Forum > Newbie Forum

[van plaat op cd] hoe vinyl te digitaliseren?

(123 reacties. Pagina 3 van 13)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
12-12-2004 13:16

sylvia schreef:

teknoknights schreef:

Tweedehands koop ik allesinds nooit meer (toch geen mixapparatuur of zo)
Dat had ik mij eerst ook voorgenomen. Maar wanneer iemand die je kent of iemand met een duidelijk goede naam spullen te koop aanbiedt, zie ik niet in waarom je het niet zou doen.

Ik ben erg blij met de TT van Fred, die is ook tweedehands. En er lopen wel meer mensen rond op het forum van wie ik rustig iets tweedehands zou kopen. Je bent er nog altijd zelf bij om te controleren of de staat van een apparaat o.k. is. Ongezien een TT laten opsturen door een onbekende, zou ik niet zo snel doen, maar dat ding van Fred heb ik zo de auto ingekieperd en thuis pas aangesloten.
|OFFTOPIC| Daar heb je dan weer bijvoorbeeld wel helemaal gelijk in.
Maar waarom durf je dit dan wel wagen? * omdat Fred al een poosje actief is op dit forum en hij er ook veel van kent en zo. Hij kent zelf ook iets van herstellingen en zo dus dan wordt het in feite (op het gevoel) meer een persoonlijke kwestie.

Wat ik dus bedoel met dingen via internet kopen, is dat ik het nooit meer in m'n hoofd zou halen om bijvoorbeeld in google in te tikken: axis8 + tweedehands, vervolgens bij een wildvreemde uit te komen, vervolgens dat toestel gaan halen (een ver eind hier vandaan) om dan twee maanden later te constateren dat er gefoefeld is met het apparaat en dat hij één keer op vijftig tracks de hele boel laat overslaan.

conclusie: op een goed onderhouden forum die goed gecontroleerd wordt kan je veel meer vertrouwen hebben in de mensen dan via een mailtje of vijf naar iemand waarvan je nog nooit hebt gehoord.

|ON TOPIC| beslissing genomen (ik ga er geen mengpaneel tussen proppen wegens Reind z'n verhaal) het wordt een synq turntable + kabeltje + ortofon pro element. Nu zit ik nog alleen met het vervelende probleem dat er zo'n stanton naald op zit op die turntable en ik 'm helemaal niet hoef. (da's dan weer niet het geval bij de akiyama's)

Greetz ;)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
12-12-2004 14:19

teknoknights schreef:

Nu zit ik nog alleen met het vervelende probleem dat er zo'n stanton naald op zit op die turntable en ik 'm helemaal niet hoef.
Gebruik deze om te leren mixen en koop een goeie naald die je enkel gebruikt om te digitaliseren, zo maak je die laatste ook niet kapot! wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
12-12-2004 16:10

Didier_S schreef:

teknoknights schreef:

Nu zit ik nog alleen met het vervelende probleem dat er zo'n stanton naald op zit op die turntable en ik 'm helemaal niet hoef.
Gebruik deze om te leren mixen en koop een goeie naald die je enkel gebruikt om te digitaliseren, zo maak je die laatste ook niet kapot! wink ;)
Wat voor een gedacht heb jij van mij zeg!? angry laugh :D laugh :D laugh :D
Ok, ik zal het op die manier doen. Misschien is het ook nooit slecht om een "reservenaald" te hebben. Digitaliseren met een stanton element wordt niet gedaan waarschijnlijk? (anders zou ik dat kunnen overwegen in het begin)

Greetz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
14-12-2004 18:42
Ik heb tijdje geleden ook een aantal platen 2dehands gekocht en platenspelertje van zolder afgehaald (van technics overigens) met een een vrij nieuwe (onbekend merk) naald erin. Maar als ik een plaatje draai dan komt er nogal wat geruis uit (en een klein beetje gekraak, maar dat komt denk ik door de plaat zelf), en dat is te horen als ik de plaat gewoon afspeel via de versterker en speakers enzo, maar ook als ik het opneem op mijn pc. Nu kan ik dmv het programma enigszins het eruit halen, maar de rest van het nummer klinkt dan ook wat doffer. Ligt dit dan aan de platenspeler, of ligt dit aan de naald? Misschien een beetje offtopic, maar toch wel belangrijk om te weten lijkt mij.
Ik gebruikte overigens Magix Music Cleaning Lab DeLuxe en ik heb mijn mixer ertussen aangesloten
Carpe noctem
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
14-12-2004 18:47

djsteev schreef:

Ligt dit dan aan de platenspeler, of ligt dit aan de naald?Ik gebruikte overigens Magix Music Cleaning Lab DeLuxe en ik heb mijn mixer ertussen aangesloten
Misschien niet de allerbeste software? sneaky :V
Is de originele opname (voor de bewerking dus) wel goed? Blijkbaar wel, dus wordt het zoeken naar betere instellingen of betere software vrees ik!

teknoknights schreef:

Wat voor een gedacht heb jij van mij zeg!?
Euhm oeps, eigenlijk had ik niet echt goed gekeken wie er de vraagsteller was ... in dat geval raad ik je aan om over te schakelen op CD razz :p
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
14-12-2004 22:20
hmmm ik denk dat we elkaar even verkeerd begrijpen Didier S wink ;)
Ik bedoelde daarmee eigenlijk gewoon: denk je dat ik altijd alles stuk maak? (gewoon als stompzinnige commentaar erbij gezet) laugh :D

Ik geef dus wel toe dat ik nog moet BEGINNEN met draaien wat betreft met vinyl.(dat bedoelde ik dus niet met: "wat voor gedacht heb je wel van mij" want het is gewoon zo dat ik nog nOOb ben wat betreft draaitafels laugh :D ) Het is niet eerder van echt willen of moeten. Maar als ik hier dan toch een leuke draaitafel heb staan om te digitaliseren, waarom zou ik daar dan gelijk niet mee wat experimenteren op het mixvlak?

Greetzzz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
15-12-2004 16:21

Didier_S schreef:

djsteev schreef:

Ligt dit dan aan de platenspeler, of ligt dit aan de naald?Ik gebruikte overigens Magix Music Cleaning Lab DeLuxe en ik heb mijn mixer ertussen aangesloten
Misschien niet de allerbeste software? sneaky :V
Is de originele opname (voor de bewerking dus) wel goed? Blijkbaar wel, dus word
Welk programma is hier wel geschikt voor dan?
*Quukske*
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
15-12-2004 16:25

Didier_S schreef:

Ja, dat programma kan dat probleemloos!
Af te halen op deze site.
topic wel doorlezen aub! razz :p wink ;)
Beauty hides in the deep
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
15-12-2004 16:49

Sjapper schreef:

Didier_S schreef:

Ja, dat programma kan dat probleemloos!
Af te halen op deze site.
topic wel doorlezen aub! razz :p wink ;)
O... oeps, ik volg het toppic al een tijdje, en dit is me weer tebinnen geschoten wink ;) .
Maar bedankt.
*Quukske*
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-12-2004 23:27
Ik heb er zelfs een complete tutorial voor geschreven. (in combi met het programma audacity)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)