Forum > Licht

schuimmachine

(110 reacties. Pagina 3 van 12)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
26-9-2004 14:12

kvm schreef:

Dus de brandweer heb ik altijd bij me wink ;)
Arme stakkerd wink ;)

Bedankt voor die links, ik speel ze straks nog door naar onze Kpt-Cdt, ik had er dus inderdaad totaal geen weet van!

Tom. V schreef:

enne,... wie kuist dat op?
Geloof me, Tom, das het minst leuke van de ganse nacht... je bent kleddernat en hebt ijskoud en dan moet je die smurrie nog gaan opkuisen terwijl je geen enkele trap noch bierflesje eronder ziet liggen (zorgt voor grappige momenten hoor!). De eerste drie versies hebben we de schuim altijd naar buiten gedaan met grote planken en sneeuwschoppen. Maar als je weet dat we elke keer gestopt zijn met schuim spuiten als het net onder de mensen hun kin kwam, kun je je gaan inbeelden dat hier geen einde aan komt...
De laatste keer hebben we het schuim gewoon laten zakken, maar dat heeft toch bijna een week geduurd vooraleer het enigszinds mogelijk was om te gaan kuisen hoor!
De beste methode lijkt me dan ook om je tuinslang te nemen en te gaan vernevelen ermee. Weinig druk geven (of je schuimmassa gaat weer groeien!) en dan fontein spelen hé!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
26-9-2004 14:34
Tja, zo'n schuimmachine is natuurlijk heel erg leuk. Maar die "troep" die het geeft is wel minder. En als ik dan lees dat er een stuk van de ruimte afgezet moet worden omdat er een slechte fundering onderzit.... shut up :X

Zo'n apparaat is vooral iets voor vaste installaties. Ik denk dat je maar bij weinig zalen zo'n ding mag meenemen.
Dance the night away!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-9-2004 14:41

Imcowelter schreef:

Tja, zo'n schuimmachine is natuurlijk heel erg leuk. Maar die "troep" die het geeft is wel minder. En als ik dan lees dat er een stuk van de ruimte afgezet moet worden omdat er een slechte fundering onderzit.... shut up :X

Zo'n apparaat is vooral iets voor vaste installaties. Ik denk dat je maar bij weinig zalen zo'n ding mag meenemen.
Klopt, je moet zeer zeker een betonnen ondergrond hebben en voor de veiligheid van de bezoekers zeker GEEN glaswerk gebruiken.

Dat de vloer slecht was was bekend, officeel was de zaal veel kleiner en zaten er luchtroosters aan de zijkanten van de vloer om vocht af te voeren. De zaal is echter rondom deze vloer vergroot dus de luchtroosters waren verdwenen, en dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden.

Martin.
kvm entertainment
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
26-9-2004 17:48
Hey Hallo,

Ik heb dus zelf zon schuimachine zie op mijn site: www.w-s-s.nl/id18.htm

En geloof me, ga het nu niet zelf bouwen ofzo, als er iets gebeurd (iemand valt ofzo) en je werkt niet met gekeurde apparatuur dan hang je, en kun je je hele leven betalen als het tegenzit.

Ook is de vloeistof zeker niet dezelfde als bij de brand weer. In onze vloeistof kun je gewoon ademen en hij stinkt niet en slaat niet op de adem. Die van de brandweer is stukken dichter, en er zit niet zoveel lucht in!

Vloeistof is geheel biologisch afbreekbaar, en als het 1dag buiten heeft gelegen is het weg! Maar voor je eraan begind bedenk goed waar je mee bezig gaat. Je pompt toch chemische troep de zaal in. Daarom gaat het apparaat bij ons ook nooit weg zonder bediening.

Als iemand nog vragen heeft hoor ik het graag!

Grtjs Willem
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-9-2004 18:05

ws soundexpresse schreef:

Ook is de vloeistof zeker niet dezelfde als bij de brand weer. In onze vloeistof kun je gewoon ademen en hij stinkt niet en slaat niet op de adem. Die van de brandweer is stukken dichter, en er zit niet zoveel lucht in!

Vloeistof is geheel biologisch afbreekbaar, en als het 1dag buiten heeft gelegen is het weg!

Als iemand nog vragen heeft hoor ik het graag!
Het is meer een verkooppraatje dan dat je er wat van snapt.

Heb je alles hier doorgelezen (+links)?
Het gene wat jij verteld klopt niet.

Het is een mengsel van svm , water en lucht. Met de verhouding kan je spelen en ook dat bepaald de dikte van je schuim. (veel of weinig lucht)

De brandweer heeft sterk geconcentreerd svm, zo dik als appelmoes. Om dit geschikt te maken voor een sneeuwkanon of machine MOET het verdunt worden.

Is ook biologisch afbreekbaar en na 1 dag buitenliggen weg.

Martin.
kvm entertainment
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
26-9-2004 18:39
En ik begrijp wel dat je voorzichtig zijn moet e.d, maar zoals ik aangaf: voor buiten een dun laagje schuim te produceren ofzo, is toch niets mis mee? Niet zo als die machine van het filmpje natuurlijk, want dan hang je wellicht als er iets gebeurt ja.

