Toekomst voor de cd-dj?
(160 reacties. Pagina 3 van 17)Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 9-10-2004 16:19 |
Je moet even verder kijken, ik vind beatport ontzettend goed, je kan verder nog even kijken naar de laatst vernoemde sites en trackitdown.net is ook heel aardig, verder kun je ook even kijken naar www.mp3toburn.com maar dan verwijs ik jou op mijn beurt door naar het andere topic. Anders gaan er 2 topics met dezelfde onderwerpen door elkaar lopen. Ik denk daarom ook dat het tijd is voor een slotje op dit topic, toekomst is koffiedik kijken, ik denk persoonlijk dat de underground releases op cd nooit zullen komen, het is namelijk al een stap verder met downloaden op legale websites. Verder zijn non-commerciele singles bijna niet te krijgen, hou de hitparade in de gaten voor leuke dance singles en verder zou ik, als ik jou was, je gewoon verdiepen in sites waar je legaal muziek kunt downloaden. 2 Patrick, ik ga me binnenkort wat meer verdiepen in Ableton live, een heel geavanceerd producer/dj programma, een demo is te downloaden op www.ableton.com ik ben namelijk wel heel benieuwd wat je hiervan vind. [edit] sjonge, ben weer te lang van stof, iedereen is me al voor [/edit] | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest | |
JaspervaniperenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-10-2004 Laatste: 19-7-2013 Berichten: 51 | 9-10-2004 16:33 |
Ok quit! Iedereen die gereageerd heeft erg bedankt want ik ben ermee opgeschoten! | |
Hé, jou ken ik nog nergens van | |
Infected SoundsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-2-2004 Laatste: 18-3-2008 Berichten: 295 | 10-10-2004 18:55 |
Tribal Chef schreef: En vergeet niet de link met cd's en mp3's en internetEen stukje exclusiviteit zal toch verloren gaan | |
Thanx Dré ! | |
Tribal ChefStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-11-2003 Laatste: 28-9-2009 Berichten: 543 | 10-10-2004 19:02 |
Misschien, maar vinyl omzetten naar mp3 is toch ff meer werk dan vanaf een cd, een cd heb je in 2 minuten compleet omgezet. | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 10-10-2004 19:31 |
Jaspervaniperen schreef: Ok quit!Iedereen die gereageerd heeft erg bedankt want ik ben ermee opgeschoten! Wat mij betreft moet iedereen zelf weten waar-ie mee draait: vinyl, c'd's, pc of allemaal. Het doorsnee publiek zal het een worst wezen, als je maar een goed feest neer kunt zetten. Vinyl is daat geen garantie voor, net zo min als een pc-mix-progje. Ik denk wel dat vinyl voorlopig blijft en dat goeie vinyl-dj's er prima hun brood mee kunnen blijven verdienen. Draaien met vinyl is op dit moment hip (en spreekt dus jongeren aan) en tegelijkertijd retro (en spreekt dus ook die niet-meer-zo-jongeren aan). Hoewel ik zelf een cd-dj ben, zit ik er al een tijdje over te denken om ook eens een setje TT's aan te schaffen. Niet om hip te wezen, maar eigenlijk puur om het "ambacht" te leren, voor de lol. | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 10-10-2004 19:51 |
sylvia schreef: maar eigenlijk puur om het "ambacht" te leren, voor de lol.Ik zou alleen nog maar vinyl leren als er geen andere mogelijkheid is, gewoon omdat ze in iedere club een setje tt's hebben, maar daar ze ook overal cd-spelers hebben is het gewoon niet nodig, ik zou me er dus persoonlijk niet om bekommeren, zelfs niet voor de lol. Bovendien, als je met cd's kan werken (en dat kan je) waarom zou je dan over de 1000 euro uitgeven aan goeie tt's en er vervolgens een paar dagen over doen voordat je het beatmixen met vinyl en het tempo behouden onder de knie hebt? Is gewoon zonde van je centen, geef het dan gelijk aan mij | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest | |
Patrick van VugtStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 31-1-2004 Laatste: 14-10-2008 Berichten: 466 | 10-10-2004 19:58 |
DJ Tim schreef: sylvia schreef: maar eigenlijk puur om het "ambacht" te leren, voor de lol.Ik zou alleen nog maar vinyl leren als er geen andere mogelijkheid is, gewoon omdat ze in iedere club een setje tt's hebben, maar daar ze ook overal cd-spelers hebben is het gewoon niet nodig, ik zou me er dus persoonlijk niet om bekommeren, zelfs niet voor de lol. Bovendien, als je met cd's kan werken (en dat kan je) waarom zou je dan over de 1000 euro uitgeven aan goeie tt's en er vervolgens een paar dagen over doen voordat je het beatmixen met vinyl en het tempo behouden onder de knie hebt? Is gewoon zonde van je centen, geef het dan gelijk aan mij Het er bij leren lijkt mij geen slecht idee, stel dat er een plaat is die je heel leuk vind en alleen op vinyl verkrijgbaar is omdat hij heel erg underground is. Ja, ok je kunt een vinylrip maken, maar dan zou ik toch liever met een plaat mixen. En dat van die duizend euro uitgeven, na hoeft niet, 2 q30's zijn ook maar 400, en 2hands sl's heb je mischien ook wel voor een 700/800. Waarom jij het vinyl zo "tegenhoud" wil ik eigelijk wel eens weten.... | |
