Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 29 van 86)
Moderator(s): Dré
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
4-11-2004 17:16
En j@vascript is vooral bedoeld om handige, grappige dingen op je website te zetten.
Thanx Dré !
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-11-2004 18:35
Oh, ok, wist ik niet ashamed :$ . Gelukkig valt er nog wat te leren.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-11-2004 02:26
Ik heb wat gevonden op mensen die plaatjes jatten.......

Althans mensen die plaatjes jatten maar ze zelf niet hosten en dus dataverkeer van jou gebruiken.
Kijk hier maar is -> forum.tekhead.net/viewtopic.php?t=421

Ik had natuurlijk een 1024*768 plaatje kunnen maken met de tekst ->

Ik heb een plaatje gejat van aboutdj. Nu is dat op zich niet zo erg maar dat ik het verrek om hem zelf te hosten is wel heel erg want nu steel in traffic.

Ik ben een luie plaatjes dief.


Maarja dat ging me net iets te ver wink ;)
Je moet er even de .htaccess file voor induiken op je server maar het werkt.
Het enige nadeel is dat als je handmatig de url copy en pasted in de adresbalk ie hem dan wel pakt.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 17-8-2024
Berichten: 455
7-11-2004 10:07
Euhm, werkt dat scriptje wel helemaal Reind? razz :p

Als ik op je link klik, zie ik het logo van Only DJ's met daarnaast een tekst ("Het hotlinken naar..."). Zo staat het ook op jouw site!

Als ik de url echter in de adresbalk zet, komt er een mooi rood vak met de waarschuwing erop. En als ik daarna weer terugga naar dat forum, is de foto daar plots ook weer vervangen door dat rode vak laugh :D En als ik dan weer refresh, is ie weer zoals op jouw site.

Valt nog wat aan te sleutelen denk ik sneaky :V
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
7-11-2004 13:51

Reind schreef:

Ik heb wat gevonden op mensen die plaatjes jatten.......

Althans mensen die plaatjes jatten maar ze zelf niet hosten en dus dataverkeer van jou gebruiken.
Kijk hier maar is -> forum.tekhead.net/viewtopic.php?t=421

Ik had natuurlijk een 1024*768 plaatje kunnen maken met de tekst ->

Ik heb een plaatje gejat van aboutdj. Nu is dat op zich niet zo erg maar dat ik het verrek om hem zelf te hosten is wel heel erg want nu steel in traffic.

Ik ben een luie plaatjes dief.


Maarja dat ging me net iets te ver wink ;)
Je moet er even de .htaccess file voor induiken op je server maar het werkt.
Het enige nadeel is dat als je handmatig de url copy en pasted in de adresbalk ie hem dan wel pakt.
En 2de nadeel is dat als je zelf wil linken naar je foto's (bijvoorbeeld voor een avatar op een forum of iets dergelijks) je dezelfde melding krijgt ...
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
7-11-2004 13:57
Ik neem aan dat er wel in te stellen is dat er naar sommige bestanden wel gelinkt mag worden. (software die ik in een vaag verleden ooit draaide bood deze mogelijkheid wel!)
Maar dat is MIJN mening...
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
7-11-2004 13:59

Roytje schreef:

Ik neem aan dat er wel in te stellen is dat er naar sommige bestanden wel gelinkt mag worden. (software die ik in een vaag verleden ooit draaide bood deze mogelijkheid wel!)
Dat weet ik niet. (heb het script nooit aandachtig bestudeerd eigenlijk ...)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-11-2004 15:16

Eric schreef:

Euhm, werkt dat scriptje wel helemaal Reind? razz :p
Valt nog wat aan te sleutelen denk ik sneaky :V
Ow ik ben even vergeten de oude waarschuwing weg te halen.

Had eerst ff het orginele plaatje op mijn site gerenamed zodat ze die rode te zien kregen.
Probleem is nu opgelost.

Dj Noiz schreef:

En 2de nadeel is dat als je zelf wil linken naar je foto's (bijvoorbeeld voor een avatar op een forum of iets dergelijks) je dezelfde melding krijgt ...
Daarvoor heb ik een oplossing in de vorm van de map plaatjes op mijn server. De .htaccess file is alleen van toepassing op mijn httpdocs map.

En anders heb ik altijd mijn zonnet en chello webspace nog waarvan valt te hotlinken. Geen probleem dus.

Roytje schreef:

Ik neem aan dat er wel in te stellen is dat er naar sommige bestanden wel gelinkt mag worden. (software die ik in een vaag verleden ooit draaide bood deze mogelijkheid wel!)
Het geld alleen voor plaatjes zoals .jpg en .gif files. De rest is gewoon te linken zoals normaal ook gebeurd.
Het is trouwens geen software maar een simpele aanpassing van 3 regels in een file die altijd al aanwezig is op de gemiddelde server.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
7-11-2004 16:41
Misschien is dit handig?
Kan je je email gecodeerd op je site zetten, zodat je geen spam meer ontvangt.

Kijk op deze site: automaticlabs.com/products/enkoderform
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-11-2004 00:58
Zo ik heb vandaag de nieuwe hosting in orde gemaakt voor aboutdj en dus moet alles over gepompt worden en moeten er hier en daar aanpassingen gemaakt worden.
Reden van de overstap is dat het anders in de toekomst een beetje te gek word wat betreft de kosten van de site en alles wat erbij komt.
Ik betaal nu 98€ per jaar voor 25MB en 2GB traffic in de maand. Das gewoon veel te veel. En aangezien de unieke bezoekers aantallen binnen 3 maanden in rap tempo zijn gegroei ben ik bang dat ik straks naheffingen krijg wat betreft de gegenereerde traffic.

Nu kan ik aan sponsering en add's gaan denken maar daar wil ik niet aan denken (dat boek heb ik uit en ritueel verbrand aangezien ik dan ook verplichtingen heb naar andere mensen met de site en als ik ergens slecht in ben ............ ;) )

Maar oke de andere host is dus redunix geworden, ze ondersteunen mijn CMS en beantwoorden alle vragen snel en erg goed en tot nu toe erg bereid willig.
Ook zijn ze bereid aanpassingen te maken in overleg mocht dat nodig zijn en het grote voordeel is dat hun me garanderen dat ze ook iedere dag een backup maken van de site.
Bij mijn huidige host (meesterlijk) waren er soms ook wat problemen met het aanroepen van de databases waardoor de site te traag werd. Later bleek dat de load op de server nogal heavy was en dat dat door een ander werd veroorzaakt.
Als je dan vraagt om een oplossing krijg je als antwoord we zullen er is naar kijken....... (waar ik overigens heel erg pissig om werd).

Ik ga dus van 25MB en 2GB raffic naar 500MB en 10GB traffic en dat kost een paar extra knaken maar het is goedkoper dan een naheffing ;-)

Leuke van de extra ruimte is natuurlijk ook nieuwe features......... (die ik eerder niet kon instaleren ook vanwege de restricties bij mijn oude webhost) dus als er iemand nog goede ideeén heeft.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)