Forum > Geluid

Het Denon DN-S1000-topic

(382 reacties. Pagina 27 van 39)
Moderator(s): Dré
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
14-3-2005 17:48
De bag voor de 1000 zal eind april op de markt komen wink ;) Ik zie er al naar uit!!!
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
DjermoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2004
Laatste: 20-8-2005
Berichten: 5
16-3-2005 08:52

Tom. V schreef:

De bag voor de 1000 zal eind april op de markt komen wink ;) Ik zie er al naar uit!!!
Reken maar dat ik der daan 2 ga kopen mensen want das t enige wat nog ontbreekt aan die dingen wink ;)
ik ben nu me dagen al aan t aftellen razz :p
Let's Party
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
5-4-2005 15:28
Dré: welke zou jij kiezen als ik moest kiezen tussen: 1/ de nieuwe top-oem cd-speler; de DN-S1000; Axis 9 cr en waarom? En dat jog-wheel , is dat echt zo waardeloos zoals sommige mensen dat beschrijven, of is dat jog-wheel genoeg voor een paar baby-scratches + pitch-benden?

Waarom ik de DN-S1000 zou kiezen: uiterlijk, slot-in, leuke effecten, 2 hotstarts en alle andere tralala
Waarom ik de Denon niet zou kiezen: vermoedelijke problemen met jog-wheel
Waarom ik de OEM's zou kiezen: leuk jog-wheel, effecten enz...
Waarom ik de OEM's Niet zou kiezen: laadje i.v.p slot-in; lelijk uiterlijk
Waarom ik de Axis zou kiezen: smartloop, effecten, leuk uiterlijk, jog-wheel
Waarom ik de Axis niet zo kiezen: geen slot-in

Dus als de Denon wel een betrekkelijk goed jog-wheel heeft, dan zou ik gaan voor de Denon!
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
5-4-2005 15:38
Het lijkt me -eerlijk gezegd- een stuk zinvoller als je het zelf eens gaat proberen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
5-4-2005 15:45
Inderdaad, zelf proberen en aanvoelen. Persoonlijk heb ik geen enkele moeite of problemen met de jog-dial. Voor pitch benden en scratchen werkt-ie uitstekend.
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
5-4-2005 15:46
jij hebt de Denon in huis? Zijn er dingen die je tegenvallen?
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
5-4-2005 15:49
Nope; alleen wel ff wennen dat een MP3 CD laden bijna 5 sec. duurt; maar dan heb je ook direct alle nummers geladen. Heb vernomen dat enkele andere cd-spelers net zo lang moeten laden, maar dat je elk nummer apart weer moet laden. De DN-S1000 heeft de mogelijkheid door de titels te scrollen (met titelweergave!), en binnen 1,5 sec. het nummer te cue'en.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
5-4-2005 15:51
1 x bewerkt. Laatst door Niek op 5-4-2005 17:05
Mijn (korte) review op J&H:
De spelers hebben we nu ongeveer een week of 5. In die tijd zijn ze al een aantal keer op pad geweest, en nog steeds een erg goed gevoel bij de spelers. De reden van aankoop was simpel: ik had nieuwe spelers nodig, wilde die in een mooie DJ case bouwen (dus geen standaard 19" rackje), wilde mijn laptop voortaan thuis laten als back-up muziekopslag (dus MP3 functie) en ben redelijk Denon fan. Als laatste: ik wilde leuke spelers, maar niet de hoofdprijs betalen

Gebruikerservaringen zijn tot nog toe alleen maar positief. Speler is lekker compact, heeft de bekende "Denon touch" op CUE en PLAY toetsen, heeft een aantal handigheden (bijvoorbeeld in/uitschakelbare blokkering van nummerkeuze wanneer nummer speelt, blokkering van eject wanneer nummer speelt).

De scratch functies en "versier mogelijkheid" van de platter zijn leuk meegenomen, maar geven het dingetjes (in deze prijsklasse) wel net dat beetje extra. Scratch is ff wennen, vereist meer kracht/druk dan bij de Pioneer CDJ1000/800. Daarentegen reageert ie niet bij minste zucht; dus ook wel prettig. De speler voelt herkenbaar aan voor zowel Pio als Denon lovers; pitch benden kan namelijk zowel met jog dial als pitch bend toetsen.

De effecten zijn leuk, en snel onder de knie te krijgen (dus geen combinatie van toetsen zoals de DNS-5000 heeft). Filter (instelbaar voor high/mid/low) is handig bij het mixen, flanger klinkt als de jet van de CDJ100 en echo-loop heeft de mogelijkheid een stukje te loopen terwijl je een CD'tje kunt wisselen. Leuk, maar wie gebruikt het werkelijk???

MP3 functie werkt erg OK! Kwestie van nummers in MP3 bestand op een cd'tje fikken (of in een mapje), en speler geeft na aantal seconden de eerste plaat (op alfabetische volgorde!) weer. Speler kan zowel overweg met MP3 en WMA, en leest alles van 32 kb/s (of minder) tot ver daarboven. De effecten werken overigens ook gewoon voor MP3'tjes!

Enige nadelen die ik tot op heden heb kunnen vinden:

Speler wordt aan de onderzijde erg warm na een avondje draaien. Daarentegen: hij heeft (ondanks de warmte; en ingebouwd in een kist en vastgestriemd in schuim) nog nooit een krimp gegeven!

Laden van een MP3 cd duurt ongeveer 4 á 5 sec. Het zoeken en vervolgens que'en van een nummer duurt nog eens 1 á 2 sec. Daarentegen: normaliter heb je ruim 3 minuten om een cd'tje te wisselen, dus die 5 seconden extra zullen het niet doen!

En het meest leuke: de prijs!!!!!!! Tegen die mogelijkheden kan de duurdere CDJ-200 niet op (vermoed ik).
En een foto ter verduidelijking:
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
5-4-2005 15:55
da's in ieder geval een revieuw die telt. Leuk gedaan!
I'll take you to the KoffieShop...
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
5-4-2005 16:55
ik denk dat je me al voor 90% overtuigd hebt! De overige 10% zal van het "proberen" zelf afkomen ;)
Ik heb ook een zeer compacte speler nodig,.. want soms beslis ik op dezelfde moment nog dat ik ga draaien bijv. op het basketbal terreintje, gewoon met enkele vrienden. 1 van mijn vrienden neemt 2 kleine actieve boxjes mee,.. en dan kan ik effe een beetje voor muziek zorgen terwijl we aan het basketten zijn ;) Dus daarom wil ik heel compacte lichte spelertjes waarmee je mee kunt sjouwen en wat aan prullen ;) En nu ik vernomen heb van UDG dat er een bag staat aan te komen, staat mijn keuze bijna volledig vast ;)
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN

Terug naar forum Reageer (zonder quote)