Forum > Geluid

Numark 5000FX versus Denon DN-X1500

(48 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
7-6-2006 14:21
Ik heb een poging gewaagd; maar dat hield helaas al op bij het installeren van de spektrum analyzer, krijg een fout, kan hem niet installeren
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13471
7-6-2006 16:46

Frisbee schreef:

Dré schreef:

Weet je zeker dat je ervaring hebt met de Nuo 5??? Da's namelijk zo ongeveer de enige mixer is het toplaag nog overeind laat als je het laag wegdraait (en véél muzikaler dan de EQ van de 2002)!!!
Ik heb ervaring met de Nuo5 en Nuo2.
Dan heb je wellicht ervaring met de EQ van de Nuo 2 en verwacht je dat die van de 5 gelijk is. Had ik eigenlijk ook verwacht (maar is niet het geval). De EQ van de 2 en de 3 zijn zeer goed bruikbaar, de EQ van de 5 is super.

Als ik tijd heb zal ik de plotjes eens maken en op het net gooien. Of wellicht dat een andere Nuo gebruiker de genoemde software even kan downloaden en de plotjes kan plaatsen? (Reind???).
De 2002 laat alles boven de 500hz met rust als je de bass helemaal killt, volgens mij ligt dat bij de Nuo wel hoger.
De 2 en de 2 laten alles boven de 600Hz met rust (uit het hoofd), de 5 alles boven de 300Hz (wederom uit het hoofd).
Misschien dat iemand met een Nuo zo vriendelijk zou willen zijn om zo'n frequentie plaatje te maken met True RTA, dan weten we het zeker happy :)
Aah, nu weet ik zeker dat je in de veronderstelling bent dat de Nuo's allen dezelfde EQ gebruiken. Jammer maar helaas niet het geval.

Dus als iemand een Nuo plot plaatst, dan svp inclusief melding van type Nuo.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
7-6-2006 18:39

Dré schreef:

Aah, nu weet ik zeker dat je in de veronderstelling bent dat de Nuo's allen dezelfde EQ gebruiken. Jammer maar helaas niet het geval.
Ok dat wist ik idd niet. Heb met de 5 en de 2 gemixt maar het was me ook niet opgevallen dat ze anders waren, weer wat geleerd happy :)
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
7-6-2006 20:18
Ik heb hier nog de standaard instellingen van de Denon:

Q-Factor = Overal op Normal (kan op Narrow, Normal, Wide)

Center HI: 13 Khz (kan tussen 6 en 20 KHz met stapjes van 1 KHz)
Center Mid: 1 KHz (kan tussen 200 Hz en 6 KHz met stapjes van 100Hz, boven de 1KHz gaat het met stapjes van 1KHz)
Center Low: 100 Hz (kan tussen 20 en 200 Hz met stapjes van 10Hz)

Ik ga proberen een plotje te maken met True RTA.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-6-2006 23:25

Dré schreef:

Of wellicht dat een andere Nuo gebruiker de genoemde software even kan downloaden en de plotjes kan plaatsen? (Reind???).
Ik heb al geprobeerd Victor over te halen voor een krat bier of slof sigaretten en die wilde er ook wel een keer naar kijken als ie tijd had. Ik zal de software ook eens downloaden en kijken wat ik er mee kan.

Iemand die even snel uit kan leggen hoe dit nou exact zou moeten werken, ik heb het namelijk momenteel even te druk om me te gaan zitten verdiepen in iets als dit.

Dus hoe wil men het gemeten hebben, welke frequentie, welk signaal oftewel..... frisbee, even een stap voor stap handleiding aub en dan zal ik de moeite even nemen om de Nuo door die analyzer heen te halen.

Overigens heb ik momenteel alleen de beschikking over een pc met onboard soundcard. De andere ligt uit elkaar om een beetje schoon gemaakt te worden aangezien daar meer stof in zat dan er in de rest van het huis bij elkaar te vinden is.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
8-6-2006 08:30
Graag dezelfde uitleg ook even naar mij mailen, want het enige dat ik kan bedenken is dat mijn mengpaneel op de ingeng van de geluidskaart moet (en zelfs dat weet ik niet zeker). Dan maak ik even de plotjes van de Deon DN-X1500.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
8-6-2006 09:55
Het is misschien handiger als jullie een mp3'tje opnemen en die naar mij mailen of online zetten (rapidshare.de oid). Dan maak ik er wel zo'n plaatje van.

Als je dit gebruikt om te testen: 30 sec. witte ruis. Dan laat je hem eerst 30 seconden lopen met de EQ in het midden, dan een keer met het laag dicht, een keer met het mid dicht en een keer met het hoog dicht. Het kan best in 1 opname met een korte stilte tussen de verschillende EQ standen.

Zet je versterker wel zacht want die ruis klinkt nergens naar. Als je toch bezig bent kan je het misschien ook ff met dit muziekje doen en dan om de 8 beats de EQ veranderen, dan kunnen we gelijk horen hoe het klinkt. Bij de djm600 klinkt het dan bijvoorbeeld zo: djm600_eq.mp3
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
8-6-2006 10:48
Zou je mij deze even kunnen mailen in MP3 formaat? Dan kan ik ze op cd branden, via mijn mixer afspelen, met de computer opnemen, en terug sturen.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
8-6-2006 11:02
Als je rechtermuisknop doet op die blauwe tekst kan je hem opslaan wink ;)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-6-2006 11:40
Ik heb liever gewoon even een beknopte uitleg, anders heb ik er namelijk nog geen *** aan.

Daarnaast vraag ik me af hoe betrouwbaar dit is, ik zat gisteren namelijk even door de handleiding heen te bladeren en daar las ik nog weer van alles over calibratie, heeft iedereen dat ook netjes gedaan bij het meten?

Ik zal van het weekend wel eens kijken of ik tijd heb de handleiding door te nemen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)