Forum > Geluid

w-bin , welke woofer

(46 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
25-9-2008 19:52

marcel@m-pro schreef:

in Okkidoki zijn 2e posting staat IMG Stageline ?
Lees dit topic nou eens goed door... happy :)
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
25-9-2008 22:35

Rademakers schreef:

Naar alle waarschijnlijkheid heb ik zaterdag 2 W-Bin kasten voor een 18 inch woofer op de kop kunnen tikken. (afmetingen ongeveer 120 X 91 X 91 cm)
Afmetingen per twee of per stuk?

Kun je een fotootje en eventuele afmetingen plaatsen?

Mvg Johan
Voorlopig dus nog niet mogelijk, gezien ik ze zaterdag pas ga bekijken en afhalen.

Weet enkel dat ze in goede staat en geverfd zijn en dat het zonder woofers is.

De rest is dus onderdeel van het hobby-project (waarschijnlijk wieltjes plaatsen, woofer kopen en monteren, bekabelen, misschien toch nood aan een likje verf...) We zien het allemaal zaterdag...
Dit re-activeren van het topic is in de eerste plaats om wat info te verzamelen en om zoek te gaan naar een geschikte - prijslijke! - woofer.
Mocht het niets worden door om het even welke omstandigheid, dan laat ik het jullie ook wel weten.

Zal proberen om wat pics te schieten en te plaatsen. Ben zelf ook wel benieuwd: als ze in goede staat staan, dan is één zo'n kast wel groot en kan er een bak lawaai mee geproduceerd worden. Hopelijk klinkt het dan nog ook...

Wordt dus waarschijnlijk nog vervolgd...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
25-9-2008 22:38

TB schreef:

marcel@m-pro schreef:

in Okkidoki zijn 2e posting staat IMG Stageline ?
Lees dit topic nou eens goed door... happy :)
Heb dit topic dus gerecycleerd met een aantal nieuwe vragen ivm een w-bin woofer.
Topic-economie dus laugh :D

BTW: Topicstarter is niet okidoki, maar wel okido wink ;) (beetje muggeziften hé happy :) )
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
26-9-2008 08:17
Nog even wat verder gezocht en kwam ook op deze (die valt op het eerste zicht ook nog binnen het budget)

Eminence Sigma

Als ik kijk naar de "QTS" valt die inderdaad onder de 0,3, dus is dat dan eentje die goed in een W-Bin zou gaan? Voor alle duidelijkheid: ik zie ze pas morgen, maar doe graag al een beetje huiswerk op voorhand in verband met materiaalkeuze e.d.m.

Mvg,

Tim
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
26-9-2008 14:41
Koop je véél liever een Beyma SM115K ofzo, bouw daar een leuk kastje omheen en je hebt zekerweten een leuk klinkende baskist. W-Bin's zijn niet zo geweldig, al helemaal niet met slechts eentje per kant. De Eminence woofer lijkt me ook een beetje veel te zwak met grote kans dat het uiteindelijk weggegooid geld is. Of je moet het budget al omhoog schroeven en twee echte serieuze 18" ers kopen.. wink ;)
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
27-9-2008 16:27

Mr. Edie schreef:

Koop je véél liever een Beyma SM115K ofzo, bouw daar een leuk kastje omheen en je hebt zekerweten een leuk klinkende baskist. W-Bin's zijn niet zo geweldig, al helemaal niet met slechts eentje per kant. De Eminence woofer lijkt me ook een beetje veel te zwak met grote kans dat het uiteindelijk weggegooid geld is. Of je moet het budget al omhoog schroeven en twee echte serieuze 18" ers kopen.. wink ;)
Zoals hierboven beschreven, is dit W-Bin projectje een hobby-project. Ik zou graag een mooi geluid uit die kasten krijgen (het geluid dat ze verdienen), maar ik hoef hier echt geen duizend man mee aan te spelen.
Er zijn tig van mogelijkheden waarin ik ze later eventueel wil gebruiken, maar steeds op bescheiden niveau...

Ze zullen daarbij (voorlopig) aangestuurd worden door een P-2000 van DAP.

Concreet kan ik de kasten zelf (in goede staat en reeds geschilderd) voor een goede prijs overnemen. Dus wil ik er ook een mooie, maar betaalbare woofer bij (Prijssegment +-200 EUR/stuk). Nu moet ik zeggen dat ik eerlijk gezegd bij ons in de streek nog niet echt veel Beyma heb gezien (of ik kijk niet goed) en ik zou ook niet weten bij wie ik hier voor moet aankloppen.
Vandaar dat ik kwam aandraven met die Eminence Sigma Pro. Die kan ik verkrijgen voor 210 EUR/stuk (21% BTW incl). Voorts heb ik voorlopig nog geen alternatieven binnen dit budget.
Maar zou dit een miskoop zijn? (QTS is toch < 0,3?)

