Forum > Algemeen Forum

Muziekstijl niet draaien, om bepaald publiek te weren?

(73 reacties. Pagina 3 van 8)
Moderator(s): Dré
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
9-10-2003 09:27
R&B zal het blijkwaar toch wel goed doen; de Top-10 in Amerika bestaat niet voor niets uit ALLEEN maar deze muziek razz :p
BramcomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 73
9-10-2003 16:24
ik kom zelf ook wel is in starlight (nijkerk) en weet ook dat ze die avonden niet meer houden! persoonlijk vind ik dat ze aardig ver gaan:

1. discriminatie
2. zo erg was het niet

waarom was het niet zo erg (qua geweld e.d.), de controle was goed, en je mocht (dit is heel extreem) geen gsm meenemen of als je hem meehad, moest je hem in je jas doen. Waarom dacht ik dus ik vragen en dit was het antwoord:

na een paar incidenten hier zijn we erachter gekomen dat de mensen die erbij betrokken waren hun vrienden gingen opbellen waardoor de rel groter werd.

nogal drastisch als je zo'n regel hebt! Ik ben nu er nu al een paar maanden niet meer geweest omdat de line up niet meer zo sterk is de laatste tijd en de sfeer heel erg is gekelderd sinds deze ondernemingen. Ik hoop dat de rnb night wel weer terug komt (mijn din vond het altijd leuk ik vind het teringherrie) want de sfeer was altijd goed en af en toe een incident wat niet erg was! en in principe gaat het altijd om de sfeer, de muziek kan nog zo goed zijn maar als de sfeer brak is ben ik weg!

groeten,

Bram..
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
9-10-2003 23:51
Het hele probleem is de mentaliteit die de muziek weergeeft.

R&B : Ikke met mijn vriendin , drugs , pistolen and the Gang

House : Lekker uit je dak op muziek.

Het geeft geen levenswijze weer. Dat scheelt al enorm. Daardoor hangt er gelijk een andere sfeer op zo'n feest.

Ik heb gehoord van een kroeg waar ze een keer een avond veel r&b draaiden dat de week er op het er letterlijk zwart zag van de mensen. Als er veel kleurlingen in de categorie Dr Dre wannabee in je toko staan krijgt je kroeg een bepaalde uitstraling en op die uitstraling zitten de meeste uitbaters niet te wachten.
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
9-10-2003 23:53

kerstmanneke schreef:

Bedenk ook eens dat een disco mag draaien wat ze willen, als die eigenaar besluit om alleen nog maar andre hazes te draaien, so let it, zijn wil...

ik vind rnb ook beetje irri stijl... ineens tempo weg... in licht en geluid... heb zelf tijdje @ 'discotheek' gedraait en op et moment dat je een blokje rnb deed viel alles stil ... (en stonden wat vage mensen achterop et podium vaag te doen, met de nodige breezersletten eromheen :P)
Ik merk juist dat het tegenwoordig juist andersom is............... sad :(

Daarbij komt bij dat het publiek niet openstaat voor nieuwe muziek , ze moeten het kennen willen ze er op dansen. Dat is iets wat ik heel jammer vindt.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
9-10-2003 23:58
vind ik ook wel irri... draai je wat onbekendere nummers met een lekker beat... gewoon lekker om op te danse gaan ze weer zitten, pokke kinderen... draai je `jim` staat de vloer in 1 keer weer vol (met meisjes welis waar wink ;) )
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
10-10-2003 00:22

descon schreef:

Daarbij komt bij dat het publiek niet openstaat voor nieuwe muziek , ze moeten het kennen willen ze er op dansen. Dat is iets wat ik heel jammer vindt.
Dus als jij een keer uit eten gaat dan bestel je consequent iets dat je nog nooit gegeten hebt?

(Da's eigenlijk precies hetzelfde ;-)

Je kunt mensen wel eens een klein onbekend gerechtje voor toveren zolang je het maar verpakt in iets dat ze kennen. En da's dus net de kunst van het DJ zijn ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BramcomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 73
10-10-2003 12:01
ik maak zelf bootlegs dus ik weet wat je bedoeld :) justin timberlake op fancy fair was altijd wel een goed nummertje :-) dus daar danste iedereen op..fancy fair alleen...dan kon ik de overkant van de bar zien (bij wijze van spreken). Wat als is gezegd...ze moeten het kennen voordat ze het doen! wat een boer niet kent......
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
10-10-2003 23:12

Dré schreef:

descon schreef:

Daarbij komt bij dat het publiek niet openstaat voor nieuwe muziek , ze moeten het kennen willen ze er op dansen. Dat is iets wat ik heel jammer vindt.
Dus als jij een keer uit eten gaat dan bestel je consequent iets dat je nog nooit gegeten hebt?

(Da's eigenlijk precies hetzelfde ;-)

Je kunt mensen wel eens een klein onbekend gerechtje voor toveren zolang je het maar verpakt in iets dat ze kennen. En da's dus net de kunst van het DJ zijn ;-)
Uiteraard , maar het wordt er niet makkelijker op happy :) maar das de kunst :)
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
11-10-2003 00:29
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 12-10-2003 12:38
Edit Mod: Post verwijderd. Zie onder
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
11-10-2003 10:27

Mr. Edie schreef:

Nog iets: (offtopic) ik heb nog NOOIT een donkere gezien met een drive-in show, jullie?
Ik wel, maar daar moet je voor in de grote steden zijn.
Ze draaien meestal voor de liefhebbers van hun muziek, en daar zul jij je niet snel op je gemak voelen.
Edit Mod: ik vind trouwens de toonzetting van dit topic een beetje de verkeerde kant uit gaan,
Eerste heeft men het over zwarten, dan over gekleureden, en even later zegt men "ik discrimineer niet" Daar houd ik niet zo van sad :(
Persoonlijk zou ik het best wel verfrissend vinden om hier een gekleurde medemens Dj te mogen begroeten, zal ons best wel eens een extra dimensie in de muziek kunnen geven.

Dus beetje indimmen, anders gooi ik hem op slot
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)