Forum > Zelfbouw Speakers

Ev speakers

(25 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
22-2-2006 19:57
Soundman, ik wil zeker niet brutaal overkomen, maar ik denk dat het toch beter is dat je niet begint aan zelfbouw. Pas op, ik heb er absoluut niets op tegen, want ik heb zelf genoeg kasten ontworpen, en ook gemaakt, maar enige beginkennis is toch wel noodzakelijk. Ik denk dat je weinig tevredenheid zal vinden wanneer je zelf gaat bouwen. Je gaat nog steeds vrij veel investeren, want je wil onderdelen van EV, maar je gaat dan besparen op de kast. Correct me if I'm wrong. Dit is in mijn ogen niet de juiste methode. Als je gaat zelfbouwen, en je gebruikt goede componenten, dan moet de kast er ook naar zijn, en volgens wat ik van je lees, ga je het niet aankunnen. Je kan het natuurlijk als een uitdaging zien, maar wat als het niet goed gaat? Misschien toch beter investeren in goede merkkasten?

En ja, EV is het geld waard! Alle mensen zeggen van alles dat het minder mag kosten, maar dat neemt niet weg dat je voor kwaliteit moet neertellen.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
SoundmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2006
Laatste: 6-11-2006
Berichten: 33
23-2-2006 10:28
het ging mij niet zozeer om de spullen van ev die er in zitten want dat is allen een kabeltje en een speaker want ev werkt met procesoren.
dus kan het neit zo heel moeilijk zijn...het enige wat ik misschien zou doen is een scheidingsfilter er in zetten omdat ik misschien eerst topjes erbij door wil lussen...
en dan over stappen op een 2de versterker.

maar toch bedankt
let's do it my way
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
23-2-2006 10:59
Pas toch maar op, enkel een speaker en een kabel?!

De kasten zijn ook van kwaliteit hoor. Dat kan je niet namaken door zes planken tegen elkaar te slaan. De EV's zijn klaar voor stevig "on the road" gebruik. Dat exact namaken gaat, maar vraagt toch weer kennis, tijd, en eigenlijk ook geld.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
23-2-2006 11:20
en schuif die processor maar niet opzij, door een filtertje.
een crossover is dan toch het minste wat je nodig hebt.
SoundmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2006
Laatste: 6-11-2006
Berichten: 33
23-2-2006 12:21
ik weet wat de verschillen zijn...

deze topic kan worden gesloten van mij...ik weet voldoende
let's do it my way
Smak-KrakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2005
Laatste: 9-2-2012
Berichten: 27
19-5-2006 14:22
Overigens, volgens mij zitten in die kast de welbekende EVX-180b in.
Die dingen kosten al rond 500 euro.
Voor zelfbouw denk ik dat je niet ver van de 2500 euro zit.
En als je is een keer zelfbouw wilt doen waarom begin je niet is bij de makkelijkste?
Zoals die (simpele) frontloaded kasten.

Groetjes, Kevin

Terug naar forum Reageer (zonder quote)