Forum > Geluid

Niet tevreden van Denon CD speler

(33 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
18-4-2006 13:48

YourLiVe schreef:

Wellicht wordt het dan tijd om de standaard te updaten naar de huidige situatie. Platenmaatschappijen beschermen hun product nu eenmaal, dat is niet meer dan logisch. Jij hebt ook sloten en alarm op je opslagloods?
Yep. Mensen die langskomen kunnen echter nog gewoon een deur opendoen zonder dat ze eerst naar het ziekenhuis moeten om hun lichaam aan te laten passen.
Het is jammer dat het nodig is maar zo is het nu eenmaal. Ik zou ook liever geen sloten en alarm nodig hebben, geen diefstalverzekeringen enz. En ook geen kopieerbeveiligingen op cd's. Maar ze zitten er nu eenmaal op, "gewone" cd spelers kunnen er prima mee overweg maar een speler van 1000 euro niet.
Dus alle verhalen over HiFi spelers die over hun nek gaan van deze beveiliging zijn verzonnen??? Of nam je voor het gemak maar even aan dat HiFi spelers er ALLEMAAL mee overweg konden? Of kijk je alleen naar specifieke HiFi spelers?

Wat is eigenlijk het doel van je betoog? Labels houden zich hier en daar niet aan de regels. Volgens jouw betoog moeten dan de regels maar aangepast worden. Volgens het betoog van vele anderen (waaronder ik) moeten labels zich gewoon aan de regels houden. Wat maakt de labels tot zoiets unieks dat zij zich niet hoeven te conformeren aan een setje standaard regels?
Voor alle duidelijkheid, ik zeg dus niet dat het goed is dat platenlabels hun product verminken. Ik kan er echter wel begrip voor opbrengen. Het gebeurt nu eenmaal, op grote schaal en steeds meer, dus dan VIND IK dat je een cd-speler daarop moet aanpassen.
Je kunt heel veel vinden (hoe onlogisch ook; zoals in dit geval). Of het dan ook maar gebeurt is een tweede. En of je dan de partij die zich WEL aan de regels houdt maar uit mag foeteren ten wille van de partij die zich NIET aan de regels houdt... Laten we de wereld AUB recht overeind houden (want jouw redenering is letterlijk de wereld op z'n kop; wellicht heb je dat zelf niet in de gaten).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
18-4-2006 14:20
Ik heb eens een mail naar Denon gedaan ivm dat mijn DN-D9000 geen copy beveiligde cd's afspeelt en kreeg als antwoord dat ze bijv. niet telkens voor iedere kopieerbeveiliging nieuwe firmware kunnen uitbrengen omdat er zoveel beveiligingen zijn en nog steeds nieuwe beveiligingen uitkomen.DUs dat is wel te begrijpen.
Alleen vind ik het dus ook irriterend dat men een dure dubbele cd speler heeft en men bijna verplicht is om er nog een gewone budget cd speler bij te kopen om de beveiligde cd's te kunnen afspelen.Ofwel moet men telkens van alle originele copy protected cd's een copy maken.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
18-4-2006 14:25

Masterboy schreef:

Ofwel moet men telkens van alle originele copy protected cd's een copy maken.
Precies!

En daarna het origineel terugbrengen naar de winkel en je geld terug eisen (schijfje is immers geen CD, heeft geen Compact Disc logo MAAR wordt wel klakkeloos als zodanig verkocht). Super staaltje van burgerlijke ongehoorzaamheid (en nog strafbaar ook) MAAR soms is dat gewoon nodig om mensen aan het denken te krijgen!

En als je je geweten daarna nog wilt sussen dan stort je gewoon 1 euro per gekopieerd nummer op de rekening van de NVPI...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
18-4-2006 14:59
Ik denk dat ik dit maar ga doen ook. Ik heb hier al 3 van dergelijke CD's (Chemical Brothers, Audio Bullies en eentje die ik even niet weet).
Nu nog een manier om langs de kopieerbeveiliging te komen. Maar zal met beetje googelen wel gaan lukken denk ik.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-4-2006 12:01
Maarja, de ellende in dit hele verhaal blijft wel dat de ene dj-cd-speler meer van die copy-controlled schijfjes afspeelt dan de andere. Uiteindelijk zullen een hoop dj-consumenten gaan voor de speler die de meeste cd's slikt, of het nu copy-controlled schijfjes zijn, slechte kwaliteit CDR's of zwaar geperforeerde Kruidvat-cd's van 15 jaar terug.

