Forum > Newbie Forum

grote party organiseren hoe en wat??

(311 reacties. Pagina 26 van 32)
Moderator(s): Dré
Dj thaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-3-2003
Laatste: 25-9-2011
Berichten: 81
10-7-2004 17:05
2 x bewerkt. Laatst door Dj thaan op 10-7-2004 17:20
Jaja gisternacht was het zover, zal even een beschrijving van de dag geven.

Sochtends met spanning gewacht op DJ Jows, maar die stond jamemr genoeg in de file, maar gelukkig was die rond 2 a 3 uur hier aan gekomen. Rond een uurtje of 3/4 uur hebben we(Robert, Jows en ik) een aantal rondjes gelopen door de stad met flyers en natuurlijk rond gedeeld (en op het terras gezeten en gezellig wat gedronken). rond een uurtje of 5 gingen we weer naar huis toe.

Het tweede deel was savonds voor het feest, toen hebben we wat jongeren laten rond lopen over de markt om ook flyers uit te delen, want het was nachtmarkt.

Het derde deel was natuurlijk het top feest, het begon om 22:00 uur het was aan het begin wat rustig maar hoe later het werdt hoe drukker het werdt dus dat was heel mooi.
Het eerste uur ging Rick-e draaien (top40 & R&B)
Het tweede uur ging Roberto draaien (House & Club)
Gingen allebij erg lekker, ze moesten wel wat indraaien maarja dat heb je altijd he.
Het derde uur kwam Rick-e weer met top40 & R&B en toen kwam iedereen ook lekker los heel de dans vloer stond vol, dus dat was echt een succes.
Het vierde uur kwam Roberto met trance dus we ging het een klein beetje opvoeren kwa muziekstyle en toen kwam iedereen weer een stuk losser en hij had ook goed contact met het publiek.
De laatste 2 uur moest Jows draaien, ik wist niet echt wat ik ervan moest verwachten, had alleen verhalen van robert gehoord en een demo van hem gehoord, maar jonge jonge wat kan die gozer draaien zeg heel de tent "brak af"!
En hoorde achteraf dat hij 1 jaar en 4 maanden in het vak nog maar zit. Hij had een hele goede platen keuze, hij stemde alles goed af op het publiek, dus dat was toppie. Dus hij is al weer gereserveerd voor het volgende feest. Daarnaast kan je ook goed met hem lachen!!

Dus kortom het was een groot succes(en voor herhaling vatbaar), over een poosje krijgen we te horen hoeveel man er in totaal is gekomen, omdat we daar gisteravond geen zin meer in hadden(dus we weten nog niet 100% zkr of we uit de kosten zij gekomen)

Er waren jammer genoeg 2 nadelen en 1 er van was: Dat er bijna niemand van 15 jaar binnen, omdat je boven de 16 moest zijn om in die tent te mogen komen, en dat schilde nog al kwa bezoekers.
en het 2de nadeel was dat er op het laatst 2 uur achter elkaar hardstyle werdt gedraaid. want van te voren werdt er om het uur van muziekstyle veranderd en op den duur werdt er 2 uur achter elkaar hardstyle gedraaid dus al die R&b sletjes gingen weg sad :( wink ;)

Maar het is ook niet erg dat er nadelen waren, want dan kan je er de volgende keer rekening meehouden

Als jullie nog vragen hebben stel ze maar gerust.

(Ben trouwens collega van roberto)
tjah wat zal ik hier typen ;-)
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
10-7-2004 17:13
door: Roberto
Ik bouwde mijn setje een beetje op naar dj Jows die daarna nog 2 uur ff keihard kwam beuken met alle respect maar je zag wel een beetje dat alleen de boeren op de dansvloer kwamen en de mensen die gewoon zin hadden om te dansen er na verloop van tijd afgingen.
Tjah, magoed, voor iedereen moet het leuk zijn heh. Beetje van dit, beetje van dat. Daarnaast staat het in het programmaboekje en op de flyer, dus dan moet er gewoon niet gezeurd worden. Als je per se r&b wil horen ga je maar naar club-u (u mag je omdraaien als je begrijpt wak bedoel :P) in zaandam.

