Forum > Geluid

CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3

(401 reacties. Pagina 3 van 41)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
22-2-2006 14:03

Victor schreef:

Een beetje gezever, als ik het mag zeggen wink ;)

Het is totaal *geen* moeite om even cue of pauze in te drukken voor je eject indrukt. Het kost misschien 0,1 seconde extra, dus het gaat echt nergens over. Maar vroeg of laat bespaart het je wel een vervelend moment.
Toch geeft het een fijner gevoel als dat ding gewoon doet wat'ie moet doen als je op een knop drukt, en niet zelf gaat nadenken. Ik heb graag totale controle over m'n werk, en wil niet zo'n vervelend apparaat hebben dat daar tegenin gaat.

Kan misschien overdreven lijken, maar ik word van die functie op de Denon toch echt niet vrolijk. Tekst "Play lock" zit zowat op m'n netvlies gebrand inmiddels angry
Light Image
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-2-2006 14:08

Victor schreef:

Het is totaal *geen* moeite om even cue of pauze in te drukken voor je eject indrukt.
Maar je zult toch moeten toegeven dat de keuze om zo'n feature aan of uit te zetten veel handiger is? Ik word echt niet blij van die weet-je-wel-zeker-dat-je-deze-wilt-ejecten-en-niet-die-andere?
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
22-2-2006 14:14
Inderdaad, ik ben ook wel een vrij vlotte mixer, kan mijzelf hopeloos irriteren aan zulke (kleine) dingetjes.
Zoals sylvia zegt, maar er dan een aan/uit schakelbare functie van.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
22-2-2006 14:28
Als je eenmaal gewend bent om te cue-en voor je eject is de kans even groot dat je op de verkeerde speler naar cue gaat. Beetje kansloze feature imo. Stel je voor dat het op een draaitafel zou zitten... eerst op stop drukken voor de naald omhoog kan laugh :D
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
22-2-2006 15:13

JeroenVDV schreef:

Kan misschien overdreven lijken, maar ik word van die functie op de Denon toch echt niet vrolijk. Tekst "Play lock" zit zowat op m'n netvlies gebrand inmiddels angry
Play lock is een andere functie: die voorkomt dat je onbedoeld tijdens het spelen van een nummer (voor een volle zaal) op zoek gaat naar een ander nummer. Met andere woorden: deze functie blokkeert de track select knop. Deze functie kan je uitzetten!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
22-2-2006 15:17

Victor schreef:

JeroenVDV schreef:

Kan misschien overdreven lijken, maar ik word van die functie op de Denon toch echt niet vrolijk. Tekst "Play lock" zit zowat op m'n netvlies gebrand inmiddels angry
Play lock is een andere functie: die voorkomt dat je onbedoeld tijdens het spelen van een nummer (voor een volle zaal) op zoek gaat naar een ander nummer. Met andere woorden: deze functie blokkeert de track select knop. Deze functie kan je uitzetten!
Play-Lock is OOK de melding die je krijgt wanneer je wilt ejecten tijdens afspelen, op de spelers die daar staan tenminste (volgens mij?). Zal het nog es nakijken.
Light Image
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
22-2-2006 15:17

Frisbee schreef:

Als je eenmaal gewend bent om te cue-en voor je eject is de kans even groot dat je op de verkeerde speler naar cue gaat.
Klopt, maar dan is één druk op PLAY voldoende om in ieder geval weer muziek te hebben. Je mag trouwens in plaats van op CUE ook op PAUSE drukken.
Beetje kansloze feature imo.
Ik snap niet waar sommige mensen zich zo druk om maken. Echt kansloos vind ik de Pioneer feature die de speler laat verdergaan waar je gebleven was voordat je per ongeluk op eject drukte (met dus ondertussen secondenlange stilte).

Om cd-spelerfuncties nou te vergelijken met draaitafels gaat mij weer tever. Ten eerste zit op een SL-1200 behalve start-stop, pitch en een knopje voor 33/45 rpm helemaal niks. Ten tweede: als je de naals van de verkeerde plaat afhaalt laat je hem weer zakken en je hebt à la minute weer muziek. Da's gewoon anders bij een cd-speler die net z'n cd eruit heeft gespuugd.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TvNStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2005
Laatste: 14-11-2011
Berichten: 5
22-2-2006 15:32
Ik vind eerst op pauze moeten drukken helemaal geen overbodige optie. Het zorgt ervoor dat als je de verkeerde speler wil ejecten je gelijk weer op play kan drukken en je maar heel even een stilte hebt in plaats van dat je het nummer opnieuw moet starten. En als je ermee werkt wordt het vanzelf een gewoonte om eerst op pauze te drukken voordat je eject. Het gaat dan vanzelf zo snel dat als je de verkeerde speler te pakken hebt je misschien al ge-eject hebt voordat je door hebt dat je de verkeerde speler gepauseerd hebt.
Geen overbodige functie in mijn ogen, gewoon een kwestie van wennen.
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
22-2-2006 15:35
Ik vind de verbeteringen echt minimaal. Dat de hotstarts nu ook hotloops zijn is interessant, maar ik had liever MEER hotstarts gezien, ik loop nu zo vaak MMC kaartjes te verwisselen tijdens een nummer omdat ik aan 3 niet genoeg heb. Of zit ik echt de stomste mixen te maken, om dit te ontlopen. Hoe vaak ik niet 2 exact dezelfde nummers mix alleen om 3 andere hotstarts te kunnen gebruiken die op de andere MMC in de andere speler staan opgeslagen.

Vind het MOETEN voorgebruiken van een hotstart ook irritant. Dus om hem in het gehuegen te laden zeg maar. Ik denk dat het theoretisch mogelijk is om de laser deze info al te laten lezen terwijl het spelende nummer gewoon verder gaat. Dat kan hij immers uit zijn geheugen spelen en de laser weer terugbrengen naar het huidige nummer als de hotstarts zijn ingelezen. Want dan zou je MMC kaartjes kunnen wisselen en meteen bruikbaar hebben, zonder ingewikkelde toeren om ze in te laden zonder een stilte te horen.

Nee ben niet echt onder de indruk van de nieuwe features. Eject Lock had ik op mijn MK-2 (ik gebruik hem wel, ben dus ook gewend op cue te drukken), en die andere functie dat als je de CD eruit gooit (per ongeluk???) en hem er weer in gooit en de muziek verder gaat, tja autoresume had ik al op mijn discman uit 1992 en vond het nooit echt boeiend, voor DJ's lijkt het mij ook een zeer nutteloze optie.

Platter afstelling KAN fijn zijn, ik ben echter al lang en breed gewend aan 1 stand en heb geen behoefte dit te veranderen.

Ik vind het jammer.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
22-2-2006 15:49
De wijzigingen zijn inderdaad vrij gering. Het display is wel wat mooier geworden (ook bij de CDJ-800: de eerste versie heeft wel een erg karig schermpje). Toch balen als je net een 1000MK2 of 800MK1 gekocht hebt. Die zijn nu meteen een stuk minder waard, ondanks het feit dat er niets spectaculairs is veranderd.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)