Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 27 van 86)
Moderator(s): Dré
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
24-9-2004 11:50

Chuckie schreef:

Alleen maak dan de linkjes ook blauw...
Dat zou ik niet doen. Het is immers niet iets wat je constant als combinatie in beeld hebt, en een hoop andere foto's hebben allemaal verschillende kleuren.

De zwarte links zijn zo mooi duidelijk op de gele achtergrond.

Bovendien roept een geel/blauwe kleurcombinatie associaties op met lang wachten, vertragingen en irritante mede-passagiers wink ;)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-9-2004 12:08
Dat blauw kwam tot nu toe inderdaad omdat ik met name aan de foto's had gewerkt die ik thuis heb genomen (blauwe vloer, blauwe muur). Nu ik de rest aan het doen ben, wordt de site bijna saai:

home.hetnet.nl/~m.raayen/referenties.html

Dus ergens anders moet nog iets met kleur. Wat? Geen idee eigenlijk. Misschien toh tijd voor een logo o.i.d?
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
24-9-2004 12:17
een klein balkje boven je header met daarin je naam?

en dan een beetje een 'handschrift' lettertype.
Maakt het meteen iets persoonlijker,
en er is geen twijfel meer mogelijk over wie de website gaat.
ChuckieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
Berichten: 294
24-9-2004 12:22

massive schreef:

Chuckie schreef:

Alleen maak dan de linkjes ook blauw...
Dat zou ik niet doen. Het is immers niet iets wat je constant als combinatie in beeld hebt, en een hoop andere foto's hebben allemaal verschillende kleuren.

De zwarte links zijn zo mooi duidelijk op de gele achtergrond.

Bovendien roept een geel/blauwe kleurcombinatie associaties op met lang wachten, vertragingen en irritante mede-passagiers wink ;)
Ik bedoelde niet als standaart kleur blauw.
Alleen als je er met de muis overheen gaat!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-9-2004 13:15
Ik zal eens even zien. Ben in ieder geval meer tevreden over de foto's thuis dan de feestfoto's (blijft toch een rotklus om te doen als je ook aan het draaien bent in je eentje). Ik ben nu leuk aan het close-up plaatjes schieten van wat andere spullen, uiteindelijk met als doel daar alle bijna headers mee vol te zetten. Dat zal dus veel blauw worden, en dan is het menu laten veranderen in die kleur blauw i.p.v. wit helemaal zo'n gek idee nog niet.
ChuckieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
Berichten: 294
24-9-2004 13:17
Et moet ook niet vel blauw zijn oid.
beetje zoals de sfeer in die foto's dan zou het (volgens mij) perfect moeten zijn.
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
17-10-2004 20:26
Even een nieuwe vraag wink ;) :

Ik ben bezig met onze nieuwe website en wil graag de gehele site in CSS laten werken.
Nu heb ik het volgen probleem:

In mijn content-box wil ik, aan de hand van op welke link je in het menu klikt (DJ's/App/Home), steeds een andere inhoudtekst laten verschijnen. Zoiets als je ook met iFrames kan doen, maar nu met CSS.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

mvg, Joep
Thanx Dré !
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 17-8-2024
Berichten: 455
17-10-2004 22:20
Zoek eens op Google naar InnerHtml. Dan kom je er wel. happy :)
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-10-2004 01:50
Owke ik kom even binnen rollen met wat heel anders omdat het hier hoort..... (dit topic ging helemaal offtopic wink ;) www.new-line.nl/forum/read/?t=1447&p=43 )

Owke even een vals speel trucje wink ;)

De top zoekmachines; Altavista en Google (eigenlijk dezelfde) kijken niet alleen naar metatags.
Zij kijken ook naar de tekstinhoud op de pagina.

1) ik neem aan dat je dreamweaver gebruikt voor je pagina te maken. Maak een nieuwe CSS style aan en geef die een willekeurig lettertype.

2)Zoek nu in een zoekmachine naar sites die lijken op die van jou. Hetzelfde onderwerp...

3)Bekijk hun source code en jat hun meta tags. Die meta tags dupliceer je (ctr-c) en voeg je in in Dreamweaver. MAAR: voeg ze niet in als meta-tag maar gewoon als tekst. Maakt niet uit of ze een heel groot gedeelte innemen van je pagina.
Doe dit met met meerdere pagina's totdat je duizenden woorden hebt.

4) Ga terug naar je CSS style en zeg dat hij de groote van het lettertype "1" moet maken. En de kleur moet dezelfde kleur zijn als je achtergrond kleur.

5) Selecteer je hele tekst en maak deze jouw CSS style. Nu zie je dat je tekst die eerst een mega waslijst was niet groter is dan 3 regels !!! En alle tekst staat wel nog op je pagina, maar je kan hem niet lezen. Zoekmachines lezen hem wel en ranken jou pagina steeds meer naar boven.

6) tip: Sleep je 'zoekmachinevindertekst' helemaal naar het onderste gedeelte van je pagina. Staat ie niet zo in de weg.


Ik heb deze zelf niet toegepast want mijn site staat al hoog in de ranking van diverse zoekmachines. Het is tevens een niet echt profesionele manier want het is alles behalve eerlijk, webmasters/designers zullen je vervloeken als ze het onder ogen krijgen.

Meer info over google e.d www.seo-marketing.be/index.php & searchenginewatch.com/
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
18-10-2004 12:26
De tip is een erg linke tip... Zoekmachines worden steeds slimmer (en binnenkort gaan ze wellicht ook css pagina's scannen om te zoeken naar 0 en 1 punts letters). Resultaat kan zijn dat je gewoonweg gebanned wordt uit de zoekmachine in kwestie.

De beste manier om met zoekmachines om te gaan is om er GEEN rekening mee te houden. Dus niks geen slinks geklooi maar gewoon zorgen voor goede content!

Zoals het chinees spreekwoord al zegt: If it's good, they'll come...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)