Forum > Geluid

EV Q66 vs. budget amps

(21 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
15-5-2006 15:17
Ik heb hier in een lokale kroeg ook een q-66 geinstalleerd die al 2,5 haar dagelijks probleemloos draait.
Echter wat voor versterker je ook neemt hij zal onderhouden moeten worden (stof eruit ed)
Gr Jop
MB Audio systems
MarziStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 30
15-5-2006 18:40

Dré schreef:

Wat was de oorzaak van het defect?

Wat was de staat van onderhoud?

Ik zie wel eens versterkers voorbij komen die in café's gestaan hebben (liefst boven de frituurpan) en in de jaren dat ze gebruikt zijn nooit een stukje onderhoud hebben gezien. En de eigenaar maar klagen dat de eindtrap zo maar de geest heeft gegeven.
Zoals al eerder gezegt blazen wij onze versterkers elk half jaar uit met de compressor, de V3000 zat nu wel net tegen z'n halfjaarlijkse beurtje aan, maar toch. Het vuil in de versterker viel mee, alleen was er overal in de versterker nicotine aanslag terug te vinden, daar helpt regelmatig schoonblazen ook weinig tegen.

De versterkers waren tot voor kort achter de bar terug te vinden, in hetzelfde rack waarin zich bijvoorbeeld ook de mengtafel e.d. bevinden. Het nadeel van deze locatie was vooral het vrije ventilatie verhaal, het ging, maar was zeker niet ideaal (we hebben echter nooit last gehad van oververhitte amps oid).

Kort voor het defect gaan van de versterker zijn de versterkers verhuist van achter de bar naar een ruime, goed geventileerde meterkast, juist om eventuele problemen te voorkomen.

Wat de precieze oorzaak van het defect is kan ik je dus niet vertellen, wel weet ik dat er diverse dingen doorgefikt zijn, en dat reparatie economisch niet aantrekkelijk is. Zelf denk ik in dit geval aan een gevalletje vette pech met dit exemplaar. Heb op een klus ook wel eens met een veel duurdere, en zeker goed onderhouden AD versterker gestaan van waaruit ineens diverse pyro effecten te zien waren, dus ja ....

Gezien het huidige prijsverschil tussen een nieuwe V3000 en een EV Q66 (zo'n 200 euro) trek ik gevoelsmatig dan toch sterk richting de EV.

Marzi

Terug naar forum Reageer (zonder quote)