Forum > Geluid

Het Pioneer cdj-200 topic

(347 reacties. Pagina 3 van 35)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-1-2005 16:18

RonnieB schreef:

Skit schreef:

Wel ik weet niet of Sylvia dit al gezien heeft, maar volgens mij heeft ze gekregen waar ze om vroeg.
Een CDJ-100 van Pioneer met een goede loop-functie.
beetje laat nu ze al CDJ800's heeft wink ;)
Nu heeft ze het gezien.

Ik ben rustigjes op zoek naar twee cd-spelers om samen met mijn RCF-luidsprekers en mijn XTC aan bevriende dj's te verhuren. Die krijgen mijn CDJ-800-spelers namelijk niet mee. Ik dacht aan een setje CDJ-100, eventueel tweedehands, maar hoop met de release van de CDJ-200 dat de prijs van de 100 flink gaat zakken zodat ik tzt twee nieuwe kan aanschaffen.

Qua design is de CDJ-200 duidelijk de gemoderniseerde versie van de CDJ-100. Ik zou hem even in het echt moeten zien, want zo op de foto vind ik hem eigenlijk niet zo heel erg mooi. Maar misschien moet ik er even aan wennen.

De toevoeging van loop en loopcutter is briljant, want dat is wat mij betreft hét gemis op de CDJ-100. Scratch zoals op de CDJ-800 en een hoop andere spelers is m.i. geen noodzaak, wordt volgens mij door bijna niemand echt gebruikt.

Hij speelt MP3's af. Cool.

Waarom hebben ze nou in godsnaam die jet-zip-wah dingen erop laten zitten?

Verschillende pitchranges, ok best.

En wéér een andere jog? Ben benieuwd hoe deze aanvoelt en functioneert. Die blauwe rand er omheen hadden ze van mij weg mogen laten.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-1-2005 16:39
FF afwachten hoe het loopt, maar anders doe ik mijn CDJ-100's de deur uit, en komen er 2 CDJ-200's happy :) Precies de functies die ik nu mis:

- Pitch ranges
- Loop
- MP3

Grote nadeel: Ik vind de CDJ-100's een professionele look hebben, de CDJ-200 had zo uit de nieuwe Fisherprice-catalogus kunnen komen. Even in het echt zien dus.
Light Image
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-1-2005 16:40
Dat vond ik dus ook.

En als je je CDJ-100-spelers de deur uit doet, mail me dan even wink ;) . Ik zit niet ver bij je vandaan.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-1-2005 16:50

sylvia schreef:

Dat vond ik dus ook.

En als je je CDJ-100-spelers de deur uit doet, mail me dan even wink ;) . Ik zit niet ver bij je vandaan.
Ik zal het onthouden, zodra ik wat meer weet over de CDJ-200's, en datgene wat ik weet is POSITIEF, zal ik je als eerste mailen. Ik zit zelf elke week in Utrecht voor m'n werk.
Light Image
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
16-1-2005 17:34

Skit schreef:

Alle functies die op een Pioneer CD-speler zitten die werken ook naar behoren. Dat is de sterkte van Pioneer.
ehm.. smart loop? reverse icm dump? een cdj-1000 die in tegenstelling tot zijn gelijke goden veel minder kan en geen mp3 ondersteuning biedt? De loop op pio's is bijna niet te gebruiken tijdens een mix, een smart loop wel, daar biedt pioneer natuurlijk weer een beatcutter voor, maar ze zouden best wat mogen jatten van hun broertjes en zusjes. Maw, de reverse en de loop op een cdj-1000 zijn lang niet zo lekker (of gewoon niet perfect) te gebruiken als op een cdx-1 of een Denon. Desalniettemin, ik vind de Denon ook wat te druk, maar ik vind dat de functies die op een cdj-1000 zitten dus ook niet geheel bruikbaar zijn.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
16-1-2005 17:37

DJ Tim schreef:

Skit schreef:

