Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 265 van 345)
Moderator(s): Dré
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
28-6-2008 18:30
Ik gebruik de demo versie van google sketch-up.
Prima proggrammatje als je het snapt.
dus...
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
29-6-2008 09:25

Timothy schreef:

Denk ook wel dat het moet lukken hoor, maar zit nog maar in de ontwerp/aanvangfase. Vond het al een hele tijd niet praktisch meer om zo met laptop op stap te gaan, maar vond nog niet echt alternatief. Zag dan vanmorgen die kist 'van jou' en had een 'eureka'-moment! laugh :D
Mijn laptop wordt nu trouwens al gemonteerd op een leegstaande tt-plaats in mijn meubel, dus zal wel moeten lukken.

Zal vanavond beginnen meten en passen... alvaste bedankt voor je info en de foto (+ het eureka-moment!) laugh :D wink ;)
Ben net aan het meten toegekomen. De oppervlakte die ik nu gebruik (en die net voldoende is) bedraagt: 41cm X 49cm. (dit is de uitsparing voor een draaitafel in de TT-case van American Audio). Dit voldoet prima voor de oppervlakte. Dus hierbij mijn vraag: bestaat er een case met ongeveer dezelfde oppervlakte? Ikzelf had deze of deze in gedachten, maar kan nergens de binnenafmetingen ervan vinden. Iemand die mij hierbij kan helpen?

Andere suggesties van cases in dit genre - en in deze prijscategorie - zijn ook welkom natuurlijk! Maar zou eerst willen zien naar bovenstaande gezien ik daar desgevallend sneller aan kan geraken dan aan een ander merk...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
29-6-2008 10:49
Tja een 19" mixerkist lijkt mij toch praktischer ivm blindpanelen e.d. Ventilatie nodig? 1HE ventilatie plaatje erin e.d., idem voor connectorpaneeltje.

Al met al scheelt t een hoop werk volgens mij.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
29-6-2008 12:27
Ben ook eerder geneigd om naar die mixer-kist te gaan om die reden. Zou het plateautje inderdaad in ventilatiepaneeltjes maken voor de koeling van de hd onderaan, maar ken enkel de diepte van de kist niet: Er staat 9h, maar volgens mijn weten zou dat dan een kleine 45 cm zijn, maar twijfel aan mijn kennis van de afmeting van 1h (ik dacht 4,86 cm).

Voorts zou ook de platendraaier-case wel een optie blijven, voor zover die ook 19" breed blijkt te zijn.

Niemand een idee van de afmetingen van die cases??
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
30-6-2008 08:07
Niemand een idee van de hoogte van de mixercase ?(de diepte en breedte ken ik al) Ik zou enkel moeten weten hoeveel die 9 units werkelijk in bruikbare centimeters zijn...
Niemand die deze case in zijn bezit heeft?

Edit: wil gewoon aantal cm's weten dat een 9 unit heeft (zie mijn vorige post: ik twijfel over de afmeting van een unit) + eventueel weten of er naast die 9 units nog plaats is in de lengte (waar geen rail is)...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
30-6-2008 09:31
De hoogte van een he staat al meerdere keren op het forum vermeld. Via google kwam ik nog een handige tabel tegen.
Op de site van de fabrikant is een mooie tekening te vinden met de maten.
Dance the night away!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
30-6-2008 12:06
De tekening is niet raadpleegbaar voor mij (krijg foutboodschap) maar de tabel is wel heel bruikbaar.
Bedankt!

Zou dan net genoeg plaats moeten zijn.
Bedankt voor de info jongens! Als ze af is, zal ik proberen om enkele fotootjes hier te plaatsen!
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
30-6-2008 18:53
Tekening is op te halen via prodjuser..nl dan ga je vervolgens naar "Flightcases" en dan "Dj flightcases" en vervolgens klik je op "DM-19" en dan klik je rechts op "downloads". De site van staat blijkbaar geen deeplinks toe.
Dance the night away!
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
16-7-2008 20:48
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het uit tekenen van een aantal binnenracken + stolpcases, alleen loop ik tegen een probleem aan.

In een binnenrack komt een AA v-4001+ te zitten, dit rack wordt 2he hoog (enkel de versterker komt erin). Nu is het de bedoeling om aan de achterkant een 'verzonken' aansluitpaneel te maken (7,5 cm diep in het rack). Dit wordt gedaan om de doorlus bedrading in de racken te kunnen laten zitten terwijl de deksel van de stolp er nog omheen past.

Nu is mijn vraag: Weet iemand of dit problemen gaat geven met de koeling? De versterker wordt namelijk gebridged (4 ohm) ingezet (wordt dus redelijk warm). Aan de achterkant zal 1he vrij blijven (andere wordt gebruikt voor het connector paneel). Tussen het connectorpaneel en de versterker zelf zit dan ongeveer 6 cm ruimte. Nu had ik al bedacht om in die 'tussenruimte' (zijwand van het rack) ventilatie gaten te boren (met een stukje gaas ervoor).

Echter is er dan het volgende probleem: van die 6 cm, gaan er nog een paar af, 3cm van de rackoren van de versterker en nog eens 2 cm van het rackprofiel (wat aan de zijkant bevestigd wordt). Blijft dus praktisch ongeveer 1 cm over razz :p

Zal die ene 1he koeling voldoende zijn, of is het raadzaam om toch nog een smalle sleuf aan de zijkant erin te zagen?

Nog een kleine situatie tekening:

https://img180.imageshack.us/img180/1032/binnenrackvt1.th.png

De tekening is van de zijkant gezien, de verticale lijnen geven de verschillende afstanden aan. Onder de tekening staat een legenda om het een en ander te verduidelijken.

Hopelijk kan iemand mij helpen of gerust stellen wink ;)
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
16-7-2008 23:20
In die ene HE gewoon een ventilatiepaneel zetten, en de versterker eens flink aan het werk zetten. Wordt ie dan nog te warm kun je er altijd nog een extra sleuf bij maken.

Zorg er wel voor dat het ventilatiepaneel het bovenste paneel is zodat kabels de luchtstroom niet belemmeren en dat hij niet al te kleine sleufjes heeft waardoor hij vol kan lopen met stof...
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)