Forum > PC related Forum

Keuze rackmount/desktop

(349 reacties. Pagina 27 van 35)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
31-7-2005 23:09

Roytje schreef:

Martin, heb je toevallig een linkje, ik kan namelijk niets vinden met de zoekmachine en ik ben wel geintresseerd hoe jij dat aanpakt...
na zoeken heb ik deze gevonden. (Eenvoudig voorbeeld)
Ik ben namelijk de laatste tijd heel veel bezig met het sorteren van muziek, maar buiten dat het heel veel werk is nog niet echt iets gevonden waar ik tevreden over ben.
Dat klopt, de allereerste stap met veel songs gaat veel tijd in zitten. Je kan veel extra dingen aan je mp3 nummer toevoegen wat eventueel het zoeken naar, makkelijker maakt.
Bekijk dan ook eens hoe jij bijvoorbeeld een cd bak zou indelen. Een goede indeling is erg belangrijk.
Wat voor mij tot nu toe het beste werkt is een 8 tal groepen (genre's), en die zijn dan ieder verdeeld over een flink aantal subgroepen (cd's), en in de root staan alle singletje's en een paar gedownloade bestanden.
De indeling in je programma is je eigen keuze wat jij gemakkelijk vindt.

Dat geldt eigenlijk het zelfde voor mp3's op je HD, niet "slechts" 1 map met alle mp3's, maar onderverdeeld.

Met welk programma werk je?
Voor pcdj BLUE en RED is er een handig programma te downloaden die simpel ini files maakt. Scheelt een hoop werk met indelen, het gaat wat makkelijker (overzichtelijker) dan in pcdj.

Eventueel meer uitleg geven hierover is geen probleem, gewoon vragen.

Martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
1-8-2005 13:13
Hoe heet dat programma?
I'll take you to the KoffieShop...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-8-2005 14:11

Powerbeat schreef:

Hoe heet dat programma?
Jij gaat toch met VRM of FX werken?
Voor zover ik weet zijn de files in die recordcase geen ini files dus je kan er niets mee. Het programma heet pcdj groups

Martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
1-8-2005 17:59
Ga idd met Red VRM. Dacht dat dit hetzelfde was... ashamed :$
I'll take you to the KoffieShop...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
2-8-2005 19:21
Mensen SCHRIK hier. Ik heb nu dus de PCDJ Trial versie als test geinstalled. Hij werkt goed, start netjes op, geen fouten niets. Mappen gedeeltelijk geordent. Nog wel mee bezig. Maar hij speelt heel heel heel langzaam, gok zo'n 80% te langzaam o.i.d. Dus echt trillerig en is niets aan te doen. Heb net de MAYA 44 MKII geinstalled maar draai nu nog volgens geluidskaart in deze pc, omdat ik nog geen monitor en aansluitkabeltjes heb gehaald. Wat kan het zijn? Wacht 4e poging toch een fout, ik copy/paste hem even. PCDJ.EXE toepassingsfout, Read/Write bewerking mislukt. Edit, gefixt. Nu nog even goed configgen. Nog een edit, ook gelukt. Werkt zoals ik het wil. 2x tulp naar 6,3mm stereo jack's inpluggen, in mengpaneel en spelen, snelheidsprobleem is ook opgelost, grotere schijf kan er nu eigenlijk zo in. Wat raden jullie me aan om met de 20 gig schijf te doen, als partitie voor nutteloze bestanden en andere backup shit? Of gewoon prullenmand in mikken met een grote boog als 3punter?
I'll take you to the KoffieShop...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-8-2005 22:46
Wat raden jullie me aan om met de 20 gig schijf te doen, als partitie voor nutteloze bestanden en andere backup shit?
Was al eens gemeld wink ;)
Erin laten zitten en een tweede nieuwe schijf erbij plaatsen. Hierop zet je dan PCDJ en je MP3'tjes.

Martin
kvm entertainment
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
3-8-2005 10:32
Mischien een idee om iets meer geld te spenderen aan een S-ATA/SCSI schijf, deze hebben vaak een langere levensduur (vooral de SCSI kan er wat van), en in sommige gevallen zijn ze ook in een 10.000 rpm versie beschikbaar. Ik weet niet hoe zeker je wilt zijn van je rackmount, maar bij servers gebruiken ze het ook vaak. Simpelweg omdat het niet mag uitvallen, want dat kost een hoop geld...

Edit: mischien is een RAID1 config ook wel iets voor je. Dit houdt in dat je eigenlijk 2 schijven van bijvoorbeeld 250GB neemt, en deze kopieren live alles naar de andere schijf, zodat wanneer een schijf faalt, de tweedde het overneemt.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
3-8-2005 13:24
Het is leuk geprobeert, maar het mobo van 3 jaar oud werkt lekker, doet het goed met IDE en een duron processortje. Werkt snel zat, maar om er een 10000 RPM SATA in te gaan bouwen van 250 gig in raid config lijkt me, ietjes, tikkeltje, vreemd. Kan gewoon niet op het mobo. 2e 80 gig schijf zal het wel gewoon worden.
I'll take you to the KoffieShop...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
5-8-2005 00:21
Besturing + software op een aparte partitie. Als alles goed draait even een kopietje maken van die partitie (maak hem dus niet groter dan nodig is + wat overhead) en die veilig wegzetten. mp3'tjes gewoon op een standaard drive zetten (niks geen raid) en na het aanmaken van alle mp3'tjes een stuk of 10-20 DVD recordables vol zetten om een backup te maken.

Raid is leuk maar software raid kost het nodige aan processorkracht. En als die processorkracht al niet overhoudt dan is een raid optie niet echt handig.

Overigens kun je in plaats van raid-1 ook gewoon een stukje software automatisch eens in de zoveel tijd de werkschijf laten mirroren naar de "backupschijf". Heb je ook nog een "roll back" optie gratis erbij ;-)

Maar ik zou de eerder genoemde optie gebruiken (ga ik namelijk zelf ook doen; alleen komt de software op een hardware raid-5 systeem te staan ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Jeroen ZelleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2003
Laatste: 31-1-2006
Berichten: 54
5-8-2005 07:40
Ik doe ook altijd een C schijf voor de OS/software & een D schijf voor de muziek. Plus een externe HD als backup, 1 x per week.

Op die manier heb je toch een veilige backup. En de HD ligt in de kluis wink ;) , mocht er brand komen of sow shut up :X
If light is intelligent, then sound must be stupid!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)