Forum > Newbie Forum

dj hoofdtelefoon welke wordt aangeraden.

(30 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
TimescapeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 7-2-2013
Berichten: 105
15-11-2005 12:59
Dré, meen je dat nou?
Volgens mij zijn er een hoop mensen die die mening niet met je delen...
Of was het echt een wink ;) ?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
15-11-2005 16:34
Ja. De SE-450 is een van de slechts klinkende hoofdtelefoons die ik op m'n hoofd heb gehad. Ding heeft geen laag, amper hoog, maar bestaat hoofdzakelijk uit mid. Daarom vinden de ECHTE aanhangers het ook zo'n geschikte hoofdtelefoon (hij geeft bijna alleen maar weer wat belangrijk is om goed te kunnen matchen).

MAAR... Een hoop napraters hebben het apparaat nog nooit gehoord en nemen dus maar aan dat hij goed klinkt. Dat doet hij dus NIET (en dat hoeft hij ook niet). Als je dus een super kleurende hoofdtelefoon zoekt uit het jaar 0 dan is de SE-450 een geschikt item om naar op zoek te gaan. Wil je je hoofdtelefoon ook nog voor andere dingen behalve het matchen van nummers gebruiken, pak dan maar een andere.

PS: De SE-450 was ook een erg voordelige hoofdtelefoon die veel in platenzaken gebruikt was. Reden was eenvoudig: Hij was erg goedkoop en kon goed het misbruik in een platenzaak verdragen. Aangezien veel DJ's in platenzaken shoppen is het niet vreemd dat zij wenden aan de SE-450 en daarom zelf ook een kochten.

Maar wees gerust... Zelfs een RP-DJ1210 (ook niet een van de meest neutrale hoofdtelefoons) veegt de vloer aan met de SE-450.

Maar natuurlijk zullen hele volksstammen het niet met me eens zijn. Des te beter (maar hopelijk is hun mening wel, net als bij mij, gebaseerd op feiten en niet op fabels!!!).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
15-11-2005 16:56
Ik heb een SE-450 en het is een pareltje van geluidskwaliteit. Wat een prachtige weergave, zuiver tot in de fijnste details en met een breed frequentiespectrum. Een genot om dit kwaliteitsproduct te mogen gebruiken!

Nou, nee dus. Hij klink inderdaad superkut. Ik kan met de SE-450 echt niet naar een lekker plaatje luisteren. Dat hoeft ook niet: thuis heb ik voor het echte luisterwerk een erg fijne Sennheiser.

Maar: de Pioneer is wel erg stevig, was destijds spotgoedkoop (iets meer dan 100 gulden als ik me goed herinner) en als voorbeluistering voor een mixje werkt hij goed genoeg. Maar het blijft een prulding.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TimescapeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 7-2-2013
Berichten: 105
16-11-2005 00:58
mmm, vaag.
Is misschien een trekje hier uit de buurt dan. Of in mijn kennissenkring dan. Weet wel dat als ik ergens nog een nieuwe kan kopen, hij verkocht is happy :)
Nog een voordeel trouwens wat ik niet gehoord had...het is tenminste niet zo'n spaceship wat je op je hoofd zet! Nouja, ik hou daar niet zo van iig happy :)
Maar back on topic, want ik ben ook op zoek naar een goede vervanger dus...
Of is de prodjuser voor mij goed genoeg, als ik genoegen neem met een SE-450?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-11-2005 01:52

timescape schreef:

Of is de prodjuser voor mij goed genoeg, als ik genoegen neem met een SE-450?
Nee want een ProDJuser dondert binnen no time uit elkaar als je hem vergelijkt met de SE-450.
Dat is het enige waar de SE-450 goed in was...... je kon er iemand mee dood slaan bij wijzen van spreken maar de koptelefoon bleef heel. Senheiser HD25 is ook zo'n geval overigens alleen klinkt die WEL goed.

Goede stevige koptelefoons waar je jezelf aan kunt verhangen mocht het ooit nodig zijn vind je niet onder de 100€.

