Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 281 van 289)
Moderator(s): Dré
BeatmixerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-8-2011
Laatste: 19-8-2012
Berichten: 209
22-1-2012 16:11

YourLiVe schreef:

ga je natuurlijk ook wel met paard en wagen naar je optredens... laugh :D
Dat heeft ook zijn charmes, geloof me laugh :D
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-8-2024
Berichten: 390
22-1-2012 18:16
En het klinkt heel anders dan de plat gecompresste cd's en MP3 meuk van dit moment.
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 2-9-2024
Berichten: 387
22-1-2012 18:56
prijstechnisch vindt ik het niet meer normaal soms.

Je betaald een paar honderd euro voor een DJ, Dj komt met een USB stick aan, prikt in op een CDJ-2000 mix een paar nummers door elkaar maakt soms een praatje door de microfoon en weg is ie.

Wordt dit anno 2012!?!
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
22-1-2012 18:59
Wat is het verschil met als ie een stel cdtjes meeneemt?
Ik vind dit een beetje vergaan..
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 2-9-2024
Berichten: 387
22-1-2012 19:09
Waarschijnlijk de prijs misschien?? Als ik luisteren naar de kwaliteit van de nummers die gedraaid worden geloof ik nooit dat deze netjes betaald gedownload zijn... shut up :X
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
22-1-2012 19:14
Hij kan ze toch ook zelf op cd branden. Ik snap wel een beetje wat je bedoelt, maar het is een eindeloze discussie.
drie kwart van de mensen die komen, horen het toch niet of zijn er niet mee bezig, alleen dat deel dat er op let neemt die DJ dan maar voor lief.
Ik heb er wel eens vaker discussies over gehad, maar ja, het blijft toch zo.
De mensen die komen, die moeten het naar hun zin hebben..
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 2-9-2024
Berichten: 387
22-1-2012 19:21
Tuurlijk, helemaal mee eens!

Maar een dj die er minder moeite voor doet mag z'n prijs daar dan ook op aanpassen. Ik ken ook dj's die hebben alles orgineel en verzorgt voor elkaar en die vragen nog minder dan een "USB DJ".
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
22-1-2012 19:27

dj krissie schreef:

Maar een dj die er minder moeite voor doet mag z'n prijs daar dan ook op aanpassen.
Niet mee eens. Een DJ die z'n publiek minder goed kan vermaken moet z'n prijs aanpassen. Het wel of niet vermaken van het publiek hangt van veel factoren af, maar als iemand men nul voorbereiding en een USB stickie z'n publiek beter kan vermaken dan iemand die er twee uur voorbereiding in heeft zitten en met vinyl aan komt sjouwen, dan kan die eerste gewoon meer geld vragen. Uiteindelijk telt alleen het resultaat.

Sjouwen met vinyl moet je tegenwoordig alleen doen als je het leuk vind, fijn vind werken of omdat (een vaak vergeten reden) het een stukje entertainment waarde kan hebben. Alleen in dat laatste geval voegt het iets toe aan je waarde als entertainer, die eerste twee doe je vooral voor jezelf.

Over illegale muziek (en dan heb ik het niet over een een paar nummertjes): Tja: die mensen zouden van mij helemaal geen geld mogen vragen voor een optreden. Dat hebben zij ook niet voor andermans werk gedaan. Voor in de huiskamer heb ik daar geen moeite mee, als je er geld mee gaat verdienen wel.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 2-9-2024
Berichten: 387
22-1-2012 19:40

big bang schreef:

dj krissie schreef:

Maar een dj die er minder moeite voor doet mag z'n prijs daar dan ook op aanpassen.
Niet mee eens. Een DJ die z'n publiek minder goed kan vermaken moet z'n prijs aanpassen. Het wel of niet vermaken van het publiek hangt van veel factoren af, maar als iemand men nul voorbereiding en een USB stickie z'n publiek beter kan vermaken dan iemand die er twee uur voorbereiding in heeft zitten en met vinyl aan komt sjouwen, dan kan die eerste gewoon meer geld vragen. Uiteindelijk telt alleen het resultaat.
Tja, daar heb je een goed punt.

Een dj met een orginele collectie, of een dj met een usb stick. prijs zit h'm inderdaad wel in het eindresultaat maar op deze manier wordt er dan toch scheef geconcurreerd? of zie ik het dan verkeerd?
BeatmixerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-8-2011
Laatste: 19-8-2012
Berichten: 209
22-1-2012 19:57

big bang schreef:

Sjouwen met vinyl moet je tegenwoordig alleen doen als je het leuk vind, fijn vind werken of omdat (een vaak vergeten reden) het een stukje entertainment waarde kan hebben. Alleen in dat laatste geval voegt het iets toe aan je waarde als entertainer, die eerste twee doe je vooral voor jezelf.
De nagel op de kop, ik sjouw graag met mijn vinyl, omdat ik persoonlijk liever met vinyl draai, en veel mensen en ja ook de jongere generatie vind het leuk om een dj aan het werk te zien met vinyl. ik zal daarom geen euro meer vragen omdat ik met vinyl moet sjouwen dat is mijn keuze en de klant moet daarvoor toch niet opdraaien,

Terug naar forum Reageer (zonder quote)