Forum > Geluid

Studiomicrofoon op mengpaneel... Fantoom-voeding

(31 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
16-11-2005 16:57
Ze kunnen wel open en warm klinken, maar in mindere mate. Ik haal hem eruit!
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 13473
16-11-2005 17:02
Wellicht kunnen jij en Martin een afspraak maken? We lezen het resultaat graag op ons forum. Tot die tijd zou ik je willen verzoeken het haantjesgedrag ietwat in te perken. We hebben allemaal een ego dat groot genoeg is om in te wonen (...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
16-11-2005 17:09
Iedereen heeft zijn mening, dat heeft in dit geval weinig of niets met ego te maken. Ik zeg wat mijn mening is, Martin die van hem, dus zie ik niet meteen een probleem, Maar goed, ik zwijg in dit topic.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
16-11-2005 18:27

Dré schreef:

maurice schreef:

maar een goeie mic (zal me worst wezen wel merk/type/toepassing) is niet het enige. een standaart geluidskaart en een simpel mixertje leveren geen goede kwaliteit.
Heb toch echt jaren lang vinyl gedigitaliseerd vanaf een Thorens TD-160 met Ortofon Super OM 10 element (of was het nou een Night Club E???), zelfbouw RIAA versterkertje naar een SoundBlaster 64 PCI (is Ensoniq Audio PCI). Kwaliteit was ronduit PRIMA!

Tegenwoordig moet je haast onder stenen gaan zoeken om een slecht klinkende geluidskaart te vinden. Natuurlijk kan het altijd mooier (puntjes op de "i" kunnen echter soms wel HEEL erg $$$ zijn).

Tipje: Behringer heeft een Firewire geluidskaart voor een schijntje (FCA-202). Goeie microfoon voorversterker erbij (liefst los met ingebouwde fantoom), goede condensatormic uit de China stal en gaan met die kiwi ;-)
ok waar, maar bedoelde ook meer dat je neit een godsvermogen hoefft uit te geven aan een mic. die je vervolgens aansluit op aparatuur wat ook niet het neusje van de zalm is.
BombermanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 26-8-2006
Berichten: 18
17-11-2005 12:46
Jongens, ik zie dat jullie er een hoop vanaf weten, maar kan er aub nog iemand antwoorden op mijn vraag? Ik weet het zelf namelijk ECHT niet!

Wat moet ik aanschaffen om mijn stem duidelijk (zonder geruis o.i.d) op de computer te krijgen. Dit is voor het opnemen van vocals... happy :)

B.v.d!
cdj800-powerrr
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
17-11-2005 19:50
Om kwaliteit en laag budget te combineren is dit misschien nog niet zo'n slecht idee. En dan een leuke, goede, zeer betaalbare condensatormic als deze.

Als het echt niets mag kosten, dan heb je voor een kleine 60 euro de deze, maar dat is wel wat minder geschikt, daar te eenvoudig!

Waar moeten we je budget ongeveer gaan zoeken? Wil je er wat aan uitgeven, of toch liefst zo weinig mogelijk? Anders kan je misschien de stap maken naar een wat betere opnameset. Daaronder versta ik dan: een degelijk mengpaneel en een paar goede condensators?

Of wil je liever wat meer uitgeven, maar alles toch rond de computer laten draaien? Je kan je altijd een keer informeren over Digidesign - Protools, maar dan heb je geld nodig.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-11-2005 19:54
Alleen beetje jammer dat dan zo'n "goede" voorversterker en microfoon in de line-in van een PC wordt gestoken waar de meeste ruis ontstaat. Lijkt me belangrijkste om DAT probleem eerst op te lossen, en daarna naar de mic en voorversterker kijken. Meeste ruis komt ECHT niet uit de mic of voorversterker sneaky :V
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-11-2005 20:17
Voor een zo laag mogelijk budget, maar wat is ongeveer het budget?

Tevens had je het over geluidjes, wat voor geluidjes?

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 13473
18-11-2005 09:51

JeroenVDV schreef:

Alleen beetje jammer dat dan zo'n "goede" voorversterker en microfoon in de line-in van een PC wordt gestoken waar de meeste ruis ontstaat.
Dat valt bij het gros van de huidige kaarten gelukkig erg mee. Als je gaat meten dan zul je rond de 80dB uitkomen. Veel microfoonversterkers (in betaalbare prijsklassen) kunnen hier alleen maar van dromen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-11-2005 11:29

Dré schreef:

JeroenVDV schreef:

Alleen beetje jammer dat dan zo'n "goede" voorversterker en microfoon in de line-in van een PC wordt gestoken waar de meeste ruis ontstaat.
Dat valt bij het gros van de huidige kaarten gelukkig erg mee. Als je gaat meten dan zul je rond de 80dB uitkomen. Veel microfoonversterkers (in betaalbare prijsklassen) kunnen hier alleen maar van dromen ;-)
Dan zijn de kaarten die hier overal insteken denk ik een beetje uit de prehistorie wink ;) Moet sowieso een, het lefst 16in/uit, firewire interface hier komen, liefst met aantal goede pre-amps. Zal wel iets van M-audio gaan zoeken, icm met Pro Tools M-Audio Powered.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)