Mensen letten meer op hun geld?
(50 reacties. Pagina 3 van 6)Moderator(s): Dré
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 16-2-2025 Berichten: 9504 | 26-7-2005 21:28 |
mijn matten zijn nog steeds dezelfde prijs...... ![]() | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
CalipsoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-3-2004 Laatste: 25-1-2025 Berichten: 506 | 26-7-2005 21:40 |
ik word langzaam wat duurder en tegelijkertijd krijg ik het steeds drukker. Maar ik krijg dan ook altijd van die reacties dat ik nog goeiekoop ben voor de kwaliteit die ik lever ik heb nog gen 1 feest zonder succes afgesloten, maak amper reclame en toch word het steeds dukker. Dat noem ik nog eens mond op mond reclame | |
wat een onzin in dit vak | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 29-7-2005 23:52 |
Sylvia schreef: fredje schreef: Ik zit in het luxe werk,de Horeca.Dat is pure luxe,daar word als eerste op bespaart!!!! Ik moet ook eerlijk zeggen dat het naar mijn mening allemaal wel mee valt. Alles is duurder geworden na de komst van de €, mijn ziektekosten zijn met 120% gestegen en dat word alleen nog maar duurder om maar een voorbeeld te noemen. Ik denk dat als iedereen de gemiddelde stijging in de horeca als uitgangspunt had genomen men toch meer geld in de zak had als nu. Ach nog 2 jaartjes doorbijten onder Balkenende en kornuiten en dan mogen we weer stemmen. Hopelijk stemt Nederland nu een keer wat socialer gericht dan de afgelopen 2 keer. Uiteindelijk heeft het grootste deel van NL gestemd op wat er nu zit, dus niet klagen dat we allemaal minder centen in de knip hebben..... dat was tenslotte te voorzien met CDA, VVD en de slappe dweilen partij D66 ;-) Zoals zo vaak word gezegd...... alles komt goed. Ooit is een keer ;-) (tis alleen te hopen dat wij het nog mee mogen maken ;-) ) | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 10-2-2025 Berichten: 5308 | 30-7-2005 00:35 |
Nee, dan de PvdA. Die doen het goed. Of de SP... ![]() | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 30-7-2005 00:40 |
Reind schreef: Toch zullen daar veel horeca bazen het niet met je eens zijn.Maar of je het hier nu mee eens bent of niet, het probleem is wel dat "de horeca" hier een slechte naam aan over heeft gehouden, en dat dit ook gevolgen heeft voor hoe mensen tegen de tarieven van aanverwandten zoals drive-in-shows en dj's aankijken. En ja, mensen zijn selectief beter op hun geld aan het letten. Maar als ik al dat volk met hun tassen vol zooi op zaterdag en koopavond door de stad zie banjeren, dan kun je je afvragen hoe slecht het nu werkelijk gaat. De middenmoot merkt niet zo heel veel, de laagste inkomens zijn zoals gewoonlijk weer eens de l*l en de hogere inkomens merken het sowieso niet als er ergens een half procentje verdwijnt. Dat wat betreft de linkse praat. Voor mijn dj-activiteiten merk ik vooral wat KVM schetst: mensen die in staat en bereid zijn om te betalen, stellen hogere kwaliteitseisen dan voorheen. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 30-7-2005 02:04 |
Voor mijn dj-activiteiten merk ik vooral wat KVM schetst: mensen die in staat en bereid zijn om te betalen, stellen hogere kwaliteitseisen dan voorheen. Absoluut! Het valt mij gewoon op dat er eigenlijk sinds dit jaar juist veel meer mensen zijn die ruim van te voren een afspraak met je maken en alles door willen nemen. Wat dat aangaat moet je er gewoonweg veel meer aan doen. Ik heb min of meer de luxe dat ik thuis, vanwege het pc systeem vrij snel een groot gedeelte kan voorbereiden. Tevens is mijn muziek kennis in het "algemene" muziekgenre vrij groot, je moet dus alles uit de kast halen om te laten zien dat jij de juiste persoon bent. Sommige houden het feest in een horeca aangelegenheid en andere laten het verzorgen door een niet horeca bedrijf (platgezegt een Tentfeest). Zelfs bij tentfeesten wordt behoorlijk uitgepakt. (het lijkt wel een rage) Ook bij "vaste" klanten moet je er meer voor doen, zij krijgen immers minder bezoekers en door zo'n avond goed aan te pakken hoopt men op een nog betere opkomst de volgende keer. Martin. | |
