Forum > Geluid

BCD2000 Dj console

(60 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-4-2006 12:35

djnicks schreef:

misschien een stukje hardware dat nodig een review nodig heeft?! (reind wink ;) )
Laat behringer mij maar bellen met een goed voorstel ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
WarfaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
Berichten: 179
12-4-2006 13:45
hmmm,

ben idd zeer benieuwd.

als het zover mocht zijn reind, dan graag een vergelijk tussen de behringer en de hercules. dit omdat ik nog steeds overweeg om een van beide te kopen. razz :p
Meh me lêpke!!!
RoOoYtJuHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2004
Laatste: 1-2-2015
Berichten: 164
13-4-2006 14:01
Ik heb nu nog de Hercules console, maar als deze zoveel beter is koop ik hem happy :)

Ik zie nu dat hij hier bijna 40 euro goedkoper is als dat op de Behringer site staat, dus ik ga hem bijna zeker kopen.
"En zoals mijn vader altijd zei: 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen"
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-4-2006 02:50

warface schreef:

als het zover mocht zijn reind, dan graag een vergelijk tussen de behringer en de hercules.
Ik ben bang dat behringer mij toch echt niet zal gaan bellen voor een review ;-)

Dus er zal iemand moeten zijn die hem een week kan missen o.i.d, in dat geval wil ik hem best even aan de pc prikken en vergelijken met de dj consoles van Hercules en kijken of het verder een beetje een leuk apparaat is.

Ik denk alleen dat die optie net zo'n grote kans van slagen heeft als dat Behringer me belt. En ik ga dat ding echt zelf niet kopen want ik heb hier 2SL's en een Nuo5 staan + wat review cd spelers dus geef me 1 goede reden waarom ik hem zelf aan zou schaffen ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RoOoYtJuHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2004
Laatste: 1-2-2015
Berichten: 164
15-4-2006 09:40

Reind schreef:

warface schreef:

als het zover mocht zijn reind, dan graag een vergelijk tussen de behringer en de hercules.
Ik ben bang dat behringer mij toch echt niet zal gaan bellen voor een review ;-)

Dus er zal iemand moeten zijn die hem een week kan missen o.i.d, in dat geval wil ik hem best even aan de pc prikken en vergelijken met de dj consoles van Hercules en kijken of het verder een beetje een leuk apparaat is.

Ik denk alleen dat die optie net zo'n grote kans van slagen heeft als dat Behringer me belt. En ik ga dat ding echt zelf niet kopen want ik heb hier 2SL's en een Nuo5 staan + wat review cd spelers dus geef me 1 goede reden waarom ik hem zelf aan zou schaffen ;-)
Nou als ik hem koop, en ik ben er na een week of 2 helemaal mee uitgespeeld, dan wil ik hem wel even naar je op sturen, mits jij de verzend kosten behaald? happy :)
"En zoals mijn vader altijd zei: 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen"
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
16-4-2006 12:34
Een maat van me heeft er pas één besteld en die heeft 'em sinds vorige week dinsdag meen ik... ik heb er nog niet mee gespeeld, dus ik kan er niks over zeggen. Deze week ofzo zal ik eens dat apparaat gaan proberen.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik de knoppen een stuk fijner vind als op de DJ-Console van Hercules en dat het apparaat een stuk degelijker aanvoelt. Een nadeel is wel dat de knoppen erg dicht op elkaar zitten, maar dat is ook zo bij de DJ-Console.
WarfaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
Berichten: 179
21-4-2006 18:35

Patrick Beuken schreef:

Een maat van me heeft er pas één besteld en die heeft 'em sinds vorige week dinsdag meen ik... ik heb er nog niet mee gespeeld, dus ik kan er niks over zeggen. Deze week ofzo zal ik eens dat apparaat gaan proberen.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik de knoppen een stuk fijner vind als op de DJ-Console van Hercules en dat het apparaat een stuk degelijker aanvoelt. Een nadeel is wel dat de knoppen erg dicht op elkaar zitten, maar dat is ook zo bij de DJ-Console.
heel graag.

ben erg benieuwd
Meh me lêpke!!!
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
22-4-2006 11:10
Ik heb 29 april met hem afgesproken, dus na die datum horen jullie meer.
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
30-4-2006 12:15
Ik heb gisteren een paar filmpjes gemaakt met m'n telefoon... de kwaliteit is dus niet helemaal top. Ook heb ik niet zo veel met het apparaatje gespeeld, want er stond een ander goedkoop ventje mp3'tjes af te spelen. Ik hoop in de vakantie nog eens naar die maat van me toe te gaan, want ondanks dat ik weinig heb gezien was ik toch best onder de indruk van dit speeltje. Je hebt Quicktime nodig om de bestanden af te spelen.