Ik hou gewoon van diversiteit, van alles wat. Maar laat op de avond mag er van mij echt wel gebeukt worden. Dat deed ik dus ook. Enneee thnx Thaan....
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
10-7-2004 17:22
Er waren jammer genoeg 2 nadelen en 1 er van was: Dat er bijna niemand van 15 jaar binnen, omdat je boven de 16 moest zijn om in die tent te mogen komen, en dat schilde nog al kwa bezoekers.
en het 2de nadeel was dat er op het laatst 2 uur achter elkaar hardstyle werdt gedraaid. want van te voren werdt er om het uur van muziekstyle veranderd en op den duur werdt er 2 uur achter elkaar hardstyle gedraaid dus al die R&b sletjes gingen weg
uhm mooi toch dat er geen 15jarige figure waren? moet je blij mee zijn, en aan die vieze R&B sletjes heb je ook nix.

dus zo te horen perfect razz :p
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
10-7-2004 17:41

mr_jows schreef:

door: Roberto
Ik bouwde mijn setje een beetje op naar dj Jows die daarna nog 2 uur ff keihard kwam beuken met alle respect maar je zag wel een beetje dat alleen de boeren op de dansvloer kwamen en de mensen die gewoon zin hadden om te dansen er na verloop van tijd afgingen.
Tjah, magoed, voor iedereen moet het leuk zijn heh. Beetje van dit, beetje van dat. Daarnaast staat het in het programmaboekje en op de flyer, dus dan moet er gewoon niet gezeurd worden. Als je per se r&b wil horen ga je maar naar club-u (u mag je omdraaien als je begrijpt wak bedoel :P) in zaandam.

Ik hou gewoon van diversiteit, van alles wat. Maar laat op de avond mag er van mij echt wel gebeukt worden. Dat deed ik dus ook. Enneee thnx Thaan....
ja, maar ik bedoel het ook niet als aanval en het lag ook zeker niet aan jou want jij draaide gewoon goed. Want als je niet goed draaide dan stond er niemand op de dansvloer. Maar ik bedoel dus dan voor de meeste mensen 2 uur hardstyle achter elkaar te lang is.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
10-7-2004 17:46

roberto schreef:

mr_jows schreef:

door: Roberto
Ik bouwde mijn setje een beetje op naar dj Jows die daarna nog 2 uur ff keihard kwam beuken met alle respect maar je zag wel een beetje dat alleen de boeren op de dansvloer kwamen en de mensen die gewoon zin hadden om te dansen er na verloop van tijd afgingen.
Tjah, magoed, voor iedereen moet het leuk zijn heh. Beetje van dit, beetje van dat. Daarnaast staat het in het programmaboekje en op de flyer, dus dan moet er gewoon niet gezeurd worden. Als je per se r&b wil horen ga je maar naar club-u (u mag je omdraaien als je begrijpt wak bedoel :P) in zaandam.

Ik hou gewoon van diversiteit, van alles wat. Maar laat op de avond mag er van mij echt wel gebeukt worden. Dat deed ik dus ook. Enneee thnx Thaan....
ja, maar ik bedoel het ook niet als aanval en het lag ook zeker niet aan jou want jij draaide gewoon goed. Want als je niet goed draaide dan stond er niemand op de dansvloer. Maar ik bedoel dus dan voor de meeste mensen 2 uur hardstyle achter elkaar te lang is.
Snap ik ook wel, maar vind het gewoon triest als mensen daar over gaan zeiken. Ze zijn niet verplicht een kaartje te kopen toch? Ze kunnen ook naar een andere tent waar wel continu R&B gedraaid wordt (want dat willen ze in weze... continu r&b).

