Forum > Geluid

dap mission-800

(46 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
26-12-2004 12:16
hallo,

Ik zelf gebruik 2x de P-2000. Op een amp staan 4x k-115 en op de andere staan (nu nog, komen 4x B-1800X op)4x zelf bouw kasten. Van (geloof ik) 500 Watt RMS. Weet het niet helemaal zeker ze zijn niet van mij. Ik heb nog NOOIT de clip letjes gezien. hoewel ik de versterker de hele tijd in het zecht hebdeze zit bij mij in de zelfde case als de cd speler dus zie heb de hele avond. Ik heb zelf altijd zoiets van als de mixer op 0Db staat dan mag de versterker niet clippen. En dat gebuurt dan bij mij ook niet. Let zelf altijd goed op db meter op je mixer (vind ik heel belangrijk) als je daar niet boven de 0Db komt gaat het heel vaak goed. Een limiter is wel een HEEL handig ding, als je hem goed afsteld, dan hoef je niet zo op die meter te letten.
Als ik jou was dan zou ik een palladium pakken. Dit is wel mijn mening en er zullen er zeker zijn die het er niet mee eens zijn. De reden dat ik zeg dat je een palladium kunt pakken is omdat ik er geenn problemen mee heb gehad. (ff afkloppen)

Denk dat je rustig voor een p-900 kunt gaan, heb je ook net ff wat meer vermogen over. Zodat je de versterker ook niet volledig belast.

Hoop dat ik je genoeg heb geinformeerd, zoniet vragen staat vrij.

Groetuh Ronny B
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
26-12-2004 16:18

Ronny B schreef:

hallo,

Ik zelf gebruik 2x de P-2000. Op een amp staan 4x k-115 en op de andere staan (nu nog, komen 4x B-1800X op)4x zelf bouw kasten. Van (geloof ik) 500 Watt RMS. Weet het niet helemaal zeker ze zijn niet van mij. Ik heb nog NOOIT de clip letjes gezien. hoewel ik de versterker de hele tijd in het zecht hebdeze zit bij mij in de zelfde case als de cd speler dus zie heb de hele avond. Ik heb zelf altijd zoiets van als de mixer op 0Db staat dan mag de versterker niet clippen. En dat gebuurt dan bij mij ook niet.
Denk dat je rustig voor een p-900 kunt gaan, heb je ook net ff wat meer vermogen over. Zodat je de versterker ook niet volledig belast.

Groetuh Ronny B
Ik heb zowel de P-1600 als de P-2000 van binnen bekeken. De P-2000 heeft een iets hogere voedingsspanning, maar de printbezetting en de koeling zijn hetzelfde. Om die redenen heb ik dus voor 2x P-1600 gekozen zodat de betrouwbaarheid optimaal is. Voor de 4x DAP AX-15B en 4x DAP K-115 vind ik de uitgangsvermogens van elk 2x 900 Watt RMS in 4 Ohm (gemeten) aan de wat krappe kant, maar is wel te doen. Liever had ik versterkers van elk 2x 1200 RMS gezien, als je de crestfactor van het muzieksignaal (luidspreker, 6 dB) en van een sinussigaal (versterker, 3 dB) in ogenschouw neemt. Ofwel, ik laat gerust het dubbele vermogen op los met een betaalbare digitale crossover (LEM DX-26) en Behringer DEQ2496 voor 3-bands processing.

De DAP palladium reeks werkt heel aardig. Opvallend ik wel de overeenkomsten met de T-amp 2400 en DAP P-2000. Opgaves van DAP zijn naar mijn idee wat "Unterkritisch", maar wel veel eerlijker. Zal me niks verwonderen als de P-900 2x 500 Watt RMS levert en de P-2000 richting 2x 1100 Watt RMS of meer levert (niet nagemeten).

TCMC
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
27-12-2004 17:24
hierbij zeg je dus eigenlijk (als ik het opmaak uit je tekst) dat de palladium reeks nog helemaal niet zo slecht is. of lees ik fout? ik heb er geen problemen mee, gelukkig. en de verhalen dat het voor het geld al helemaal niks kan zijn, daar ben ik het niet mee eens. Er zullen best wel beter amps zijn maar daar betaal je dan ook veel meer voor.
maar omdat ik, zoals velen denk ik, niet zo heel veel te besteden heb. En anders er ook geen zin in heb het blijft voor mij hobby en niet werk. is dit een goed amp welke je ook van de serie pakt.

laat je ons nog wel even weten welke je hebt/gaat kopen.

Groetuh Ronny B
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
27-12-2004 22:29
de dapjes zijn gewoon wat je er voorbetaald:
goedkoop.
Tis maar wat je wilt lezen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
27-12-2004 23:01
Goedkoop zijn ze ja, maar (is ie weer..) de Boost (opzich wel vergelijkbaar met prijs vs wattjes, MAAR de opbouw is TOTAAL verschillend!) is voor het geld dus ECHT NIET verkeerd, de behuizing is minder, maar hij levert netjes zoals opgegeven, en heb er (tot nu toe) goede ervaringen mee. Ook andere gebruikerservaringen liegen er niet om.

