Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 279 van 289)
Moderator(s): Dré
Dj-olivierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-6-2011
Laatste: 12-12-2016
Berichten: 110
8-1-2012 11:29
@ YourLive Daar kan ik me opzich wel in vinden. Eerst hadden we ook wat licht maar daar was geen vraag naar, dus hebben we het handeltje verkocht... Misschien over een tijdje inderdaad een set parren....
Niet geschoten is altijd mis! (Zoals mijn collega dat altijd zo mooi zegt!)
Dj stokeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2009
Laatste: 4-9-2012
Berichten: 53
9-1-2012 00:38
@ Yourlive, ik dacht dat het om de horeca ging, Ik doe geen bruiloften omdat ik daar geen ervaring mee heb, maar wel heel af en toe een personeels feestje. (ik draai ook eigenlijk alleen in de horeca).
geluids overlast? je komt toch even kijken waar het vandaan komt...
Lexie_1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2011
Laatste: 21-5-2014
Berichten: 43
16-1-2012 21:12

dj-olivier schreef:

Onze prijzen zijn ook veel te laag, we gaan binnenkort de prijzen wat omhoog gooien. Prijs/kwaliteit verhouding is voor de klant erg goed... Het is meer voor de hobby en we zijn nog jong... Dit is ons showtje: Klik
Sorry dat ik dit zeg hoor maar als je meer wilt vragen zal je ook wat meer moeten brengen. Het is natuurlijk afhankelijk van wat voor klus je aanneemt maar ik zie geen licht en een zaal van 80 man kan je met die speakers niet aan.

Als ik jullie was zou ik wat gaan investeren in licht. een paar parren, licht effectje, beetje rook. Hoeft allemaal niet zo duur te zijn. en wat geluid betreft? dat kan je huren. Als je dit op de rit hebt kan je eens wat groters aannemen en ook meer vragen voor een klus.
Je moet ergens beginnen. Maar als dit echt je hobby is dan lekker doorgaan beetje investeren en dan komen jullie er wel!!!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
17-1-2012 10:01
In een ander topic probeert iemand een complete drive-in show te verkopen voor een flink bedrag.

Persoon is 8 jaar bezig, heeft nu een jaaromzet van 2000 euro,
heeft meer dan 10.000 geïnvesteerd,
geeft aan gemiddeld 2x per week op pad te zijn.

Zie hier de confronterende waarheid als je voor (te) lage prijzen werkt.
Veel kosten, geen winst, en het geld er weer uit halen is nog maar de vraag.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
17-1-2012 10:48
2x per week op pad, en dan een omzet van 2000 per jaar, dat is 20euro per optreden, niet gek ;-)

volgens mij was het verhaal anders, er waren periodes waar die tot 2 optredens per week had, maar nu nog maar 1 per maand, en dan 2000 omzet, wat nog veel te weinig is uiteraard, er van uitgaande dat hij wel een avond zijn publiek kan amuseren.

Het ligt er dus maar aan hoe je wil beginnen, wij zijn klein begonnen, alleen geluid, en deden kleine zaaltjes (nu nog steeds trouwens) maar met het verdiende geld wat led parren erbij gekocht, en het geluid uitgebreid. Ik moet zeggen wat standaard verlichting erbij is wel leuk maar ook meer werk bij op en afbreken, plus een investering. Wij hebben het allemaal wat compact gehouden (past precies in een stationwagon), ook omdat ons doel niet is zo groot mogelijk te worden, want dan komen de volgende problemen de opslag, het vervoer etc etc dat kun je uiteraard allemaal terug verdienen maar dan moet je wel meer optredens doen. Als wij 1 of 2 optredens per maand hebben ben ik tevreden, en als de optredens een beetje verspreid zijn over het gehele jaar zou het nog mooier zijn ;-) Het is dus ook meer een hobby die wat oplevert dan dat ik me boterham ermee moet verdienen.

