Forum > Newbie Forum

dcx2496 aansluiten op pc

(30 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 1207
17-3-2007 20:49

Watt-Xtra schreef:

euhm voor deze combi set welke jij aanhaalt zit al een standaard proc. instelling!! enige wat je moet doen is de juiste setting inladen.
Je bedoelt toch niet de optie 18x + 1520?
Daarbij gaan ze er uit mijn hoofd vanuit dat je per kant 2 subwoofers gebruikt en het mid en hoog wordt appart geregeld voor de toppen (1 amp op het hoog en 1tje op het mid).
Ik heb deze optie natuurlijk als een van de eerste dingen uitgeprobeerd, maar werd er niet echt veel wijzer van.

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij uit zou willen leggen hoe ik de basisinstellingen voor mijn set-up er in krijg (of misschien iemand met iets meer tijd die een save-file wil maken? Misschien uiteindelijk nog wel sneller dan het stap voor stap uitleggen)

Maar misschien doe ik wel iets verkeerd met die preset en kan jij mij uitleggen wat precies Watt-extra?
Darth Crossfader
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
18-3-2007 13:08
Hallo DJ.T,

Ik heb even voor je een opzetje gemaakt waarvan je uit kunt gaan.

Er van uitgaande dat:

1 x (stereo)versterker voor twee subs tot 138Hz
1 x (stereo)versterker voor twee topjes vanaf 138Hz (high intern passief gefilterd)

Legenda:

Ingang A = Left
Ingang B = Right

Ingang C = word niet gebruikt

Uitgang 1 = Left Sub
Uitgang 2 = Left Mid/High

Uitgang 3 = Left Fullrange

Uitgang 4 = Right Sub
Uitgang 5 = Right Mid/High

Uitgang 6 = Right Fullrange

Uitgangen 3 en 6 worden in jouw geval dus NIET aangesloten. Je kan hier overigens wel een monitorsetje op aan sluiten (uitgangssignaal is immers full-range).

Hier het bestandje wat je zo kan importeren in je DCX.

LET OP: Alvorens het bestand te laden, je gain's van je versterkers dichtdraaien en checken of de DCX uitgangen lopen zoals hierboven aangegeven.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 1207
19-3-2007 15:33
Echt onwijs bedankt Webbie!
Ik ga morgen even een rs232 kabeltje halen bij een computerwinkel hier in de buurt en dan denk ik dat het helemaal goed moet komen.
Ik laat het nog wel even weten wanneer het geslaagd is. happy :)
Darth Crossfader
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
22-3-2007 01:23
Hallo DJ.T,

Nog wat wijzer geworden?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 1207
22-3-2007 08:58
Hoi Webbie, het is me nog niet echt gelukt om zo'n kabeltje te scoren, heb nog geen tijd gehad om ook maar in de buurt van een computerzaak te komen.
Ik werk 40 uur in de week en daarnaast doe ik ook nog een 2-jarige VWO-opleiding in 1 jaar, dan houd je op de een of andere manier nog maar heel weinig tijd over. wink ;)
Gelukkig heb ik zaterdagmiddag een gesprekje met twee gelukkigen over het draaien op hun bruiloft, dan moet ik toch de auto instappen, de kans is groot dat ik onderweg wel zo'n kabeltje ophaal.
Maar ook al heb ik het kabeltje... dan moet ik nog tijd maken om het uit te proberen, ik beloof je dat ik dan echt meteen mijn bevindingen hier zal plaatsen.
Darth Crossfader
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 1207
22-3-2007 12:27
Bedankt voor de tip, maar de laptop komt in een 19'' la in het rack waar ook de dcx zit, een meter is dus al meer dan genoeg.
Het blijft natuurlijk wel een goede tip voor mensen die wel wat verder willen gaan. happy :)
Darth Crossfader
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
24-3-2007 21:18
Hallo,

Ooit eens is door mij onderstaande oplossing gepost op dit forum (die ik zelf ook gebruik):
Misschien wel handig voor de mensen die de Behringer in een vaste installatie hebben, door deze oplossing (verloopje RS232 => UTP) kun je gewoon over een UTP netwerk je DCX beheren/instellen.
Let er wel op dat de UTP niet over switches/routers/bridges e.d. mag lopen, omdat dit een serieel signaal is. Je hebt dus per installatie 2 x het verloopje nodig.

De route is dus:
DCX-2496 (RS232 poort) => verloopje => UTP Cat5 cable => verloopje => seriele poort
Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 1207
26-3-2007 16:14
Nou het is gelukt hoor! happy :)
Ik had afgelopen zaterdag een gesprekje met een aankomend bruidspaar en ben meteen daarna maar even doorgereden naar de Office Centre. Helaas kon ik de snoertjes alleen maar in 1,8m vinden, maar ik had er toch een nodig om te kijken of ik het wel aan de praat kon krijgen.
Dit is nu dus gelukt en ik ben gelijk een beetje aan het stoeien geweest, ik heb het idee dat ik nu wel redelijk door heb welke optie wat precies inhoud.
Bij deze wil ik Webbie nogmaals van harte bedanken voor het aanmaken van een file die ik meteen in kon laden. happy :)
Darth Crossfader
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
26-3-2007 23:54
Hallo DJ.T,

Graag gedaan, fijn dat het bestandje je voorruit geholpen heeft.

Het opzetje zou trouwens aardige moeten kloppen, ik ben namelijk uitgegaan van instellingen die Behringer zelf voor deze sub-top combinatie opgeeft.
Ik heb alléén de top, die ge-bi-amped was, in de config vervangen door een passief model. De crossoverfrequenties tussen de sub en top zouden zowiezo moeten kloppen.

Klonk het nu een beetje?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 1207
27-3-2007 14:09
Ja het klonk vrij aardig zelfs, natuurlijk mag ik er binnenkort nog wel even wat aan bijsturen, maar voor de grote lijnen is dit gewoon goed te gebruiken.
Het probleem is dat ik in mijn opslaghok (2,5x2,5) er naar heb geluisterd, het was genoeg om te vertellen dat het geluid zo goed aanhoorbaar is, maar voor het echt werk is het toch elke keer weer fine-tunen.
Op de Behringer site staat overigens een cross-over punt van 145 in de tabellen aangegeven ipv 138.
Zou dit nog wat uit kunnen maken of is het misschien zelfs beter om hem op 138 te houden?

Edit: Per ongeluk in het verkeerde tabelletje gekeken.
Voor de B1800X staat er dit:

Low Pass: 175Hz; Slope 9dB/oct.
High Pass: 175Hz; Slope 12dB/oct.

Voor mijn gevoel kan dit niet kloppen, zo worden de subs toch helemaal niet gebruikt of zie ik wat over het hoofd?
Voor de B1520 geven ze 1,8KHz aan als crossover frequentie.
Zijn dit echt de goede waarden of zit er een fout in? Ik kan op de dcx dacht ik ook geen 9dB/oct slope instellen dacht ik?
Darth Crossfader

Terug naar forum Reageer (zonder quote)