Hebben jullie nog ideetjes van goede woofers (18 inch?) voor W-bins binnen dit budget. Het mag ook van DAP, JB Systems, Stage Line, JBL, etc zijn. Ik ben geen merkenfreak, maar wel een leek op niveau van subs en verschillen opmerken...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 784
27-9-2008 17:28
Ik zou toch ook eens naar ander merken kijken zoals B&C, Beyma en 18Sound en ook zeker Ciare. Deze fabrikanten maken toch wel hele mooie speakers voor een goede prijs.

MVG Contour
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
27-9-2008 21:54

Contour schreef:

Ik zou toch ook eens naar ander merken kijken zoals B&C, Beyma en 18Sound en ook zeker Ciare. Deze fabrikanten maken toch wel hele mooie speakers voor een goede prijs.

MVG Contour
Het probleem is dat ik die merken wel ken vanop het forum hier, maar hier in de streek waar ik woon zou ik echt niemand kennen die mij die merken kan bezorgen...
(Ter info: ik woon in Dendermonde - in Oost-Vlaanderen - België)

Ik weet niet zo meteen een dealer die mij die merken desgevallend kan bezorgen...
Misschien dat iemand me daar mee kan helpen? (Of natuurlijk nog alternatieven aanbieden?)

PS: ze staan hier ondertussen thuis!!!!
PS: projectje zal minstens 14 dagen on-hold gezet worden gezien ik de garage waar ze moeten inkomen aan het verbouwen ben en ze voorlopig bij de schoonmama (het is een lieve! laugh :D ) zullen gestockeerd worden.

Ik moet het nog nameten en checken, maar de kasten zijn ruwweg 125 X 95 X 95 cm en normaal zou er 1 18 inch woofer inmoeten, maar hoor zonet van de verkoper dat het ook mogelijk zou zijn om er 2 15 inchers in te steken. Ik zal ze dus eens moeten opengooien om te checken...

Ik hou jullie op de hoogte!
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-9-2008 00:43
Beyma.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
28-9-2008 14:17

Sylvia schreef:

Beyma.
Ok, ok, heb eventjes miskeken in de webshop, dat wordt dus interessanter!!!

Voila: update en bijkomende vraagstelling:

Ik heb ze nu eens goed bekeken en gemeten: volgens mij zijn het SA-W-bins (of klonen). Dat kan ik niet zien, gezien ze oververfd zijn.

Afmetingen van de kast: 122 X 89 en 76 diep (uitzicht van de kast: de onderste. Ze zijn wel zwart geverfd en aluminium profielen langsheen geplaatst (met bolhoeken)

Bijkomende vraagstelling:

Ik heb ze even opengesmeten en wat blijkt: er is plaats(gemaakt) voor 1 18 inch woofer/kast, hoewel de originele plank voor 2 15"ers er nog inzit!!!
De 18"-plank is gewoon tegen de 15"plank gevezen/gekleefd (dat moet ik nog uitzoeken). Dus heb ik eigenlijk keuze van speakertype!

Gezien het origineel dus 2 X 15" speakers waren, gaat mijn voorkeur dus terug naar deze:

Vraag 1: Welke 15" speakers (uit de webshop bv) zouden hier dan wel ingaan? (budget 175 EUR/speaker richtprijs tenzij je het mij goed kunt verkopen laugh :D - ik moet het dan overleggen met mijn budgetmeester: mijn madam sad :( )
Ik ken geen beyma's, dus alle uitleg en richtlijnen zijn wenselijk: ik ken alleen wat Eminence-woofers als losse speakers, ervoor waren het alleen echte budgetspeakertjes die ik nam... ashamed :$
Vraag 2: zouden jullie toch voor de 18 inch woofer gaan in deze kast? (Ik moet ze toch openen, dus kan ik er een van de twee bevestigingsplanken uithalen).

Misschien kleine bedenking: Ik zat te denken aan een opstelling voor een (grotere) fuif:
1 W-bin en 2 Tops per stack en in het midden dan mijn zelfbouwsubs (BR-kasten) als centerstack. Lijkt dit wat? Zo ja, zit ik nog met hetvolgende probleem: Ik heb maar één zware versterker: de P-2000 (voorlopig). Is het dan niet aangewezen om er een 18 inch in te plaatsen (op 8 Ohm) zodanig dat de subs dan samen kunnen op 4 Ohm geschakeld worden?
Ik hoor graag jullie advies...
(PS: mocht ik teveel tegelijk vragen, laat het me dan weten, maar ik moet ergens beginnen hé! happy :) )
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst

Terug naar forum Reageer (zonder quote)