Ik heb hier nog een SE-450 liggen, was mijn eerste stukje serieuze dj gear...... naja dat vond ik toen ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
26-11-2005 16:22
Sorry voor deze kick, maar ik wil jullie graag iets vragen.
Ik ben namelijk voor school op zoek naar een, jawel, koptelefoon.
Misschien dat dit niet helemaal binnen dit topic past, maar ik wilde er niet helemaal een nieuwe voor aanmaken. Het gaat hier echter niet om een dj koptelefoon, maar meer om eentje die allround geschikt is bijvoorbeeld voor theater e.d. Ik wilde graag het volgende:
- koptelefoon tot +/- 40 euro
- goede geluidskwaliteit (ok, dat willen we allemaal razz :p )
- goede demping (als je tijdens een toespraak of toneelspel een cdtje goed wilt zetten -ik zeg maar iets- moet dit natuurlijk niet al te luidruchtig gebeuren)
- stevig en redelijk hufterproof
- moet in de toekomst mogelijk ook redelijk mee te DJ-en zijn (maar dit is de minst belangrijke)

Ik heb bij een bedrijf gevraagd, en zij adviseerden mij de DAPHP-200 koptelefoon. Hier staat bij dat het meer een studio-koptelefoon is, dat lijkt me positief over de geluidskwaliteit.
Ik heb over dit ding echter niet zoveel over kunnen vinden hier, of heb ik heel slecht gezocht? ashamed :$ Zou dit een goede keus zijn, of kan het veel beter voor deze prijs?

René
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
26-11-2005 19:03
Sorry maar ik denk niet dat er een 'studio'koptelefoon voor 40 euro te vinden is.
Gezien je eisen zou ik voor een Sennheiser gaan. Zo richting HD200 ofzo.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
26-11-2005 20:18
Tuurlijk weet ik dat je geen 'echte' studiohoofdtelefoon kunt krijgen voor dit geld, dat is ook niet waar ik om vraag. Ik wil graag een zo goed mogelijke, degelijke koptelefoon voor allround gebruik. Ik weet dat dit voor deze prijs misschien lastig wordt, maar ik weet zo niet wat de beste optie is.

Mij zelf leek ook de Sennheiser HD200 het beste, maar deze is helaas toch wel over het budget heen. School had zelfs eerst een sterke neiging om voor een hifi-koptelefoon gaan, maar daar heb ik ze dus nu vanaf. Echter het budget nog verder oprekken wordt denk ik heel lastig.

Daarom heeft dat bedrijf ons dus de DAP aangeraden, maar als jullie zeggen dat er een gigantisch verschil tussen de DAP HP-200 en de Sennheiser HD-200 zit moet ik misschien toch nog eens gaan kijken wat ik kan doen. Ik vroeg dit alles in eerste instantie of de DAP HP-200 van de koptelefoons goedkoper en even duur als deze de beste voor dit doel was.
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
27-11-2005 15:29
Als het budget echt niet omhoog kan dan de Sennheiser HD212 of een HD215 (weet niet wat de HD215 kost)
Ik ben een paar weken terug gaan shoppen voor een hoofdtelefoon en heb uiteindelijk de HD25-SP gekocht.
Ik heb toen ook de 200, 212, 215, 25, 25-SP van Sennheiser op m'n hoofd gehad. Ook de Stanton 2000, 3000 en de Sony 700, en de Pioneer 1000. De Sennheisers waren in geluidkwaliteit een stuk sterker, dan de rest ook op gebiede van vervorming. Alleen de 25 en de 25-SP gingen boven de Stanton 2000 uit en bleven gelijk met de 3000 qua output.
De rest van de Sennheisers zaten er wel onder. De Pioneer en de Sony gingen echt wel luid, verschrikkelijk, het geluid zelf vond ik goed alleen was er iets waar ik mijn vinger niet kon opleggen, het klonk gewoon anders.
Anyway:
De 212 gaat niet zo hard, maar als je hem op je hoofd houdt is er mee te werken. De HD 215 is vergelijkbaar, maar dempt iets beter, klinkt goed en is ook steviger, maar hij is wel enorm groot, wat weer grote oorschelpen met zich meebrengt maar ook weer een beter draagcomfort heeft. Verder zou ik gewoon eens proberen langs te gaan om te proberen zoals ik gedaan heb.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
27-11-2005 15:57
Ja, misschien is het inderdaad wel een idee om eens te gaan testen. Maar is er iemand die de betreffende DAP vergeleken heeft met bijvoorbeeld de Sennheiser 200/210/212? Ik kon er hier op het forum in ieder geval erg weinig over vinden.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)