N-y-wayzzz.... Meest gangbare voor een DJ-setje is 1 uur en 15 min. (een uurtje is weer net ff te kort), ander half uur is denk ik het max. Maar goed, ik vond het niet erg om 2 uur te draaien :P
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
10-7-2004 17:53

speakerfreak schreef:

Er waren jammer genoeg 2 nadelen en 1 er van was: Dat er bijna niemand van 15 jaar binnen, omdat je boven de 16 moest zijn om in die tent te mogen komen, en dat schilde nog al kwa bezoekers.
en het 2de nadeel was dat er op het laatst 2 uur achter elkaar hardstyle werdt gedraaid. want van te voren werdt er om het uur van muziekstyle veranderd en op den duur werdt er 2 uur achter elkaar hardstyle gedraaid dus al die R&b sletjes gingen weg
uhm mooi toch dat er geen 15jarige figure waren? moet je blij mee zijn, en aan die vieze R&B sletjes heb je ook nix.

dus zo te horen perfect razz :p
Aan de ene kant geef ik je groot gelijk speakerfreak. Punt is dat het feest "Mega Schoolparty 2004" werd genoemd. Ook op school (en op de website van school) werd dit gepromoot. Dus voor sommige mensen (geldt ook voor de jongens van 15) was dit best wel een domper. Een meisje zei nog: "mag ik eindelijk tot 4.00 uit, kom ik er niet in!!!"

Ze zien er onwijs naar uit...... is dan best sneu.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-7-2004 18:41
Ik vraag ik mij af of R&B en Hardstyle op één avond zo'n handige combinatie was. Voor ieder wat wils, dat wel. Maar met een line-up heb je dus 1 of 2 uur het één, en 1 of 2 uur het ander.

Als je nou de volgende keer een allround-dj neemt, die in blokken de avond in elkaar zet, dan heb je echt voor ieder wat wils en kun je de "zeikers" in ieder geval beloven dat er ook voor hun nog wat komt binnen afzienbare tijd.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
10-7-2004 19:03
ja, ik vind dat wel een goede combinatie. Als jij bijv. van R&B en van hardstyle houdt is er toch niks mis mee? De mensen die R&B kwamen aanvragen stonden anders ook gewoon lekker mee te beuken en hadden ook plezier. Misschien horen ze dan wel liever hun favoriete muziekstijl maar ze stonden ook zeker open voor hardstyle (paar uitzonderingen)

Als ik naar een feestje ga en er komen wat dj's kan ik ook met mijn kontje schudden op R&B maar ik hoor natuurlijk liever hardstyle of whatever snap je?

Voor een deel heb je wel gelijk en had ik dan de line-up ook liever zo gezien:

22.00-23.45 top 40, R&B
23.45-01.00 trance enz
01.00-02.00 top 40, R&B
02.00-03.00 hardstyle
03.00-03.30 top 40, R&B
03.30-04.00 hardstyle
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-7-2004 21:23
Nou, da's dan misschien iets om op het volgende feest te proberen? Dan zijn al die 15-jarigen ook 16, wordt het misschien nog wat drukker.

Ik ben nog wel benieuwd naar hoe alles verder organisatorisch is verlopen? Ging alles soepel bij de ingang/garderobe? Hoe is de communicatie met de uitbater verlopen? Hebben jullie nog dingen op papier gezet, of is alles mondelijk afgesproken? Kom je er financieel uit? Was alles op het gebied van security/veiligheid naar je zin?

En natuurlijk: FOTO's happy :) .
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
10-7-2004 21:49
Sylvia, wat jij bedoelt is meer een soort van drive-in. Een allround DJ die van alles maar even draait. Als ik naar een feestje ga, dan wil ik leuke namen op de flyer zien staan. Ik word echt niet vrolijk van : 9 juli Drive-in Bullet 2000!! Komt allen.... :s

Je moet gewoon per style 1 uur en 15 minuten uittrekken. Misschien voor de r&b nerds 3 uur (tot uur of 1.00) en daarna overgaan tot trance/techno/hardstyle etc.

Als ik een feest organiseer, waar duidelijk DJ's opstaan met een style erachter, dan ga ik ervan uit dat mensen niet gaan zeuren dat er bijv. om 3.00 geen R&B meer wordt gedraaid. Dan gaan ze maar naar een festival als NJoy ofsow. Dan kunnen ze mooi kiezen, of kopen ze maar mooi een kaartje voor Ambassador :s

Een feest moet je opbouwen tot een hoogtepunt en daar moet je stylen bij indelen. Heel simpel........

Je gaat als je een BMW M3 hebt niet over tot een Fiat Panda, tenzij je in gigantische geldnood zit......
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)