Zolang dj's (en niet-dj's) niet massaal hun copy-controlled cd's kopiëren en het origineel terugbrengen naar de winkel, waarbij je je nog kunt afvragen of het draaien van deze kopie zonder het origineel in huis te hebben niet net zo illegaal is (hoewel begrijpelijk), wint de dj-cd-speler die de meeste schijfjes vreet het van de rest.

Daar kun je van vinden wat je wilt, maar de middenmoot-dj gaat de kruistocht tegen de platenmaatschappijen echt niet aan, die kiest voor de weg van de minste weerstand. En aangezien er niks zo erg is als een speler die een schijfje niet vreet, gaat de dj voor de speler die het daar het beste vanaf brengt.

Wie er dan wel in de slag moet met de platenmaatschappijen? Geen idee. Maar ik voorzie geen volksopstand.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-4-2006 12:26
Gewoon branden en het orgineel terugh brengen zoals Dre zei, of zoals ik het doe.... in de kast mikken en nooit meer naar omkijken.

Grappige is namelijk dat ik echt iedere copy controlled cd gewoon kan branden zodra ik hem hier in de plextor ram. We hebben dus te maken met verminkingen aan een product die meer schade dan voordeel opleveren. Copy draaien doe ik namelijk nog steeds met alle gemak van de wereld.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
19-4-2006 12:59
Inderdaad Reind, en met cd-r's kan mijn DN-D9000 nog het beste overweg.Heel weining problemen mee.
LechStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2005
Laatste: 26-9-2024
Berichten: 62
20-4-2006 14:03
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat de truuk bij het kopiëren van cd's met kopieerbeveiliging is om te voorkomen dat de Autostart van de cd in werking treedt. Als je bij het in de computer stoppen van het schijfje de Shift-toets ingedrukt houdt, dan wordt Autostart.exe niet opgestart en zou je de cd gewoon moeten kunnen kopiëren. Zelf gebruik ik Nero, als je daar eerst de kopieeropdracht geeft en daarna pas de schijfjes invoert, wordt de Autostart ook overgeslagen en het schijfje gekopieerd.

Bovenstaand verhaal heb ik eigenlijk ook maar van horen zeggen, ik heb geen idee of ik compleet zinloze handelingen aan het uitvoeren ben, maar bij mij werkt het op deze manier in ieder geval. Dit is vooralsnog voor mij voldoende reden geweest om niet te proberen of het ook kan als Autostart.exe wel wordt aangeroepen.

Overigens kan ik met iTunes ook prima tegen kopiëren beveiligde cd's rippen. Dit kan ook naar wav-bestanden. Zo heb ik een beveiligde cd waarbij op één punt in een nummer continu een hapering zat met iTunes naar wav-bestanden geconverteerd en zo met weinig (zo niet geen) kwaliteitsverlies alsnog een kopie kunnen maken.
Eeeh... als 't lang duurt, dan wacht ik toch gewoon even?
DJ-RidooStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-4-2006
Laatste: 7-6-2008
Berichten: 38
20-4-2006 14:07
Miss uitkijken naar een andere CD-Speler.

Wij gebruiken al een tijdje de (nieuwe) DN-D4500. (verbeterde versie van de 4000)
Dit is echt een aanrader: leest alles probleemloos af.
X-Plosion Events DJ's - Party's - Karaoke
KobuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-2-2002
Laatste: 2-4-2010
Berichten: 18
20-4-2006 14:28
Ben ik even blij met mijn Gemini cdj-20. ;-)

Al je cd's kopieren lijkt mij zowieso erg handig om gewoon te hebben als back-up. Blijft het origineel mooi netjes als er een keer een dikke kras op de kopie komt.
acura - Ecler Nuo 4 - Korg Nanokontrol - acura

Terug naar forum Reageer (zonder quote)