Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 264 van 345)
Moderator(s): Dré
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
27-6-2008 08:28
Dag mede-forummers,

Mooi als ik al mijn kopbrekers even met jullie kan delen! wink ;) Vandaar deze vraag:

Ik gebruik nu al een 2-tal jaar een laptop als muziekbron. Tot heden zit die steeds opgeborgen in een laptoptas. Dus iedere disco-avond is het prutsen met kabeltjes, externe HD, 2e geluidskaart en laptop zelf. Meestal speel ik met eigen installatie, maar soms gebeurt het ook dat de installatie (groter) ingehuurd wordt. Dan is het weer pielen met die kabels, zoeken naar een juist plaats voor die laptop etc... Vandaar mijn vraag:

Heeft iemand een goed ontwerp voor een laptopcase?

Die zou het volgende moeten bevatten: Laptop 17" en plaats voor muis, externe HD (type Western Digital liggend), externe geluidskaart en 3 transfo's om de 3 vorige producten aan te sturen. Dit alles met een goed oog voor de koeling.

Nu had ik zelf al volgend ontwerp in gedachten: ik zou willen meten of een turntable-case breed genoeg is voor de laptop met muis. Dan zou ik op de bodem van de case de transfo's met velcro vastmaken, evenals de HD. Hierop zou ik dan een legger maken die langs 2 kanten iets korter is (voor de koeling van de HD onderaan) Op de legger maak ik dan de laptop ook met velcro strips vast en leg ik schuim in het deksel van de kist. Zo kan ik alles aangesloten laten, en dien ik bij het opstellen enkel de kist te openen, de kabeltjes naar de mixer te bevestigen en de laptop te starten.

Voorlopig is dit mijn enige idee, dus mochten er nog andere suggesties zijn of opmerkingen op mijn ontwerp, laat maar komen!
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
27-6-2008 11:16
Ik heb het ongeveer zo. En dat werkt voor mij perfect.
Dance the night away!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
27-6-2008 12:04
Was inderdaad jouw case die ik in een ander topic gezien had, die mij op het idee bracht.
Is volgens mij toch een tt-case, niet? Ik zou zo één willen aanschaffen en dan met wat hout en velcrostrips die verder te lijf willen gaan. Is er genoeg plaats in voor een HD met ruimte voor koeling?
(zou inderdaad ook een plateautje maken om laptop op te zetten en onderaan dan de HD en kabels.. Ik zou het plateautje aan 2 zijden wat open laten zodanig dat er lucht wegkan van de warmte van de HD)

Lijkt dit realistisch om van een TT-case te starten, of is deze te klein/plat?

Edit: ik heb geen externe controller nodig voor laptop. bovenaan moet enkel laptop en muis komen. De kabelbevestigingen zou ik in de kist maken (powercon + 2 X signal-out)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
27-6-2008 12:11
Is niet mijn kist hoor, maar die van mij ziet er ongeveer net zo uit. Ik heb er een 19" case voor gebruikt, mede omdat ik daardoor de controller mooi kon inbouwen. Of een tt-case voor jou werkt zou je moeten nameten. Je kent de maten van je laptop, in de shop staan te maten van de case. Dan laat je onder het plateau waar je je laptop opzet een cm of 8 ruimte voor je hd, voedingen en geluidskaart.
Dance the night away!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
27-6-2008 12:16
Denk ook wel dat het moet lukken hoor, maar zit nog maar in de ontwerp/aanvangfase. Vond het al een hele tijd niet praktisch meer om zo met laptop op stap te gaan, maar vond nog niet echt alternatief. Zag dan vanmorgen die kist 'van jou' en had een 'eureka'-moment! laugh :D
Mijn laptop wordt nu trouwens al gemonteerd op een leegstaande tt-plaats in mijn meubel, dus zal wel moeten lukken.

Zal vanavond beginnen meten en passen... alvaste bedankt voor je info en de foto (+ het eureka-moment!) laugh :D wink ;)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
27-6-2008 13:05
Nog klein vraagje: jouw 19" - kist. Is die zelfbouw, of is dat een bestaande mixerkist die je omgebouwd hebt? Anders hoor ik graag merk en type. Misschien dat daar toch een optie ligt, mocht de tt-case te klein blijken
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
27-6-2008 13:11
Hier zit het spul van mij in.
Dance the night away!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
27-6-2008 13:33
Is inderdaad ook een optie.

Nog bijkomend vraagje: hoe is die laptop bevestigd aan die plaat? Of zit die gewoon los en wordt die op zijn plaats gehouden door mousse oid?

Bedoeling is wel dat ik alles als koffer kan verplaatsen natuurlijk, dus alles moet beetje vastzitten, zonder koelingen af te sluiten...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
27-6-2008 13:59
Laptop ligt bij mij los blindplaten die ik in de rails van de case heb bevestigd. Door extra schuin in de deksel die ook om de laptop valt blijft de laptop keurig op z'n plek, want ook ik vervoer de case als koffer.
Dance the night away!
TuukesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-2-2004
Laatste: 1-5-2013
Berichten: 37
28-6-2008 18:28
Hallo allemaal.
De cases die er gemaakt zijn zien er goed uit moet ik zeggen.
Ik maak mijn cases ook allemaal zelf.
Ik maak eerst een goede tekening in autocad.
Weet iemand of er een speciaal teken programma is voor het tekenen van je case?

Mvg Ronald

Terug naar forum Reageer (zonder quote)