Andere webshop gebruikt letterlijk tekst new-line!
(406 reacties. Pagina 29 van 41)Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 21-2-2007 23:33 |
martijn0012 schreef: Er zit verschil in schaduw, ik zie geen overeenkomende plaatjes, lettertype is anders... Dat noem ik niet een website klakkeloos overnemen. | |
Light Image | |
Sound-impulzStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-6-2006 Laatste: 3-3-2011 Berichten: 31 | 22-2-2007 00:49 |
Ik heb indd de achtergrond overgenomen ja... en ? Als iemand dat een probleem vind dan mag dat gemeld worden maar ik vind niet dat dit iemand anders zijn website stelen is... Misschien was het indd beter geweest om eerst te vragen of ik jouw achtergrond mocht gebruiken. Nogmaals ik zie het probleem niet zo. | |
Out of order | |
FossaltaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2001 Laatste: 11-3-2013 Berichten: 1096 | 22-2-2007 00:57 |
Oh dus jij vind dat het kopieren van cd's en films ook toegestaan is... Niet om het een of ander... maar er staat een copyright onderaan zijn pagina, dat betekend dat je niet zonder toestemming gegevens/plaatjes van de website mag halen. | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 22-2-2007 11:24 |
sound-impulz schreef: Ik heb indd de achtergrond overgenomen ja... en ? Als iemand dat een probleem vind dan mag dat gemeld worden maar ik vind niet dat dit iemand anders zijn website stelen is...Misschien was het indd beter geweest om eerst te vragen of ik jouw achtergrond mocht gebruiken. Nogmaals ik zie het probleem niet zo. Waar het mij om gaag, is dat er nu 2 websites op internet staan, allebei over licht(- en/of geluids)activiteiten. Ik wil niet geassocieerd worden met jou, jouw bedrijf of jouw website. En ja, dat gebeurt gemakkelijk, zeker bij zo een gelijkende website. Je gaat toch ook niet (praktisch) dezelfde bedrijfsnaam als mij nemen, ongeveer hetzelfde logo en dat vervolgens richting klanten gebruiken? | |
Light Image | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 22-2-2007 12:22 |
Inmiddels probleem na overleg opgelost. | |
Light Image | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 22-2-2007 13:33 |
Deels een beetje "een storm in een glas water". Had jij in eerste instantie een render gebruikt die niet van jou was? In een wereld waar veel gekopieërd word kom je er niet onderuit. (hetzij bewust of onbewust) Het direct jatten van foto's of teksten is naar mijn idee veel ernstiger. Martin. | |
kvm entertainment | |
YoghurtStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-8-2002 Laatste: 6-8-2023 Berichten: 904 | 22-2-2007 13:40 |
JeroenVDV schreef: Het zal me een zorg wezen dat jij 1 minuutje minder hebt hoeven werken doordat je mijn achtergrond hebt gebruikt en het zal me ook een zorg wezen dat je geen inspiratie genoeg had om een eigen ontwerp te maken.*EDIT: Ik bedoel een ander voorbeeld van KVM zoals je weet. | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 22-2-2007 14:42 |
KVM schreef: Had jij in eerste instantie een render gebruikt die niet van jou was? | |
Light Image | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 22-2-2007 14:47 |
yoghurt schreef: Zonder me in de discussie tussen jou en Martijn te willen mengen of een nieuwe te willen aansnijden. Vind ik het bovengaande een beetje hypocriet. Refererend aan een telefoongesprek tussen ons van 2 weken geleden weet je donders goed dat jij ook niet geheel onschuldig bent als het gaan om het klakkeloos en zonder toestemming overnemen van gedeeltes van sites van anderen, tot op de dag van vandaag. Of dit nou een stuk tekst is, een achtergrondje of een script maakt dan niet uit. Daar draait het niet om. Dit mag dan iets zijn dat 2 jaar geleden is gebouwd, maar dan nog is het niet zo fair om zo op te treden tegen iemand die je van hetzelfde beschuldigd.Inhoudelijk: Je hebt me gebeld omdat je er nogal van baalde dat zoekmachineresultaten als "Sneeuwmachine huren almere" bij MIJN website uitkwam in plaats van bij jou website. En, je vertelde, ik had een script van je overgenomen waardoor dat zomaar lukte. Ik zal je (net als ik toen heb gedaan) uit je droom helpen: Een hoop handige keywords en plaatsnamen in je <title> tag plaatsen is GEEN script. Zal ik het nog sterker vertellen? De lijst die in de <title>-tag van mijn Hierwasik.nl-website stond, was NIET klakkeloos overgenomen van jou website. Die was samengesteld uit een plaatsnamenlijst (https://home.planet.nl/~pagklein/almanak.html) en een lijst met eigen keywords op het gebied van discoshows, deejays, uitgaansgelegenheden en verhuur. Daarnaast heb ik nog een grote hoeveelheid feestlocaties in de lijst geplaatst, ook inderdaad waar ik nooit heb gestaan. Ook vertelde ik dat ik om jou gerust te stellen best even de lijst wilde doorkijken of er vreemde dingen in stonden die ik er voor m'n fatsoen in had moeten plaatsen (zoals ik wel eens heb meegemaakt dat bedrijfsnamen van andere bedrijven in de website-keywords of title/tekst werden geplaatst). Dat heb ik, toen ik terug was van de productie, direct gedaan. Sterker nog, ik heb de hele lijst met rotzooi weggegooid aangezien het geen aanrader is wat betreft website-performance. Er staan alleen nog een aantal steekwoorden betreffende mijn activiteiten in, en een aantal plaatsnamen die goede resultaten bij Google opleveren. | |
Light Image | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 22-2-2007 15:23 |
JeroenVDV schreef: Ik neem aan dat ook jij het verschil begrijpt tussen een misverstand en een bewust klakkeloos overgenomen ontwerp van iemands website voor een eigen (commerciele) website (in dezelfde bedrijfssector)?Dat is toch wel een erg dom misverstand van een design bedrijf. De site van sound impulz koppel ik totaal niet aan datgene wat jij laat zien. Ik heb ooit eens iemand in exact dezelfde branche (verkoop) op m'n dak gehad die direct eiste dat ik m'n (gelijke)naam zou veranderen. Ik heb hem succes gewenst en er nooit meer iets van gehoord. Gelijke naam was overigens puur toeval en bestond uit achternamen. Martin. | |
kvm entertainment |