Opslag beveiligen
(44 reacties. Pagina 3 van 5)Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 25-10-2004 21:07 |
Sommige honden krijg je agressief door ze helemaal niet op te voeden, net als hun eigenaars. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 25-10-2004 21:34 |
Een hond aggresief trainen, is niet geschikt als waakhond. Er bestaan trainingen om een hond te leren waken en verdedigen, kijk maar eens onder google naar IPO of/en waakhonden enz. Er word vooral veel aandacht besteed aan de relatie van baas tot hond, het attac op commando, maar 10x belangrijker, het loslaten op commando. Ook het beveiligen en bewaken door honden zijn opleidingen voor. Maar het is beslist niet zo dat ze je hondje ff lekker leren grijpen. En mensen die dat denken, worden niet eens toegelaten op dat soort clubs. De selectie is streng, zowel voor hond en baas! | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Luc2366Standaard Lid Uit: België Sinds: 8-4-2003 Laatste: 15-6-2017 Berichten: 686 | 26-10-2004 16:34 |
Wat een zielige reacties allemaal! 1/ Ik werd inderdaad door de politie verplicht om een waarschuwingsbord aan te brengen op poort en deur, dus wie ongevraagd binnenkomt kent VOORAF de risico's en VRAAGT erom! 2/ Ik ben een echte dierenvriend en heb de hond al 4 jaar, INDERDAAD als deel van het gezin. Ik heb er indertijd ook 2 jaar cursus mee gelopen en behaalde beide brevetten. Het dier is ook ingeschreven op de gemeente als "gevaarlijk ras". Voorheen sliep hij echter in de ren en kon hij 's nachts overal komen behalve in het handelsgedeelte, na enkele verbouwingen kan hij 's nachts overal komen behalve in de living/salon. 3/ Het dier is niet getraind om te bijten/aan te vallen maar wel om LAWAAI te maken en ons te wekken. Wij wonen namelijk achter/boven de zaak. Bijt hij wél, dan is dat de inbreker z'n probleem... maar tegen dat hij binnen is zal er boven iemand wakker zijn en de politie al gebeld hebben. 4/ deur en poort zijn voldoende sterk (zo is gebleken) maar men moet al BINNEN zijn voordat het alarm afgaat. Dan is er al snel wat ingeladen in een klaarstaande bestelwagen (en dus al te laat...) 5/ "Ik denk dat het hier meer om een hond gaat die veel blaft en er niet zo lief uit ziet..." gelukkig, toch iemand die het snapt 6/ "Maar het is beslist niet zo dat ze je hondje ff lekker leren grijpen. En mensen die dat denken, worden niet eens toegelaten op dat soort clubs. De selectie is streng, zowel voor hond en baas!" volledig mee eens. Ik heb evenveel theorie-les gehad als m'n hond :-) Mijn posting was niet macho-gericht, ik zie het nut écht in van die hond! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 26-10-2004 18:10 |
luc2366 schreef: Ik heb er indertijd ook 2 jaar cursus mee gelopen en behaalde beide brevetten. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Mr. EdieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2003 Laatste: 6-5-2015 Berichten: 1532 | 26-10-2004 21:33 |
sylvia schreef: Tom schreef: Als je een hond echt voor bewaking hebt om een object te beveiligen, dien je daarvor een duidelijk waarschuwings bord bij de entree te hebben hangen.Op die manier beperk je de aansprakelijkheid. Een jaar of 5 geleden begonnen we een winkel (Dierenwinkel) en namen we onze hond mee, die AAN RIEM lag ik de KEUKEN. Een moeder met meisje komt de winkel in, en me moeder zegt nog: kijk uit hé, zit een hond in de keuken.. Naja, die moeder rondkijken, kindje is dus toch de keuken ingelopen, nu beweert die moeder dat onze hond gebeten had, ONZIN zeggen doktoren en politieagenten, die hond heeft zo'n grote tanden: Een hap en dat meisje leefde niet meer! Naja, meisje had een schrammetje op het hoofd, en bij het oog.. Niets bijzonders, maar die moeder dacht zeker een mooie slag te slaan, zelfs op L1 was dit geweest en stond groot in de Limburgse Dagblad toendertijd, denk 5 jaar geleden ja.. Dikke schadeclaim vroegen ze, NOOIT wat gekregen, haha, de rechter is er niet mee akkoord gegaan, omdat de hond EN aan riem lag, EN op privé terrein lag, EN er een waarschuwingsbord ophing, ontbreekte EEN van deze dingen hadden we OF een probleem, OF de hond werd afgemaakt. Nu is het totaal geen kwaadaardige hond, al heeft hij mij wel 2 x gebeten, maar zelf schuld beetje.. En 3 poesjes, maarja, die liepen bij hem toen hij aan het slapen was.. Nu dikke 5 jaar verder, niks aan de hand.. Wel ligt die niet meerin de winkel, maar gewoon hier thuis. Edie | |
MassiveStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-12-2003 Laatste: 28-8-2005 Berichten: 525 | 26-10-2004 21:47 |
Een hond die dieren bijt omdat ze hem storen in z'n slaap vind ik op zijn zachts gezegt toch niet echt normaal! Zo'n hond zie ik liever met een muilkorf. Die af mag na een flinke training (die ook merkbaar geholpen heeft) Onze duitse herder schrikt af door z'n omvang (forse reu) en hard blaffen. Bijten MAG hij echter niet, en zal hij ook echt niet doen. Behalve wanneer er iemand uit zijn 'roedel'(in dit geval ons gezin ) aangevallen word. Instinct haal je er nou eenmaal niet uit. Hoe een hond om moet gaan met zijn 'territorium ' is gelukkig wél aan te leren. | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 27-10-2004 09:34 |
massive schreef: Onze duitse herder schrikt af door z'n omvang (forse reu) en hard blaffen.Ik denk zelf niet echt dat het verstandig is om een hond als beveiligingsmiddel in te zetten. Zoals jullie weten zijn de rollen in Nederland nogal eens een beetje omgedraaid, waardoor, als er iemand bij je inbreekt en je hond bijt om welke reden dan toch, dan ben jij de l*l. Om maar niet te spreken over de gevolgen voor je hond. Pas als de wet in NL wat minder beschermend is, is er ook daadwerkelijk wat aan inbrekers te doen. John | |
I am a TimeDriver! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 27-10-2004 11:36 |
luc2366 schreef: Wat een zielige reacties allemaal! | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Luc2366Standaard Lid Uit: België Sinds: 8-4-2003 Laatste: 15-6-2017 Berichten: 686 | 27-10-2004 12:46 |
omdat ik onmiddellijk werd afgeschilderd als dierenbeul, als iemand die niet weet waar hij mee bezig is en op geen enkel ogenblik inzat met de (gevolgen voor de ) hond... ik hou al heel m'n leven dieren | |
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 27-10-2004 12:52 |
Tom schreef: luc2366 schreef: Ik heb er indertijd ook 2 jaar cursus mee gelopen en behaalde beide brevetten. | |
Darth Crossfader |