kvm entertainment | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 30-7-2005 03:07 |
Victor schreef: Nee, dan de PvdA. Die doen het goed. Of de SP...![]() Ik zou veel meer zijn voor een engels stelsel. Scheelt een hoop gekontendraai, gelazer, achterklap en roddel. Daarnaast is het veel makkelijker om te kiezen, links of rechts en klaar ben je (ff lekker kort door de bocht by the way :-P). Sylvia schreef: Dat lijkt me logisch, het is hun broodwinning. Maar uit onderzoek is inmiddels al lang en breed gebleken dat de komst van de euro heeft geresulteerd in snellere prijsverhogingen dan voor de komst van de euro werd verwacht of werd toegegeven, met de horeca als één van de eersten. Het is hoogstens zo dat veel andere sectoren diezelfde verhogingen geleidelijker of later hebben ingevoerd.Klein voorbeeldje, ik werk o.a in een steakhouse (2 dagen in de week, andere 3 sta ik in een grand restaurant) en een doosje spare ribs is een keer over de kop gegaan in de laatste jaren. Als eigenaar moet je zulke dingen ook door gaan rekenen. Een hoop horeca volk is inderdaad te hard van stapel gelopen, gelukkig zijn veel van die zaken ook hard op hun bek gegaan en bestaan daar er vrij weinig meer van. Overigens..... als ik het zo links en rechts hoor in de horeca is het het laatste jaar al weer flink aangetrokken ten opzichte van de 2 jaar er voor. En ja, mensen zijn selectief beter op hun geld aan het letten. Maar als ik al dat volk met hun tassen vol zooi op zaterdag en koopavond door de stad zie banjeren, dan kun je je afvragen hoe slecht het nu werkelijk gaat. De middenmoot merkt niet zo heel veel, de laagste inkomens zijn zoals gewoonlijk weer eens de l*l en de hogere inkomens merken het sowieso niet als er ergens een half procentje verdwijnt. Om heel eerlijk te zijn.... ik heb er nooit zo in geloofd dat het zo verschrikkelijk slecht gaat in NL. Zolang je maar hard genoeg roept dat het slecht gaat gaan mensen het vanzelf geloven. ;-)Meneer zalm heeft 4 jaar daarvoor nooit wat door gehad en ineens hadden we een tekort. Vraag ik me af waar al dat geld ineens gebleven is.... of waren de battarijen van zijn reken machientje de laatste 2 jaar leeg? Uiteindelijk is het toch nooit goed genoeg voor het grootste deel van het volk ;-) Voor mijn dj-activiteiten merk ik vooral wat KVM schetst: mensen die in staat en bereid zijn om te betalen, stellen hogere kwaliteitseisen dan voorheen. En dus helemaal niet zo slecht voor een markt die vaak zat verziekt word door mensen die een avond staan te draaien voor 25€ want die gaan er als eerste aan. | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 30-7-2005 11:11 |
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 30-7-2005 11:55 Van marktverziekers heb ik zowieso nooit zo'n last gehad; ik ben beter, leuker, professioneler, ervarener, betrouwbaarder en representatiever (op mijn haardracht na dan ![]() Aan de andere kant merk ik wel dat er steeds meer mensen zijn die er absoluut op staan om elkaar voor het feest een keer te ontmoeten om "de muziek door te spreken". Yek yek yek. Kosten me klauwen met tijd, muziek doorspreken kan ook per telefoon en zéker als het klanten zijn die mij hebben horen draaien op een ander feest begrijp ik niet waarom ze nog willen dat ik daar een avond van mijn vrije tijd aan besteed. Maarja, het heeft naast de muziek voor die mensen ook iets te maken met elkaar even zien, ontmoeten. Ze hebben bevestiging en zekerheid nodig enzo. Dat is een gevoel dat kennelijk verstrekt wordt door een ontmoeting. Als het even kan draai ik mijzelf onder een ontmoeting vooraf uit, maar ik merk dat dat steeds minder makkelijk lukt. | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 30-7-2005 11:14 |
Sylvia schreef: (op mijn haardracht na dan![]() ![]() | |
Light Image | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 30-7-2005 13:54 |
Sylvia schreef: (op mijn haardracht na dan![]() | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! |