Brake
Software
Nog een filmpje
En een foto

Allereerst ben ik absoluut geen voorstander van diskjockeyen met de computer. Maar de laatste tijd wordt dat wel steeds interessanter! Ik heb zelf ook een maandje de DJ Console van Hercules gehad, dus ik kan die goed vergelijken met de BCD2000 van Behringer.

Short review

+ De DJ Console van Hercules ziet er echt uit als een stuk speelgoed. Dat is iets dat je van de BCD2000 niet kunt zeggen, want dit apparaat ziet er gewoon serieus en goed uit.

+ Ook voelt deze veel beter aan dan de DJ Console. De BCD2000 is zwaarder en de schuiven en knoppen voelen erg degelijk aan.

+ Bij de DJ Console raakte ik eigenlijk altijd wel het jogwheel aan als ik op een knop wilde duwen, dat verpest dus meteen de muziek. Bij de BCD2000 had ik dit niet. De knoppen zitten nog steeds redelijk dicht op elkaar, maar dat was niet storend. Het is ook goed dat het jogwheel in het apparaat zit, i.p.v. erop, want dan raak je die dus niet zo snel aan als je ergens op wilt duwen.

+ Wat me ook opviel was de reactiesnelheid van de pc. Bij de DJ Console merk je echt een 'lag' (zo schijnt dat in de gaming wereld genoemd te worden)... een vertraging, dus. Als je op play drukt duurt het een fractie van een seconde voordat de muziek begint te spelen. Als ik iets heel erg storen vond aan dat apparaat, dan was dit het wel. Ik ben namelijk Pioneer cd-spelers gewend en als ik op play druk, dan wil ik ook dat de muziek meteen begint te spelen. Maar wat mij betreft verslaat de BCD2000 de DJ Console ook op dit gebied. Als ik aan een schuif trek, dan gebeurt dit ook meteen op het scherm, hetzelfde geldt voor de play knop, enz.

Verder nog een paar opmerkingen van m'n maat:

- "Het lukt wél om losse mp3's toe te voegen in het programma, maar het lukt niet om via de functie 'ad dir' (een) hele map(pen) toe te voegen. Als ik een map van het bureaublad in het programma sleep hangt de pc vast en kan ik niks meer. In tegenstelling tot losse bestanden... daarmee gaat het wel gewoon."
Het kan zijn dat dit probleem pc-afhankelijk is, maar als dit op iedere pc zo is met dit programma, dan is dit toch wel een serieus probleem. Ga maar eens 14.000 mp3'tjes uit verschillende mappen toevoegen in het programma... dat wordt een stevige klus.
- "Ook ben ik er nog niet achter gekomen wat ik met die drie 'value' knoppen aan de bovenkant moet... het lukt me niet om daar iets aan toe te wijzen ofzo."
Maar dat komt misschien nog wel.

Mijn algemene indruk was dat dit een erg compleet apparaat is voor weinig geld. Ik wil a.s. week deze review wat uitbreiden en een paar betere filmpjes maken... dus filmpjes waarop je ook echt iets ziet en hoort. Want de muziek stond nu gewoon te hard om het geluid een beetje fatsoenlijk op te nemen.

Groeten,

Patrick
RoOoYtJuHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2004
Laatste: 1-2-2015
Berichten: 164
30-4-2006 13:30
Iedereen heeft het altijd over vertragingen bij de DJ Console, maar ik heb daar dus serieus geen last van?
"En zoals mijn vader altijd zei: 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen"

Terug naar forum Reageer (zonder quote)