Maar ik ben wel van mening dat je een normaal reeel (dus niet te laag) bedrag moet rekenen, rekening houdend met je apparatuur en kennis/ervaring om een avond te draaien.
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
17-1-2012 12:51
Ach, in de marketing heb je een concurrentiestrategie van Porter waarin word uitgelegd hoe jij je onderscheidt van de concurrent. Dit kan door heel goedkoop te zijn (Zoals de Action bijvoorbeeld) maar je kan je ook richten op een specifieke doelgroep. Bijvoorbeeld alleen trouwerijen of alleen schoolfeesten.

Dit maakt jou als Dj/drive-in sterk in het vak wat jij doet. Vraag jezelf dus af in welk segment jij wilt gaan opereren in de markt. Kijk naar je concurrenten, gebruik gezond verstand en je komt er wel. Een drive-in opzetten is niet vandaag beginnen en 200 boekingen voor het komende jaar.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
17-1-2012 13:25
in mijn drukste tijd kwam ik aan ongeveer 125 boekingen per jaar.
200 ga je alleen halen als je meerdere sets met meerdere Dj's en busjes op de weg hebt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
17-1-2012 15:36
200 boekingen op jaarbasis met 1 show is wel erg veel! En voor een bandje al helemaal
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
17-1-2012 17:21
Was ook meer als 'bij wijze van spreken' wink ;) Zelf zit ik op zo'n 45/50 en daar heb ik het ook druk genoeg mee naast mijn studie
Ronny84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2012
Laatste: 12-8-2014
Berichten: 17
17-1-2012 20:40
Wij halen ook niet de 200. Eerder een goede 100.

Wij doen dan zoon beetje alles. Of het hier gaat om een buurt feestje met een bbq of een evenement voor een 2.500 personen per avond. Maar ook een band ondersteunen of een los verhuur setje. Alles kan. Jij bent de klant wij regelen het.

Een standaard setje voor een gemiddeld feestje vragen we 300 incl voor.
Je krijgt dan;

geluid setje. ( meestal 2x db technogologies dva s09 met 2x een db technologies dvx d10 )
Dj booth. ( zelf ontworpen en laten maken met ons logo en led verlichting. )
Onze ramp apparatuur ( dateq lpm mixer, bpm controller, denon hc 4500 controller 2x senheisser ew 165 stk eq en een verdwaalde synq cdx 1 en een stanton hoofdtelefoon de pro 2000) Alles natuurlijk in een flightcase die in het meubel is weg gewerkt.
1x laptop met hoofd data base
2x cd koffertje ;)

Natuurlijk ook wat licht:
2x Fantak 100 wind up ( als de hoogte het toelaat. Anders wat compactere dab windups die minder hoog zijn )
1x kls 801 led parren set
2x jb system winner
1x stukie truss. ( wat natuurlijk ook weer past. Lengte wisselt soms dus wel )
1x laptop met cuelux en splitter booster
1x antari hazer
Als het wat meer waarde heeft een backdropje maar zeker niet altijd.

Dan met een maximum van tijd draaien ( 5 uur )
Straal van een 30 km

Verder weg, langer, meer?

Alles kan. Of het nu om lasers gaat of movingheads of iets met beeld of sneeuwmachine's alles kan alles mag.

Maar dan maken we eigenlijk altijd een offerte. Vaak is het dan al of wat groter of echt een aangepast iets. Dus hup offerte meteen voor iedereen duidelijk.

Ook de losse verhuur gaat eigenlijk altijd op afspraak.

Daarnaast draaien we ook zonder apperatuur. Maar dan ook echt zonder. Breng ik me hoofdtelefoon mee en de rest is hun probleem

Normale prijs: minimaal 30 euro per uur. Bijzondere dagen ( oud en nieuw, kerst, carnaval. ) dan kijken we hoeveel het ons waard is om niet zelf een keer erbij te zijn en wat voor klus het is. Dus ook hier volgens afspraak.

Duur?
Goedkoop?

Geen idee ik ben er tevreden mee en vind het prima zo ;)
Geluidsoverlast? Als je de politie moet smsen omdat ze je niet verstaan dat is geluidsoveralst

Terug naar forum Reageer (zonder quote)