Forum > Opmerkingen

Snelheid New-Line, nu overtuigd!

(83 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
13-4-2005 22:03
Deze Windows bak moet je geen 100 dagen achtereens laten draaien, dan heb je een probleem van hier tot tokio! laugh :D (ook weer afhankelijk op welke server New-Line draait ...)

Mijn Linux bak(ken) laat ik rustig een half jaar achtereen draaien, geven geen kick. Dat doe je me niet na met een Windows bak ... wink ;)
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
13-4-2005 22:12
Zoals onze prof programmeren (hevig linux/unix fan) het ooit eens zei toen hij zijn server na 7 maanden eens moest heropstarten omdat hij een memoryleak had:
Bij windows kun je dit natuurlijk niet tegenkomen, ...
... moet je toch elke drie dagen rebooten.
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
13-4-2005 22:17
Inderdaad! Dit bewijst natuurlijk ook weer hoe stabiel Linux is. razz :p

Gaat goed om met het geheugen in tegenstelling tot Windows.
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
13-4-2005 22:20
1 x bewerkt. Laatst door Sinuz op 13-4-2005 22:22

OmErta schreef:

Zoals onze prof programmeren (hevig linux/unix fan) het ooit eens zei toen hij zijn server na 7 maanden eens moest heropstarten omdat hij een memoryleak had:
Bij windows kun je dit natuurlijk niet tegenkomen, ...
... moet je toch elke drie dagen rebooten.
Dan heb je toch wat verkeerd gedaan hoor, ik kan mijn gewone werk pc zelfs langer dan dat aan laten staan terwijl deze hier totaal niet op geinstalleerd/geconfigureerd is.
Een windows server kan net zo goed als een linux server maanden zonder rebooten draaien, hoogstens een reboot voor de virusscanner(mijn servertje draait op windows na veel experimenteren met linux vond ik dat toch ff wat lekkerder werken, ook omdat het in een domein gebruikt wordt).
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-4-2005 22:21
1 x bewerkt. Laatst door Reind op 13-4-2005 22:26

john_voof schreef:

0 msec verwerkingstijd. 401 actieve bezoeker(s).
Leuk dat je de actieve bezoekers aan haalt maar dat is iets wat volgens mij niet helemaal klopt. Je weet niet over welke tijd deze openstaande sessies gemeten worden. Probleem bij veel forums (en volgens mij ook bij dit forum) is dat de openstaande sessies niet worden gedelete zodra de bezoeker het forum verlaat.

Ik heb er ook last van met React maar heb eral een handig cronjobje voor aan gemaakt wat de volgende code query aan roept,
DELETE FROM F_Sessions WHERE UserID = 0 AND Hits = 1;
OPTIMIZE TABLE F_Sessions;
Door deze cronjob ieder uur te laten draaien flikkert ie ieder uur de onafesloten sessies van niet aangemelde bezoekers er uit (oftewel, de aangemelde user blijft gewoon ingelogd en een opentaande sessie behouden, de niet ingelogde gebruiker verliest zijn sessie en opent een nieuwe).

Bezoekers aantallen die aangeroepen worden door sessies te tellen zijn dus enigssinds twijvelachtig.

Dré schreef:

PHPNuke als portal
Dan kun je beter mambo of Typo3 pakken (laatste is wel behoorlijk pittig overigens en je moet wel een behoorlijk beetje verstand van scripten hebben..... vandaar dat ik het maar niet ben gaan gebruiken).

Ik heb PHPnuke op een test site draaien op dit moment omdat ik een beetje twijvelde welk CMS ik na de verhuizing ilde gaan gebruiken. Verder met mambo of toch wat anders..
Uiteindelijk is het toch weer mambo geworden omdat het gewoon erg lekker werkt, redelijk netjes in elkaar zit en er een brede support is van de communitie waardoor er volop door ontwikkeld word en er iedere dag nieuwe modules e.d vrij gegeven worden.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
13-4-2005 22:21
Drie dagen is misschien overdreven, maar HEEL VEEL meer zal het niet zijn! sneaky :V
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
13-4-2005 22:23
3 maanden is als je niet teveel aan je servertje klooit toch niet bepaald een uitzondering(in de goede zin).
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
13-4-2005 22:25
Een Linux systeem zal zonder gedegen kennis tijdens de installatieprocedure gewoon nooit van de grond komen (behalve dan die voorgebakken distributies waar OOK altijd wel wat mis mee is).

Een Windows systeem zal zonder gedegen kennis tijdens de installatieprocedure gewoon van de grond komen (maar vraag niet hoe...).

Mijn server draait probleemloos 6 maanden aan een stuk door (en ja, da's een Windows machine...). Sinds NT4 (en NThoger) is het prima mogelijk ook met Windows een stabiel systeem samen te stellen MAAR de persoon die dat dan doet zal daar wel de nodige energie in moeten stoppen (net als bij een Linux bak) MAAR... Juist daar is waar het vaak fout gaat. Als men een stekker in een USB poort kan stoppen ziet men zichzelf soms al als kenner ;-)

Linux vs. Windows discussie is vruchteloos, net als de IE vs. Whatever discussie. Zoals met alles is het niet zozeer wat je hebt maar wat je er mee doet. Mijn systemen zijn ERG productief (en leveren meer op dan hun investering alleen). Voor PC's waar op gewerkt wordt is dat het ENIGE dat telt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
13-4-2005 22:26
1 x bewerkt. Laatst door RutgerLAN op 13-4-2005 22:29
Inderdaad, ALS je niet teveel klooit. Wat het dus bij Windows is, is dat je software updates doet, en dan de hele mikmak moet rebooten. shut up :X

En het geheugen loopt gewoon iedere keer vol ... Moest hem ZEKER 1 keer per maand rebooten. (DUAL P4, 2.4, 1 GB, SQL server)
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
13-4-2005 22:27
1 x bewerkt. Laatst door OmErta op 13-4-2005 22:30
Aah ja gaat nu ook niet over de absolute cijfers en was trouwens niet ik die dan zei maar een prof van me. Ging gewoon om het idee dat velen ervan overtuigd zijn dat Linux veel stabieler is, in dit in ongelofelijk als je bedenkt dat een opensource project is waar iedereen vrijwillig aan meegewerkt heeft. Dat dit dan stabieler kan zijn dan een commercieel product als windows is bewonderenswaardig en verdient alle respect.

mvg

btw als jij je computer/server moet rebooten voor je virusscanner zou ik toch even nadenken over een andere virusscanner of hem beter configureren.

[edit]berichten volgen hier elkaar zodanig snel dat ik serieus achteropgeraak maar het is inderdaad zoals dré zegt een nodeloze discussie, zoals ze hier op school zeggen gangt het af van je "geloof" welke je verkiest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)