Forum > Licht

Zelf sterrendoek maken. Iemand een idee

(24 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
1-2-2006 17:40
Voor een vaste sterrenhemel zou ik een dunne multiplex plaat tegen het plafond schroeven. Daarin het gewenste aantal (kleine) gaatjes boren en daar een glasvezelkit in maken. Dit is een basiskastje met halogeenlamp waar tientallen tot honderden glasvezels uit komen. Deze zijn er van goedkope tot enorm dure uitvoeringen, maar het effect is verbazend! Voor drive-inn werk is dit alleen niet te doen, behalve als je het in je DJ-Booth instaleerd.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-2-2006 00:23

OmErta schreef:

Triolight heeft een mooie oplossing voor als je een sterrenhemel ergens vast wilt inbouwen.
Bij Dika in markelo hangt ook zo'n sterren (fiber optic) doek. Deze word aangestuurd door meerdere martin pro (400?) spots.
De sterren kan je van kleur veranderen. De enorme fiber optic bundel weegt echter wel wat.

Kleine doe het zelf setjes fiber optic had conrad.

Martin.
kvm entertainment
Daan.hzndnkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2005
Laatste: 10-5-2008
Berichten: 46
20-2-2006 22:17
** IDEE **

Je kan een kerstlampjes-net kopen
Dat is een net van pak em beet 2,85 bij 1,4 meter waarbij de draden een net vormen
Om de 10cm (ongeveer) heb je dan een kerstlampje... ( in totaal 200 )
Leg dit over een zwart doek heen, maak ze stevig en creatief vast (steek ze er doorheen), en klaar!
Onderaan beginnen...
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
20-2-2006 22:18

Wezcel schreef:

Ik heb er onlangs zelf één gemaakt, nouja niet echt een doek. Ik heb het met kerstlampjes gedaan,zo'n setje met 200 lampjes en 7 standen. Ik heb gewoon een groot stuk karton gepakt, 200 gaatjes ingeprikt lampjes erdoorheen gedrukt en een zwart doek er overheen gespannen. Het geeft wel een leuk effect alleen de kwaliteit van de lampjes laat wel erg te wensen over
hadden we het gelukkig ook nog niet over gehad razz :p

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
20-2-2006 22:25
Als het voor grotere afstanden bedoeld is, bijvoorbeeld voor achter een podium, kan het best zijn dat het al voldoende is om dat net gewoon voor een zwart doek te hangen. Of die lampjes er nou doorheengeprit zijn of ervoor hangen ziet dan toch niemand (mits het een goed verduisterd podium is...)
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)