Alle functies die op een Pioneer CD-speler zitten die werken ook naar behoren. Dat is de sterkte van Pioneer.
ehm.. smart loop? reverse icm dump? een cdj-1000 die in tegenstelling tot zijn gelijke goden veel minder kan en geen mp3 ondersteuning biedt? De loop op pio's is bijna niet te gebruiken tijdens een mix, een smart loop wel, daar biedt pioneer natuurlijk weer een beatcutter voor, maar ze zouden best wat mogen jatten van hun broertjes en zusjes. Maw, de reverse en de loop op een cdj-1000 zijn lang niet zo lekker (of gewoon niet perfect) te gebruiken als op een cdx-1 of een Denon.
Voor een DJ met een beetje ritmisch gevoel is de loop op pioneers weldegelijk goed te gebruiken!

Maar dit lijkt me een erg vette speler! Hopen dat hij net zo goed wordt als de CDJ-100 en ook zon'n prijskaartje krijgt happy :)
.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
16-1-2005 17:43
Een aantal dingen heeft Pioneer (bijna) altijd goed voor elkaar. Onder andere betrouwbaarheid en gebruiksgemak. Plus ze weten wat marketing is. Qua functies lopen ze niet voorop en qua prijs zelfs ver achter. Voorals de CDJ-1000 is bespottelijk duur.

Of de CDJ-200 "vet" is? Zullen we dat maar even afwachten tot hij leverbaar is? In ieder geval zit er zo te zien niks bijzonders op qua mogelijkheden. En niks wat de concurrentie al niet eerder in het assortiment had. Neemt niet weg dat het een aantrekkelijke speler kan worden die de inmiddels hoogbejaarde CDJ-100 eindelijk waardig kan aflossen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
16-1-2005 17:45

Victor schreef:

Of de CDJ-200 "vet" is? Zullen we dat maar even afwachten tot hij leverbaar is? In ieder geval zit er zo te zien niks bijzonders op qua mogelijkheden.
Dat zeg ik: Hopen dat hij net zo goed wordt als de CDJ-100
.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
16-1-2005 17:50

Dj JoBo schreef:

Voor een DJ met een beetje ritmisch gevoel is de loop op pioneers weldegelijk goed te gebruiken!
draai al (bijna) 10 jaar en met mijn ritmegevoel is niks mis, een loop functie perfect op een 4-kwartsmaat tijdens een mooie mix is wel te doen op een pioneer, maar erg risicovol, ken ook niemand die dit dus gebruikt tijdens een mix. Op een Axis speler of een CDX-1 met smart loop is dit niet risicovol. Ik wil je ook zeker niet aanvallen wink ;) maar denk ook dat je moet toegeven dat jij ook niet snel een loop zal gebruiken tijdens je mix op een Pioneer speler, kun je nog zo goed zijn, tis gewoon zonde als je mix gruwelijk wegloopt.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
16-1-2005 17:52

DJ Tim schreef:

Dj JoBo schreef:

Voor een DJ met een beetje ritmisch gevoel is de loop op pioneers weldegelijk goed te gebruiken!
draai al (bijna) 10 jaar en met mijn ritmegevoel is niks mis, een loop functie perfect op een 4-kwartsmaat tijdens een mooie mix is wel te doen op een pioneer, maar erg risicovol, ken ook niemand die dit dus gebruikt tijdens een mix. Op een Axis speler of een CDX-1 met smart loop is dit niet risicovol. Ik wil je ook zeker niet aanvallen wink ;) maar denk ook dat je moet toegeven dat jij ook niet snel een loop zal gebruiken tijdens je mix op een Pioneer speler, kun je nog zo goed zijn, tis gewoon zonde als je mix gruwelijk wegloopt.
Ok, een automatische loop gebruik je idd live wat sneller, maar de loop op de pioneers is zeker wel bruikbaar (maar een groter risico dus)
Daar moet ik je dus gelijk in geven wink ;)
.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)