Forum > Algemeen Forum

Prodjuser CDJ-14 Flightcase

(37 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
24-1-2006 22:46
Moet eerlijk zeggen dat ik de oplossing van jeroen netter vind. Maar misscien kun je het ook nog een beetje verbeteren door de connectoren achter het paneeltje te zetten, dat ziet er al meteen een stuk netter uit...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-1-2006 22:49
Paneeltje voor de mixer (aan de dj-kant dus) is netter voor het publiek, achter de mixer is prettiger voor de dj. Persoonlijk vind ik die case op de foto van Marijn er prima uitzien. En zolang publiek niet over kabels struikelt, en alleen een paar keurige Neutrik pluggen ziet, zie ik het probleem niet. Het is ook praktischer in die zin dat vrijwel alle aansluitpunten op mixers en cd-spelers aan de achterkant zitten.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
24-1-2006 22:52
Lelijk is het ook zeker niet, had ik er misschien beter even bij kunnen zetten. Extra argument in martijn zijn geval om de connectoren achter het mengpaneel te zetten zijn natuurlijk ook de aansluitingen+ knoppen aan de voorkant, iets waar de behringer en xtc geen last van hebben. Blijft dat ik een swart paneeltje netter vind, en dat als je toch een paneeltje op maat makt, ik dat gat meteen precies zou vullen, nu zie je nog precies zo'n gleufje aan de bovenkant wink ;)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-1-2006 22:52

Sylvia schreef:

Paneeltje voor de mixer (aan de dj-kant dus) is netter voor het publiek, achter de mixer is prettiger voor de dj.
Dat weet jij helemaal niet, kom eerst maar eens proef-draaien hier laugh :D
Light Image
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-1-2006 22:55
Het voordeel van een kleine ruimte boven het prikpaneel is dat ook de resterende aansluitingen van de mixer nog gebruikt kunnen worden,.

Ik draai regelmatig op een lokatie waar ze tegenwoord twee TT's plus mixer plus 19" cd-speler in een coffin hebben gebouwd (de beroemde MAC-40V-lokatie), waarbij de ingangen van de mixer volledig onbereikbaar zijn gemaakt door zo'n paneeltje dat wél keurig afsluit. Nu wil het geval dat die 19" cd-speler daar een k*t-ding is en ik liever twee CDJ-100 spelers meeneem. Moet er potdorie ook een schroevedraaier mee op dat paneeltje los te draaien. Onwijs onhandig.

Dus ALS iemand een volledig afsluitend paneeltje maakt, dan mag je hopen dat iemand er ook voor zorgt dat alle mixer-ingangen op het paneel aanwezig zijn.
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
24-1-2006 23:33

Sylvia schreef:

Het voordeel van een kleine ruimte boven het prikpaneel is dat ook de resterende aansluitingen van de mixer nog gebruikt kunnen worden.

(...)
Dus ALS iemand een volledig afsluitend paneeltje maakt, dan mag je hopen dat iemand er ook voor zorgt dat alle mixer-ingangen op het paneel aanwezig zijn.
En dat is dan weer een voordeel van mijn vestax pcv-275: daar zit nog een extra ingang op de bovenkant van de mixer, dus een extra line-ingang is zo bereikbaar. Daarnaast denk ik er over in mijn prikpaneel ook een ingang te maken voor een line-ingang, ik heb waarschijnljk toch nog ruimte voor 2 extra connectoren.

Mijn voorkeur blijft wel een prikpaneel boven de mixer (iets in de trant van Marijn zijn idee dus, alleen wil ik gewoon een 19" paneeltje afzagen). Ondanks dat Jeroen erg overtuigend overkomt ;-), lijkt het mij toch wat minder fijn om die kabels voor je neus te hebben.

Vraagje aan een mod: aangezien dit topic voornamelijk over de cdj-10 case gaat en de topictstarter deze case uiteindelijk gekozen heeft, is het niet handiger om de titel te veranderen in "Prodjuser cdj-10 flightcase"? Misschien is het op de manier in de toekomst deze informatie hier wat handiger te vinden.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
WoeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2005
Laatste: 15-7-2013
Berichten: 29
2-2-2006 17:18
Heb deze flightcase ook van het weekend besteld, en inmiddels ontvangen. Waarvoor dank.

Alleen ik heb 2 axis 9 spelers, en deze passen er niet in, omdat ze langer zijn dan CDJ-100's. Het smalle gedeelte bovenin moet ik dus iets bijsnijden om de Axis te laten passen?
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 430
2-2-2006 17:22
Als je het schuim achter de cd speler een beetje weg snijdt past het dan nog steeds niet? En ik zag ook schuim aan de voorzijde van de cd speler zitten. Is daar niet wat ruimte winnen?
The return of the BoomBap
WoeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2005
Laatste: 15-7-2013
Berichten: 29
2-2-2006 23:56
Jawel dan moet het wel passen. Alleen ik dacht misschien is er een andere oplossing die ik over het hoofd gezien heb laugh :D Ook ivm die extra schuimstukjes met klitteband die erin zitten. Maar dan ga ik morgen even lekker aan het snijden.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-2-2006 00:03

Woeter schreef:

Jawel dan moet het wel passen. Alleen ik dacht misschien is er een andere oplossing die ik over het hoofd gezien heb laugh :D Ook ivm die extra schuimstukjes met klitteband die erin zitten. Maar dan ga ik morgen even lekker aan het snijden.
Schuimstukjes met klitteband zijn voor in het deksel om netjes de spelers op hun plaats te houden tijdens transport... shut up :X
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)