*Quukske* | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 10-10-2004 20:30 |
DJ Tim schreef: sylvia schreef: maar eigenlijk puur om het "ambacht" te leren, voor de lol.DJ Tim schreef: Bovendien, als je met cd's kan werken (en dat kan je) waarom zou je dan over de 1000 euro uitgeven aan goeie tt's en er vervolgens een paar dagen over doen voordat je het beatmixen met vinyl en het tempo behouden onder de knie hebt? Is gewoon zonde van je centen, geef het dan gelijk aan mijJe moet het niet zo praktisch bekijken. Praktisch is dat ik bergen en bergen cd's heb, er prima feesten mee draai en er leuk mee bij verdien (en soms dat niet eens). Een beetje mixen is inmiddels een eitje voor me, daar zit geen uitdaging meer in. En voor de feesten die ik draai heb ik ook echt geen twee CDJ-800-spelers nodig, dat is puur het nuttige met het aangename verenigen. En dan nu alleen het aangename: voor mijn eigen plezier leren draaien op TT's. | |
FredjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-3-2003 Laatste: 20-5-2008 Berichten: 1195 | 10-10-2004 20:57 |
En als er geen uitdaging meer is dan is de lol snel weg. Vergeet niet dat Sylvia(tom,fredje,victor etc etc)van een andere generatie zijn en al tijden meelopen. Als ik alleen maar bezig zou zijn met wat ik zou moeten dan was ik allang gestopt met muziek-er is toch geen reet meer aan na al die jaren. groet | |
it's just one of those Day's ,they come and they Go. | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 10-10-2004 21:49 |
Zozo, brengt weer een boel reacties teweeg. Ik heb vaak verteld dat ik het heel goed kan op vinyl, ik heb jarenlang op sl's gedraaid en je zal het qua techniek niet kunnen horen of ik met cd's of vinyl mix. Laten we dat even als eerste stellen. Eerst maar even terugkomend op jou mailtje Sylvia, dj'en is jou hobby en daarbij vind ik dat het niet zozeer gaat om een verouderd medium erbij leren. Iemand die in een race gaat rijden met hele snelle auto's van nu komt ook niet in een auto aanzetten die 10 jaar geleden snel was. (ik vond je argument van als paarden mijn hobby was erg sterk maar dus in mijn praktische opinie niet erg passend, niettemin, als ik het niet praktisch moet bekijken geef ik je 100% gelijk ) Fredje: Ik draai toch ook bijna 10 jaartjes mee in het gebeuren en heb al vaak aangegeven dat ik dus het gros van de tijd ook met vinyl heb gedraaid, het is juist zo dat mijn hobby/ leuke bijverdienste, meer uitdaging heeft gekregen sinds ik digitaal ben gegaan. Het draait niet meer om een draaitafel en als mensen hier niet vroeg of laat aan geloven zie ik het somber voor ze in. Patrick: Ik denk dat wij heel erg van mening verschillen, leg mij eens uit waarom ik een underground plaatje alleen maar op vinyl zou draaien, wat is daar spannender aan? Ik ben juist blij als ik het ding digitaal backup op cd en ook nog is op de computer laat staan, wat als je je underground plaatje vaak draait? Juist, hij wordt slechter van kwaliteit en ik heb dan liever een cd'tje waar ik niet mee hoef te zeulen en die niet achteruit gaat in kwaliteit, bovendien, wordt die cd gejat, heb ik hem nog altijd als "underground plaatje" of gewoon op de pc om een nieuw cd'tje van te branden. Ik kan dus goed met beide media mixen en heb mijn laatste serieuze vinyl feestje in april gedaan, niettemin hoop ik dat het mijn laatste was, voortaan alleen nog maar cd's, geen gezeul meer en geen naald die van mijn plaat wordt geragd omdat de plaat krom is of een naald die uit de groef springt en geen kromtrekkende platen meer na veelvuldig draaien. Ik hou vinyl niet tegen, ik ben meer een digitale jehova, zo moet je het een beetje zien. Ik vind het jammer en kortzichtig dat er nog steeds zoveel vinyl mensen zijn terwijl het gewoon geen voordelen heeft. En als iemand dus komt aanzetten met zgn voordelen, of vinyl is het medium of wat voor onzin dan ook, heb ik dus vaak zin hier lekker tegen te rellen Want als iedereen zo straks digitaal is gegaan zullen ze misschien nog is zeggen: "he, die sukkel van dat forum had misschien toch gelijk" | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest |