Forum > Off-Zone

advies en tips belichting bands+afterparty

(146 reacties. Pagina 3 van 15)
Moderator(s): Dré
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
4-6-2006 10:59
Jeroen??? Kom je nu ? laugh :D
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
4-6-2006 15:40

marijn schreef:

Intelligent licht?
Afhankelijk van je budget zou je 4 scannetjes in het tegenlich kunnen hangen. Wat in deze opstelling ook handig kan zijn is om in je fronttruss 2 movingheadjes te hangen helemaal aan de zijkanten, waardoor ze practisch al zijlicht gebruikt kunnen worden tijdens het optreden en ook nog tijdens de afterparty. of zet me met een kort trusspaaltje met verzwaarde baseplate bijvoorbeeld links en rechts van de drummer, maar ze ze dan wel dusdanig goed vast dat ze niet omver kunnen worden gelopen door springende bandleden etc.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
René EppinkStandaard Lid
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
4-6-2006 15:59

marijn schreef:

8 meter truss vooraan met 4 fourbars par 64 500W, daar enkele van gedraaid voor front.
Achter band 2 fourbars (eventueel als blinder met enkele filters)
Jem Zr33
..
Intelligent licht?

Marijn
Het is een beetje lastig omdat je hier nog met een afterparty te maken hebt maar persoonlijk zou ik de truss toch echt liever achteraan hebben. (ivm backdropje en meer mogelijkheden met inhangen)

Heb je square truss? Backdropje achterkant v.d. truss, 2 kleurenbarretjes voorkant v.d. truss onder en misschien 2 ACL barretjes voorkant boven. Heb je als het goed is nog ruimte over voor intelli en strobo. (het geheel wordt alleen wel erg vol, dus paar meter extra zou niet zo heel erg zijn, ook omdat je podium dan breder wordt)

Als je nog geld over hebt zou je de tiefjes vooraan ook kunnen vervangen door een trussje, zodat je naast de fourbars voor de band ook nog licht voor de afterparty kunt inhangen. Als dit niet het geval is doe je het lekker met het tegenlicht, als je intelligent hebt kun je ook nog genoeg het publiek in schijnen. Bovendien denk ik dat het publiek het licht voor zo'n afterparty niet zo heeel belangrijk vindt?

Kan 'trouwens zijn dat bovenstaande zowieso al ver over je budget gaat, misschien handig als je dit even noemt?
MarijnStandaard Lid
4-6-2006 16:38
Hey

De parretjes, dimmers, 8mtr truss en VMB liften, ZR22 zijn 'gratis'.
Omdat er ook nog een grote geluidset wordt gehuurd enz.(is ook voor een jeudbeweging)
De Headjes (movitec sl250) en ev blinder en strobo worden betaald.
120 voor 4 headjes en 10/Blinder en dan ev. een strobo.
Truss kom vooraan op 2 liften, mede door die afterparty.
het podium bestaat uit ijzer (tent), dus er kan wel een trussje omhooggehangen worden voor 2 fourbars en mss 2 scannertjes achteraan.
Truss is Eurotruss 3-hoek 40x40x40

Marijn

[EDIT] juist ff zitten denken. 4 fourbars en 4 headjes en strobo/ blinders), kan je toch niet mooi schikken?
[/EDIT]
René EppinkStandaard Lid
4-6-2006 17:34

marijn schreef:

[EDIT] juist ff zitten denken. 4 fourbars en 4 headjes en strobo/ blinders), kan je toch niet mooi schikken?
[/EDIT]
Jewel, is goed te doen.

Trussje achter op het podium:
t-4 - headje - blinder - strobo - blinder - headje - t-4

Wil je deze gaan riggen aan de tent, dan zou ik maar zorgen dat je niet zomaar wat aan gaat kloten.(zowieso niet trouwens) Maak een goede berekening, waarbij rekening is gehouden met de belastbaarheid van de tentconstructie!
Ook kun je misschien beter nog even een stukje truss erbij aan tikken, zodat je wat meer als 8 mtr hebt. Dan hoef je niet alles zo op elkaar te proppen.

Trussje voor:
headje uiterst links - t-4 WFL - t-4 WFL - headje uiterst rechts (misschien wil je nog meer inhangen, dat moet je zelf maar even zien)

Wil je de nadruk die avond meer op de band leggen, dan is het te overwegen om 4 headjes achteraan te hangen.
MarijnStandaard Lid
4-6-2006 17:46
Hey

Ik zou op de truss vooran 4 headjes + 4 fourbars hangen + ev strobo of blinder.
Trusje achteraan dan nog 2 fourbars en 2 scans (of colorchangers) en strobo/blinder

marijn
René EppinkStandaard Lid
4-6-2006 18:01
Kan ook, maar het gebruik van effectlicht (headjes) als frontlicht is minder mooi als het gebruik van effectlicht als tegenlicht. Ik zou het alleen overwegen als er de mogelijkheid is om de truss flink hoog op te takelen, zodat het meer van boven komt ipv. front.
MarijnStandaard Lid
4-6-2006 18:08

René Eppink schreef:

Kan ook, maar het gebruik van effectlicht (headjes) als frontlicht is minder mooi als het gebruik van effectlicht als tegenlicht. Ik zou het alleen overwegen als er de mogelijkheid is om de truss flink hoog op te takelen, zodat het meer van boven komt ipv. front.
Ja, Wind-ips zijn VMB TE64 ofzoiets dacht ik, kunnen hoog genoeg.
4 fourbars en 4 headjes en blinder kan je toch niet mooi schikken op de voorste brug? (van die 4 fourbars worden enkele pars gedraaid als front)

op de achterste truss komen dus 2 fourbars en strobo + 2 Winners (de mijne)

Of kan je beter op de truss vooraan 3 fourbars nemen, en dan vanachter links een fourbar schuin verticaal, rechts 1 en in het midden 1 met strobo en 2 scannertjes..

Marijn
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
4-6-2006 18:15

marijn schreef:

Holadijee! Padvindersfeestje! laugh :D

Even in de agenda gekeken, en ziet ernaar uit dat 't dat weekend gekkenhuis is hier. Wordt dus wederom niets dit jaar. Maar 't gaat d'r écht wel een keer van komen hoor wink ;)
Light Image
MarijnStandaard Lid
4-6-2006 18:49

JeroenVDV schreef:

marijn schreef:

Holadijee! Padvindersfeestje! laugh :D

Even in de agenda gekeken, en ziet ernaar uit dat 't dat weekend gekkenhuis is hier. Wordt dus wederom niets dit jaar. Maar 't gaat d'r écht wel een keer van komen hoor wink ;)
Njah, spijtig laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)