Tuurlijk, als je een bak wilt die je van 5 meter hoog vallen kan laten e.d. betaal je ook dik 4 x zoveel dan een palladium/boostje, maar een normale drive-in show (waar wij op dit forum over praten, het net iets meer (in mijn ogen ashamed :$ ) serieuze grote werk is meer op J&H forum..) gebeurd dit zelden tot nooit, ik lees dat sommige bang zijn voor krasjes op de flightcase, dus dat zegt genoeg wink ;) Voor deze mensen zie ik niet in waarom zo'n lekkere bak niet kan volstaan, en er bakken met geld moet worden uitgegeven aan een dure amp.

Conclusie; ik vind dat je eerst moet kijken waarvoor je hem gebruiken gaat.

-Ga je hard met je materiaal om, doe je veel aan verhuren, gebruik je het spul ECHT dagelijks en je installatie op de teentjes loopt, DAN zou ik hem AFraden.
-Gebruik je het eens per 1a 2 weken, ga je normaal met je apparatuur om, niet clippen, verhuren is ook riskant (geen cliplimiters ingebouwd) DAN zeg ik gerust: KOPEN.
wink ;)

Edie
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
27-12-2004 23:05
Voor beginners zou ik deze amp niet aanraden simpelweg omdat hij geen clip-beveiligingen heeft. En een foutje is zo gemaakt. sneaky :V
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
27-12-2004 23:08

DJ Bastisito schreef:

Voor beginners zou ik deze amp niet aanraden simpelweg omdat hij geen clip-beveiligingen heeft. En een foutje is zo gemaakt. sneaky :V
Mwoah.. tsjah, gewoon opletten wink ;)

Nee, valt reuze mee (pff, is die weer;) 13 nov, dat feest, ging echt erg hard, en de amp kreeg je eigenlijk niet aan het clippen (ja, ik weet: dat ligt aan allerlei andere dingen, maar over algemeen.. Slechts de amp die op de Craaft's zat te spelen liet HEEEL zelden een clipledje oplichten.. Die voor de JBL toppen bleef heel netjes uit, en ook lekker koel happy :) ) Dusja, was zeker tevreden, zo tevreden dat ik ook voor een stapeltje hiervan ga..

Op de JBL's had de amp in principe nog voldoende reserve's ook..

Maarja, er is al zooveel hierover geschreven ondertussen, en het blijft als je de wattjes en de prijs ziet ongelooflijk, toch zijn gek genoeg alle gebruikers (zover ik weer dan..) ZEER tevreden erover, dus iedereen zal zelf de keuze moeten (en durven) maken...

Edie
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
28-12-2004 19:46

Tom schreef:

de dapjes zijn gewoon wat je er voorbetaald:
goedkoop.
Tis maar wat je wilt lezen.
Vind ik een beetje kort door de bocht. Ik bekijk de versterker ook van de elektronicakant, ofwel als een techneut zijnde. Het verbaast me zelfs dat de printen dubbelzijdig zijn uitgevoerd, doorgemetalliseerd en zelfs verguld zijn wat het solderen erg gemakkelijk maakt. Helemaal sta ik verbaast dat mijn beide P-1600 ook nog zonder problemen met 2 Ohm (muzieksignaal) overweg kan. Wat ik aan deze versterker veel minder vindt, is de mechanische afwerking, en daar zal de fabrikant zijn winst op maken :)

Voor luidsprekers: daar geldt inderaad waar voor je geld, maar daar is het met name in het middensegment (ook die van budgetmerken) goed oppassen.

Voor het overige deel ga ik van uit dat de meeste gebruikers hier beginnende scholieren/DJ's zijn die op dit moment inderdaad niet beter weten en starten met het budgetspul.

TCMC
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
28-12-2004 19:53

DJ Bastisito schreef:

Voor beginners zou ik deze amp niet aanraden simpelweg omdat hij geen clip-beveiligingen heeft. En een foutje is zo gemaakt. sneaky :V
Hmm, in het verleden moest ik het met 4x 100 Watt RMS doen zonder cliplimiters en clip indicators. Ik heb wel 4 VU metertjes gebouwd om de zaak een beetje in de gaten te houden. Ik had wel het geluk dat ik hoornluidsprekers (bashoorns) met een hoog rendement had.

Met de huidige hoge versterkervermogens en basreflex kasten (Geen piezo shit, geen budget shit) met een redelijk hoog rendement (95 dB/W/m) zijn deze versterkers zonder clip limiters goed te gebruiken, ook voor beginners.

TCMC
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
28-12-2004 19:57
Versterkers nooit te ver open zetten!

Wel of geen beveiliging.

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)