Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 264 van 289)
Moderator(s): Dré
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
8-12-2011 11:58

bomdes schreef:

welke monitors, en geen effecten/eq's/comps/gates?
In deze opzet, eigen monitoren. Geen effecten. Enkel de galm in de A&H
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
KnorrepotStandaard Lid
8-12-2011 12:08
Waar komt jou setje te spelen? Ik doe komend jaar nogal wat wagens bij jou in de buurt, dus misschien dat ik die waar jouw setje opstaat ook nog even kan horen, ben wel benieuwd wat je met de bassjes hebt gedaan.. die Boenkten altijd wel erg prettig!
Zoals je wel zal vernemen is dit niet van mij, maar van de grote baas.. (naja kleine eigenlijk haha!)
Kan ik nu nog niet zeggen waar, is erg verschillend! Gemiddeld staat er toch ieder weekend wel een setje weg, veelal in Groenlo of Lichtenvoorde. Hier staat dan ook een vaste prijs voor.
Word dan de dag zelf opgebouwd, des gewenst een soundcheck. En de rest doen ze zelf. 9/10 gevallen is er te overleggen met de zaal of café eigenaar dat het spul de volgende dag weer opgehaald.

Als je doelt op de carnavalswagens: Deze subs draaien niet mee op in de optocht.. Wellicht wel er staan nog 2 oudere 3 ohm types in de hal, is maar net waar ze ingezet kunnen worden.

Meestal staan er dan nog 2 statiefjes met daarop een eigen productie compacte 2-barr met 2 ledspots.

17 dec sta ik met zon setje in Sheerenberg in een zaaltje voor een acoustisch optreden van Kiek Now Us. Alleen zang, en gitaar versterkt. Waarschijnlijk dan met de Presonus. (menger bij het podium, lekkere korte kabels er tussen en met de iPad in de zaal staan)

Die dubbel 12'' blijven eigen subjes en zijn zeer breed in te zetten, liever nog dan een enkel 15'' BR subje is mijn keuze. Zowel op hoog als laag volume zeer fijn. Al zijn voor disco en bandjes wel andere presets voor. LAB 12 zit er in en is een mainifold subje.

Trouwens Jorrit, bij jou gaat het de laatste tijd ook de goede kant op wat ik zo allemaal hoor! happy :)
GreendiekStandaard Lid
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 24-11-2024
8-12-2011 13:27

koen g schreef:

ik dacht laat ik eens vragen wat collega's voor een dergelijk setje vragen met carnaval.

Watt-Xtra schreef:

Waar komt jou setje te spelen? Ik doe komend jaar nogal wat wagens bij jou in de buurt, dus misschien dat ik die waar jouw setje opstaat ook nog even kan horen, ben wel benieuwd wat je met de bassjes hebt gedaan.. die Boenkten altijd wel erg prettig!

knorrepot schreef:

Als je doelt op de carnavalswagens: Deze subs draaien niet mee op in de optocht.. Wellicht wel er staan nog 2 oudere 3 ohm types in de hal, is maar net waar ze ingezet kunnen worden.
happy :)
iets zegt me dat Watt-Xtra het tegen koen g had ipv knorrepot (no hard feelings wink ;)).
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
KnorrepotStandaard Lid
8-12-2011 13:33

Greendiek schreef:

koen g schreef:

ik dacht laat ik eens vragen wat collega's voor een dergelijk setje vragen met carnaval.

Watt-Xtra schreef:

knorrepot schreef:

happy :)
iets zegt me dat Watt-Xtra het tegen koen g had ipv knorrepot (no hard feelings wink ;)).
Zou goed kunnen, dan heb ik het verkeerd opgevat. Ik weet dat Jorrit enkele wagens bij ons in de optocht van geluid voorziet dus vandaar;)
PvGVIP Lid
Sinds: 21-8-2009
8-12-2011 14:05
@knorrepot: wat zou je voor de eindset vragen met djset en wat licht? Ik zou een vergelijkbare prijs hanteren. Dat kun je verantwoorden bij je huidige klanten.
Het wisselt nl nog al: bedrijven die er van moeten leven vragen veel meer dan bijv lui zoals ik die bandjes semi-pro voor de hobby doen. En dan zit er bij mij ook nog een verschil tussen vaste klanten en de eenmalige opdrachten.
't is maar een hobby...
KnorrepotStandaard Lid
8-12-2011 14:13