Dat van de brandweer zou ook prima geschikt zijn, aangezien het ook slechts een laag(je) op de grond is.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-9-2004 20:47

Mr. Edie schreef:

En ik begrijp wel dat je voorzichtig zijn moet e.d, maar zoals ik aangaf: voor buiten een dun laagje schuim te produceren ofzo, is toch niets mis mee? Niet zo als die machine van het filmpje natuurlijk, want dan hang je wellicht als er iets gebeurt ja.
Datgene wat soundexpresse schijft klopt niet, je machine en je schuim kan gekeurd zijn, maar als voorbeeld geeft hij ... als iemand uitglijd. Op een tegelvloer met schuim knal je gegarandeerd op je bek. Dit heeft ook niets te maken met de keuring.
Dat van de brandweer zou ook prima geschikt zijn, aangezien het ook slechts een laag(je) op de grond is.
Dat ligt eraan hoeveel water en lucht je toevoegt. "zwaar" schuim heeft dus veel water en weinig lucht dat lijkt meer op echte sneeuw.

Allereerst moet je een brandweerkazerne vinden die oefenschuim heeft (het "echte" schuim mag in het openbaar vanwege het milieu NIET mee geoefend worden)
Dan moet je ze nog zo gek zien te krijgen of ze voor jou even een straat o.i.d. onder schuim willen zetten.
Nogmaals schuim is niet goedkoop. Kijk o.a. maar naar de volgende link,
www.new-line.nl/v/4412
Dan kan je ongeveer wel nagaan wat een 25liter jerrycan geconcentreerd (!) svm kost. Met een bepaald oppervlak goed onder schuim zetten praat je al gauw over een paar jerrycans. Je moet gewoon geluk hebben dat ze wat hebben staan dat tegen de datum aanloopt over over de gebruiksbaarheid datum is.

Martin.
kvm entertainment
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
28-9-2004 12:09
Datgene wat soundexpresse schijft klopt niet, je machine en je schuim kan gekeurd zijn, maar als voorbeeld geeft hij ... als iemand uitglijd. Op een tegelvloer met schuim knal je gegarandeerd op je bek. Dit heeft ook niets te maken met de keuring.
FOUT!

Hoop echt dat er iemand flink op zn bek gaat als er een niet gekeurd apparaat staat!
Als hij slecht wil en de zaal eigenaar werkt niet mee, dan probeer jij maar eens aan te tonen dat je geheel volgens de regeltjes hebt gewerkt (of het apparaat nu wel of niet werkt)

Heb je zelf zo'n apparaat?????
Het spul van de brandweer is dus echt wel anders opgebouwd als de vloeistof die je hoort te gebruiken bij schuimparty's. Heeft ook niets met mengverhouding te maken, heel de substantie is anders opgebouwd waardoor er minder lucht door te mengen is, hierdoor werkt het vestikkend! En ja, we hebben het geprobeerd met dat brandweer spul, en het is dus echt wel anders!

Een laagje kan geen kwaad nee, maar 2m hoor zou ik dus echt niet doen met dat spul van de brandweer.
Dus niks verkoop praatje of wat dan ook. Die link die je geeft, is absoluut niet te vergelijken met het spul wat je voor de "echte"schuimparty's gebruikt. Als je hier een zaal mee volgooit loopt iedereen weg omdat het zwaar op de adem slaat! Vloeistof die wij gebruiken komt in kannen van 60liter en heeft een mengverhouding van 50%. We hebben het hier niet over de schuimapparaatjes van antari. Het gaat hier over machines met een outpout doe 1000x zo veel is, daar ga je anders mee om, net als een vrachtwagen anders is als een auto.
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
28-9-2004 17:40

ws soundexpresse schreef:

Datgene wat soundexpresse schijft klopt niet, je machine en je schuim kan gekeurd zijn, maar als voorbeeld geeft hij ... als iemand uitglijd. Op een tegelvloer met schuim knal je gegarandeerd op je bek. Dit heeft ook niets te maken met de keuring.
FOUT!

Hoop echt dat er iemand flink op zn bek gaat als er een niet gekeurd apparaat staat!
Een tussenmenger en een straalpijp zij ook gekeurd.
Het spul van de brandweer is dus echt wel anders opgebouwd als de vloeistof die je hoort te gebruiken bij schuimparty's. Heeft ook niets met mengverhouding te maken, heel de substantie is anders opgebouwd waardoor er minder lucht door te mengen is, hierdoor werkt het vestikkend! En ja, we hebben het geprobeerd met dat brandweer spul, en het is dus echt wel anders!
Dat klopt het is geconcentreerd.
Bovendien welk type svm heb je geprobeerd, en was het de juiste mengverhouding?
Die link die je geeft, is absoluut niet te vergelijken met het spul wat je voor de "echte"schuimparty's gebruikt. Als je hier een zaal mee volgooit loopt iedereen weg omdat het zwaar op de adem slaat! Vloeistof die wij gebruiken komt in kannen van 60liter en heeft een mengverhouding van 50%. We hebben het hier niet over de schuimapparaatjes van antari. Het gaat hier over machines met een outpout doe 1000x zo veel is, daar ga je anders mee om, net als een vrachtwagen anders is als een auto.
De grote van de kan zegt niets, rookvloeistof is ook te koop in 5 of 25 liter jerrycan dus "sneeuwvloeistof" ook.

Ik kom vaker in discotheken waar ze schuimunits hebben staan. Als je binnen komt ruik ja al dat er een schuimunit staat.Het ruikt niets anders dan dit showtec of brandweer schuim. De "basis" van een hoop schuim is gelijk, dacht je nu werkelijk dat schuim speciaal voor een schuimunit wordt gemaakt?

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
28-9-2004 17:48
Er is wel degelijk verschil tussen de vloeistoffen. Die Showtec vloeistof slaat gigantisch op je strot (tenminste de vloeistof die ik jaren geleden uitgetest heb). Daarna heb ik vloeistof van Strong genomen (25 liter cans geconcentreerd; mengverhouding: 1 op 25) en dat ging al een HEEL stuk beter.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)