Logo ontwerpen
(287 reacties. Pagina 26 van 29)Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 26-5-2009 10:38 |
YourLiVe schreef: Beetje 13 in een dozijn, weinig onderscheidend dus.Geen link met licht / geluid Heb ik ook niet, en is ook niet belangrijk. Het gaat immers om de herkenning.Martin. | |
kvm entertainment | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 26-5-2009 10:47 |
@KVM dus jij vind licht en geluid verhuur beter? kan ook hoor.. ik twijfel zelf zo hard heb ondertussen zoveel mogelijkheden dat ik door de logo's het mooiste niet meer zie vandaar graag veel reacties ;) | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 26-5-2009 10:59 |
watje schreef: heb ondertussen zoveel mogelijkheden dat ik door de logo's het mooiste niet meer zievandaar graag veel reacties ;) | |
Light Image | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 26-5-2009 11:04 |
watje schreef: @KVMdus jij vind licht en geluid verhuur beter? Maar licht en geluidverhuur is natuurlijk GEEN onderdeel van je logo. (slechts een toevoeging) heb ondertussen zoveel mogelijkheden dat ik door de logo's het mooiste niet meer zie vandaar graag veel reacties ;) Het lijkt mij dat je genoeg reacties hebt, het ziet er namelijk niet uit.Doe bijvoorbeeld iets met de letters MCL en laat uit de C een lichtbundel komen. Martin. | |
kvm entertainment | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 26-5-2009 11:28 |
KVM schreef: Beetje 13 in een dozijn, weinig onderscheidend dus.Naar mijn idee ook 13 in een dozijn omdat er zonodig engelse woorden toegevoegd moeten worden. LJ is toch Licht Jockey (Nederlands?) Ik bedoelde meer de twee bogen met puntjes erin, het lettertype enzovoorts... ik heb het allemaal al eens gezien en vind het erg amateuristisch overkomen.Geen link met licht / geluid Heb ik ook niet, en is ook niet belangrijk. Het gaat immers om de herkenning. Ben ik niet helemaal met je eens, maar die discussie heb ik al vaker gevoerd in dit topic... uiteraard is herkenning het belangrijkste doel, maar het is ook wel prettig als mensen uit je logo kunnen opmaken wat je doet. Dat maakt het namelijk ook een stuk makkelijker om te onthouden (als de link duidelijk is). Martin. | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 26-5-2009 11:35 |
nou dan begin ik eens opnieuw met een compleet nieuw ontwerp. eens kijken of het wat word ;) | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 26-5-2009 11:43 |
Fijn dat je onze mening waardeert, maar het is en blijft onze mening natuurlijk... nogmaals, als je er zelf tevreden over bent moet je het vooral zo houden... | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
Wouter15Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-7-2004 Laatste: 4-6-2012 Berichten: 32 | 26-5-2009 11:57 |
Ik zou het wat simpeler houden, die gradient in je 'omlijning' en die bolletjes bijvoorbeeld zou ik gewoon weglaten. Je text heeft ook een hoop effecten zie ik al wel, bevel, pattern overlay en nog een paar dingetjes. Dat zou ik dus allemaal weglaten, hoe simpeler hoe beter. Herkenbaarheid is wat je zoekt. Kijk eens op www.dafont.com naar een lettertype wat lekker duidelijk is, speel wat met de plaatsing van de letters. Maak de M bijvoorbeeld heel groot en dan de rest van de tekst er op een andere manier naast/onder/boven/door. Gooi er een dikke rode lijn onder en klaar is kees. Ik noem maar wat.. Denk ook na over wat je er precies in wil zetten, LJ-Martin, sound & light rental zie ik nu staan. Ben je lichtjockey of ben je een verhuurder van licht en geluid apparatuur? Of ben je beide? Misschien is het ook wel niet ideaal om Martin te gebruiken aangezien er al een grote fabrikant van verlichting bestaat met de naam Martin. Aan de andere kant denken mensen wel meteen bij Martin: Hé dat komt me bekend voor.. Kijk ook rond naar andere logo's en doe inspiratie op: https://venturebeat.com/wp-content/uploads/2009/01/microsoft_logo.jpg https://www.pycomall.com/images/P/Ferrari_logo.jpg https://www.liatiris.gr/userfiles/image/db_Dynacord_Logo_schwarz1.jpg https://www.djchrisepa.com/yahoo_site_admin/assets/images/24_Martin_logo_pos.22135024.jpg Zoals je ziet, simpel is the key | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 26-5-2009 12:03 |
was me al duidelijk voor simpel te gaan. en ja ik weet dat martin een groot licht bedrijf is. *heb er zelf genoeg apparatuur van;)* ik ben inderdaad een lightjockey en heb daarnaast een verhuur. omdat het mij afgeraden is alleen licht te verhuren heb ik er ook geluid bij genomen. omdat dit natuurlijk vaak samen gaat. | |
Wouter15Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-7-2004 Laatste: 4-6-2012 Berichten: 32 | 26-5-2009 12:07 |
Dan zou ik het LJ voor je naam weglaten en er gewoon Martin, sound & light rental van maken. Ik ga ervanuit dat Martin je eigen naam is, misschien zou je bijvoorbeeld gewoon je achternaam kunnen gebruiken? | |