PvG schreef:

@knorrepot: wat zou je voor de eindset vragen met djset en wat licht? Ik zou een vergelijkbare prijs hanteren. Dat kun je verantwoorden bij je huidige klanten.
Het wisselt nl nog al: bedrijven die er van moeten leven vragen veel meer dan bijv lui zoals ik die bandjes semi-pro voor de hobby doen. En dan zit er bij mij ook nog een verschil tussen vaste klanten en de eenmalige opdrachten.
Jij doelt op de zelfde eindstack maar dan met een DJ set?
idd zelfde prijs, opgebouwd en wel, dat is dan een dj meubel, met een dateq apollo met pioneers CDJ1000's en een showtec ledsetje em een actieve monitor ;)

Trouwens, het geen waar ik over praat is allemaal wel voor een bedrijf wat er van moet leven.
Altijd een eenmans bedrijf geweest, sinds 4 jaar werk ik ben hem en nu zo ver in gegroeit dat ik ook klussen aanneem, verkoop doe, etc etc. Maar wel onder de hoede van de baas. Voor mij is het hobby, hij leeft er van.

Prijs waar we trouwens over praten is €250,- ex btw
PvGVIP Lid
Sinds: 21-8-2009
8-12-2011 14:35
Lijkt me netjes en is zo ongeveer tegen de grens voor cafe bandjes. (Als je meer wegzet willen ze er niet extra voor betalen.)
't is maar een hobby...
Koen gStandaard Lid
Sinds: 16-3-2006
Laatste: 17-2-2018
8-12-2011 14:36

Watt-Xtra schreef:

Is heel verschillend, zeker als je het in de hobbysfeer doet, en de prijzen kunnen dan ook flink verschillen. De een vind 100 euro al leuk meegenomen en de ander wil perce de hoofdprijs en denk dat hij een gerespecteerd verhuurder is met dito service en kwaliteit! wink ;) zijn speakers zijn immers ook 500watt!
Heeft verder alles te maken met vraag aanbod en verder ook of je al naamsbekendheid hebt en mensen je kennen, dan wel van horen zeggen bijvoorbeeld goede service, kwaliteitsspullen, netjes afspraken nakomt enz..

Dat is nog niet helemaal zeker, waarschijnlijk of in 's heerenberg of in silvolde happy :)
Naamsbekendheid begint een beetje te komen, in iedergeval wel goede reactie's gehad tot nu toe!
De kastjes boenken zeker lekker razz :p Nouja, we zien het nog wel! Ik laat nog wel eens weten als ik weet waar het spul speelt!

@ Knorrepot
Heb jij dit al eens eerder gedaan, kiek now us in 's Heerenberg? Vorige keer zou ik eigenlijk gaan, maar werd 'm niet. Misschien deze keer wel!
Well all right..
KnorrepotStandaard Lid
8-12-2011 15:28

PvG schreef:

Lijkt me netjes en is zo ongeveer tegen de grens voor cafe bandjes. (Als je meer wegzet willen ze er niet extra voor betalen.)
Klopt. Kun je een best cafe mee spelen. En is prima uit te breiden of in te krimpen. Na wensen van de band/cafe. Volledig afhankelijk van het beschikbare budget en wensen wink ;) We werken dan ook voornamelijk budget gericht..
KnorrepotStandaard Lid
8-12-2011 15:30
@ Knorrepot
Heb jij dit al eens eerder gedaan, kiek now us in 's Heerenberg? Vorige keer zou ik eigenlijk gaan, maar werd 'm niet. Misschien deze keer wel!
Hoi Koen,
Nee ik heb Kiek Now Us nog nooit gedaan. Ik neem dit over van een kennis van mij, het vaste bedrijf van Kiek Now Us wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)