Forum > Algemeen Forum

reserve onderdelen.

(53 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
24-8-2004 13:11
Ben altijd aan het denken om aantal 16Ampére zekeringen mee te nemen, echter:

Aan een kant is het de zorg van de huurder,
Aan andere kant zullen ze het wellicht niet leuk vinden als het feest niet doorgaat, doordat een zekering geknapt is..

Dré, jij nam nooit 'die' zekeringen mee, toch? Hoe is het jou in al die jaren daarmee afgelopen?

Edie
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
24-8-2004 13:22
Zekeringen neem ik niet mee. Ik ga sowieso niet rommelen in de stoppenkast van de opdrachtgever. Bovendien zitten er bijna overal automaten in de zekeringkast tegenwoordig.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
24-8-2004 13:24

Victor schreef:

Bovendien zitten er bijna overal automaten in de zekeringkast tegenwoordig.
Meeste wel, in ons huis (nog) niet. Zal ook voorlopig echt NIET gebeuren. 5 groepen van elk 16 ampére meen ik.

Wel schijnen de automaten meer stroom te verbruiken als gewone zekeringen, of het waar is..?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
24-8-2004 13:48

Mr. Edie schreef:

Dré, jij nam nooit 'die' zekeringen mee, toch? Hoe is het jou in al die jaren daarmee afgelopen?
Nee, natuurlijk nam ik geen stoppen mee. Da's immers een onderdeel van de klant (de meterkast). Wel vroeg ik, bij een nieuwe klant, altijd even of ze automaten hadden en zo nee of ze reservestoppen in huis hadden. Eigenlijk iets waar de ondernemer in kwestie ZELF bij stil moet staan (maar schade en schande leert dat ze er vaak niet bij stilstaan).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-8-2004 16:38

Mr. Edie schreef:

Wel schijnen de automaten meer stroom te verbruiken als gewone zekeringen, of het waar is..?
meer stroom te verbruiken?

Een automatische zekering zal er eerder "uitklappen" dan een normale zekering. (bijv. bij het inschakelen van een zware eindtrap)

Martin.
kvm entertainment
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
25-8-2004 02:08
Ik heb laatst een mixer gehad die er plotseling halverwege de avond mee ophield. Dit is me ook een keer met de cd dubbelaar gebeurd waar ik op draaide en vervolgens hield de met spoed uitgerukt cdj 500 er ook mee op. Ik ben verder gegaan met de cd spelers van een kennis in de buurt. Gelukkig was er al deze keren backup. Ook heeft bij mij in de club tijdens oud en nieuw voor het eerst in 6 jaar de good old Dateq het begeven. Mixer en extra cd speler (al is het een huis tuin en keuken geval) wil ik sinds deze voorvallen wel altijd aanwezig hebben. Verder neem ik standaard multitool, zaklamp en stagetape mee. Daar kun je alles wel tijdelijk mee fiksen. Ik rook, dus zilverpapier voor kapotte zekeringen heb ik al bij me laugh :D
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
25-8-2004 02:42

Elcee schreef:

Ik rook, dus zilverpapier voor kapotte zekeringen heb ik al bij me laugh :D
Hihihih... DAT komt me bekend voor, maar heb nu geleerd dat je het nooit doen moet.

(me Skytec is daardoor HELEMAAL doorgebrand..)
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
25-8-2004 18:02
Ik heb alleen wat zekeringetjes bij me, die zitten in een doosje ergens in mijn kabelkrat. Hier zitten ook 10 en 16 ampere "stoppen" bij en hoewel het de taak van de opdrachtgever is, ach ja niemand hoeft te weten dat ik die dingen bij me heb.

Kabels heb ik altijd teveel bij me evenals verloopjes maar ja, je zal er maar één te weinig bij je hebben

Soms hebben we een reservemengpaneel bij ons maar dat is gewoon een gevalletje van miscommunicatie (Ik dacht dat we die van mij meenamen/ Nee, we namen die van mij toch?).

Verder is de multitool samen met een rol Gaffa de ultieme gereedschapsset, deze zullen dan ook nooit ontbreken. En de Mag-lite niet te vergeten, aan de ene kant geeft 'ie echt een enorme berg licht, aan de andere kant geeft ie sterretjes en zelfs voor spijkers ie hij hard als vliegtuigaluminium/een hamer.
Lost in Music
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
25-8-2004 19:41

Elcee schreef:

(me Skytec is daardoor HELEMAAL doorgebrand..)
niks zeggen

maare das het klote van dubbel cd spelers als het eenmaal stuk gaat is kan je bijde opsturen.. zorg altijd dat je iets als derde achter de hand heb wij hebben 3 losse cdspelers en mocht het echt een ramp worden direct een mp3 speler op de versterker.. zodat als het met paneel er mee nokt we deze binnen een nummer kunnen vervangen voor de 15incer.. maarja zoals ik al las mag je er niet vanuitgaa dat je DATEQ ermee nokt :)
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
25-8-2004 23:41

Dré schreef:

Ik had altijd een schroevendraaier mee (en natuurlijk de gebruikelijke redundante kabels en een paar zekeringen (meeste nettere zekeringhouders hebben namelijk ruimte voor een extra zekering)).

Maar geen soldeerbout, geen multimeter, geen complete gereedschapset.
Dat snap ik dus niet. Je neemt een redelijk grote bus met dito aanhanger mee, en dan kan er niet ff 1 koffertje met wat voorzorgswerk in? Kost toch geen moeite en nog minder ruimte??? Een stagetool aan je riem, de rest in de bus (voor nood) en je kunt vrijwel elke nijpende situatie aan!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)