Forum > Geluid

Versterker keuze?!?!?!?!

(31 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
4-6-2005 12:18
Geen ervaring met de S-2000. Heb voorheen wel een aantal Samson producten ingekocht en uitgetest (o.a. de Resolv 65a set en een aantal hoofdtelefoons). Geen van die producten kon mij bekoren. Ben het contact met de importeur (Total-Sonic, vroeger onderdeel van het ter ziele gegane Total Audio volgens mij) ook een beetje verloren.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RemigioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-11-2004
Laatste: 23-4-2006
Berichten: 40
29-7-2005 23:44
ik ben voor niet te zware vertserkers qua klank helemaal weg van crown....die 602 is een heel leuk ding voor het geld, zeker qua klank.
ik heb liever een harde 5 kHz toon als feedback dan een mooie bas.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
30-7-2005 03:37
versterkers en klank in de PA omgeving? mits een versterker niet word overbelast hoor je verdomt weinig verschil tussen versterkers.

tenzij je een vergulde afgeschermde netstekker hebt natuurlijk wink ;)
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
RemigioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-11-2004
Laatste: 23-4-2006
Berichten: 40
30-7-2005 21:44
quote...
versterkers en klank in de PA omgeving? mits een versterker niet word overbelast hoor je verdomt weinig verschil tussen versterkers.

-ga eens je oren testen....volgens jou klinkt een skytech hetzelfde als een labgruppen.
ik heb liever een harde 5 kHz toon als feedback dan een mooie bas.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
31-7-2005 02:04
Een versterker zal mits niet overstuurd hetzelfde klinken, even de betrouwbaarheid en het vermogen daar gelaten.

Dat de skypech versterker eerder slecht gaat klinken tov de Lab is een feit, vermogens kwestie. daarom zei ik erbij "mits niet overstuurd"
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
RemigioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-11-2004
Laatste: 23-4-2006
Berichten: 40
31-7-2005 20:45
dit is pertinent NIET WAAR.
door verschillen in opbouw en onderdelen etc zullen versterkers anders klinken.
speakers klinken dus, mits niet overstuurd, ook hetzelfde???........een labgruppen klinkt hetzelfde als een skytronic van hetzelfde wattage....joepie de poepie.....wie verkoopt er zijn labgruppen amp???
ik heb liever een harde 5 kHz toon als feedback dan een mooie bas.
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
31-7-2005 20:54
Volgens mij levert de kleinste lab.gruppen nog niet eens het vermogen van de sterkste skytec, maargoed.
Volgens mij heb je maar een klein deel van nijhuisr's reactie gelezen, en zie je de relativering over het hoofd.
Door internet beperkt
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
31-7-2005 20:59

remigio schreef:

dit is pertinent NIET WAAR.
door verschillen in opbouw en onderdelen etc zullen versterkers anders klinken.
speakers klinken dus, mits niet overstuurd, ook hetzelfde???........een labgruppen klinkt hetzelfde als een skytronic van hetzelfde wattage....joepie de poepie.....wie verkoopt er zijn labgruppen amp???
Graag had ik dat je jouw mening eens echt onderbouwt, desnoods met gemeten grafieken enzo. Kraam dus voortaan geen verdere onzin uit, maar geef eens aan hoe je bijvoorbeeld een budget versterker kunt verbeteren. Ik heb er wel enkele ideeën over.

Als je versterkers onderling wilt vergelijken, dan heb je op zijn minst een stel zeer goede hifi boxen nodig, een goede CD spelers, liefst 20 bits 8-voudige en goede opnames van de CD zelf. Buiten dat heb je een stel goede oren oren en mag je daarbij geen Hi-End tik hebben. De verschillen zijn dan inderdaad wel hoorbaar, maar nogal miniem. Elke versterker speelt ongeveer even hard, en het gemiddelde afgegeven vermogen hoeft niet meer dan 2x 10 Watt te zijn.

Wat veel grotere invloed heeft, zijn de verschillende ruimtes waar het zich afspeelt. Akoestische problemen zijn gedeeltelijk af te vangen met een EQ. Ook in luidsprekerboxen onderling zijn enorme verschillen.

Afgelopen weekend heb ik een versterker gerepareerd die duidelijk anders klonk dan vele andere versterkers. Dit heb ik ook kunnen meten. Zie deze link en let met name op de plots.

TCMC
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
1-8-2005 02:27
Het doel van een eindtrap is het ingebrachte signaal versterken zonder vervorming, en dat doen de meeste amps prima. Als je weet hoe een eindtrap werk weet je dat er minimale hoorbare verschillen zijn.

Zelfs een TDA module zal prima onvervormd presteren, alleen is het vermogen minder.

Ik had vanavond een V3000 onder handen en ik kwam tot de verbazing dat de aarde aansluiting niet was aan gesloten van het euro chassis, lijkt me niet toegestaan.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
2-8-2005 14:33
Als het apparaat volgens Klasse-2 ontworpen is (dubbelbox symbool moet op de behuizing aanwezig zijn) dan is ongeaard geen probleem.

Een andere mogelijkheid is dat iemand heeft lopen klooien met het apparaat, er een nieuw chassisdeel in heeft gezet en daarbij besloten had dat die groen/gele erg lekker was met een beetje mosterd erbij.

Een andere mogelijkheid is dat de fabrikant heeft lopen klooien (gebeurt ook regelmatig). In dat geval (maar ook in alle andere gevallen) zou ik zeker even contact opnemen met de leverancier en/of de importeur.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)