een mix.. | |
Door internet beperkt | |
Dj FuturaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-5-2003 Laatste: 22-8-2003 Berichten: 5 | 3-5-2003 22:27 |
Gewoon met je voet meetikken op de maat van de plaat die je op dat moment aan het draaien bent. Luisteren in je koptelefoon of je volgende plaat matcht. Klaar. | |
BazzStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-3-2003 Laatste: 27-6-2003 Berichten: 28 | 6-5-2003 13:23 |
Over hetzelfde tempo heb je wel gelijk.. maar het lijkt mij dat elke zichzelf serieus nemende Dj wel weet hoe de pitch werkt om zo het aantal BPM gelijk te krijgen. Als je dat eenmaal gelijk hebt dan klopt mn verhaaltje als een bus en is het met de hedendaagse "boem-boem" muziek een piece of cake om te mixen. It´s al about the beat - en het tellen ervan of zoals gezegt het mee stampen met je voet. | |
Live life like the Bazz!! Geld moet rollen en als het niet kan rollen dan moet het vliegen!! | |
DJ-IpkissStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-2-2003 Laatste: 23-7-2012 Berichten: 320 | 6-5-2003 16:14 |
Bazz schreef: Nog even over die mix... Elke nummer met een beat, en dan maakt het niet uit wat voor stijl (2step, garage of dance) heeft een indeling met een 4 tels indeling.. tel elke beat (bij 2step de maat) en dan kun je makkelijk de mix erin gooien.. na elke crash of begin van een beat je andere plaat er in en hoppa... een mix..Niet dat tot 4 tellen moeilijk is maar een plaat heeft meestal een echte soort van crash start bij de 1e tel na 8!!!!!!sec! zeg maar zo: [crash [Boem boem boem boem boem boem boem boem] het mooiste is dus eerst de pitch gelijk zetten(kan via je koptelefoon MIDDEN in het nr. Dan als deze gelijk gezet is cue-en. Zodat boem 1 van plaat 2 meteen te horen is zodra je hem laat lopen(of op start drukt) dan is het alleen een kwestie van de cd-speler of plaat op boem 1 te laten starten van plaat 1 zodat je boem 1 van plaat 1 op dezelfde tijd als boem 1 van plaat 2 hoort! kleine correcties (cker!!!!) uitvoeren als nodig is. Het is zo jammer als je 2 minuten lang hebt proberen een nr gelijk te krijgen dat hij net een heeeeeeel klein ielle pielle beetje scheef loopt! tis als je het door hebt DE manier maja moet je het wel snappen he | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 6-5-2003 23:38 |
DJ Ardo schreef: Reind]Het kan wel maar er zijn verdomd weinig mensen die het echt kunnen. Ik vind het ook niet storend als je een overgang wel hoort. Tis nou eenmaal niet anders :) | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
StamplaafStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-11-2002 Laatste: 13-1-2008 Berichten: 70 | 7-5-2003 12:19 |
ook leuk om te proberen: in plaats van tot 4 (of 8/16/32/64/128/256/512) te tellen, tel eens tot 6 (of 10/18/34/66/130/258/514) oftewel, op het moment dat je normaal je plaat laat lopen, wacht je nog 2 beats, en daar laat je 'm lopen. doe je dit weer precies goed in de blokken muziek (waar dre het over had) dan krijg je leuke verrassende effecten.. probeer dit wel een paar keer uit, want het kan bij sommige platen echt niet.. maar bij platen met weinig melodie en veel percussie (zoals bij kalere progressive, kalere club en techno) kan dit ritmisch onwijs gruwelijk mooi vet en cool klinken (kan het effe niet anders uitdrukken.. je platen en je mix krijgen er een heerlijk ritmische 'drive' door .) je kan natuurlijk bij andere stijlen ook dit truukje proberen, maar dan vooral bij platen met een lange uitloop en inloop. | |
SpeakerfreakStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2002 Laatste: 1-12-2017 Berichten: 1913 | 7-5-2003 12:31 |
hmmm bii mij wil het egt niet lukken, tellen ensow met 2 cd spelers... zucht | |