Forum > PC related Forum

Keuze rackmount/desktop

(349 reacties. Pagina 26 van 35)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-7-2005 00:20

alleznet schreef:

Neem aub geen pci kaart, deze kunnen vooral met veel streams moeilijk het grote verkeer aan. Als ik jullie was zou ik gaan voor PCI-e kaarten.
PCI-e kaart is voor je graphics kaart, dat is nou juist het gedeelte waarop bezuinigd kan worden, eenvoudig AGP kaartje voldoet. De genoemde PCI kaart is voor geluid.

Martin.
kvm entertainment
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
29-7-2005 23:59

kvm schreef:

Reind schreef:

Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen met zo'n trage bak kunnen werken als hier vermeld word. Ik heb voor de gein PCDJ en al die andere programma's eens geinstaleerd op de P3 900
In welk opzicht traag? en welke andere programma's.

Martin.
Alle dj programma's die er zijn.

Ik zit nu namelijk met de luxe dat ik 2 shuttle pc's en een laptop heb. Leek mij dus wel een leuk idee om een PC in de woonkamer aan te sluiten op de breedbeeld en er een muziek/video pc van te maken zodat ik gewoon op HD op kan nemen en niet meer hoef te kloten met de DVD recorder en losse muziek cd's.
Ruimt heerlijk op kan ik je vertellen ;-)

Maar traag in het opzicht van het inladen van een MP3, het sorteren van tracklists e.d. Het programma (allemaal) werken gewoon een stuk trager (flink merkbaar) dan op mijn P4. Nu praat ik wel over lijsten met meer dan 1000 nummers maar als ik zie hoe snel mijn P4 zulke dingen in laadt en kijk naar hoe snel de P3 dat deed zit daar een behoorlijk gat tussen.

Er staat nu dus een P4 in de woonkamer die Video, DVD, CD, DVD recorder heeft vervangen en voorzien is van een kleine 5000 MP3's.
Windows media edition er op en je krijgt spijt dat je ooit al die andere zooi hebt aangeschaft ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-7-2005 00:36
Maar traag in het opzicht van het inladen van een MP3, het sorteren van tracklists e.d. Het programma (allemaal) werken gewoon een stuk trager (flink merkbaar) dan op mijn P4. Nu praat ik wel over lijsten met meer dan 1000 nummers maar als ik zie hoe snel mijn P4 zulke dingen in laadt en kijk naar hoe snel de P3 dat deed zit daar een behoorlijk gat tussen.
Dat klopt juist de vermelding 1000 nummers of meer is hierbij belangrijk. (dan is een p3 inderdaad traag)Het lijkt mij dan ook sterk dat een DJ groepen maakt met meer dan 1000 nummers.

In pcdj maak je groepen en subgroepen bovendien moet je er ook nog eenvoudig door heen kunnen en je moet het dus overzichtelijk houden. Persoonlijk houd het dan wel op met max 200 nummers per subgroep. Dan is bovendien de snelheid met de p3 stukken beter. (genoeg) Soortgelijks staat ook in de handleiding en is bij support bekend.

Persoonlijk heb ik totaal aan plm. 2500 a 3500 nummers meer dan genoeg om een tent volledig op z'n kop te zetten. Houd het getal wat ruimer aan, en gebruik 6 groepen, komt het neer op 600 nummers per groep die ook nog eens verdeeld is in subgroepen.
Windows media edition er op en je krijgt spijt dat je ooit al die andere zooi hebt aangeschaft ;-)
laugh :D klinkt bekend, ik heb vrijwel alle "tussen oplossingen" wink ;)

Martin.
kvm entertainment
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-7-2005 03:26

kvm schreef:

laugh :D klinkt bekend, ik heb vrijwel alle "tussen oplossingen" wink ;)

Martin.
Ik heb ze ook nog...... in de kast op zolder :-P

Overigens is windows media edition ook niet altijd even geweldig maar het scheelt in ieder geval een hoop afstandsbedieningen. Alhoewel.... ik ben altijd degene kwijt die ik nodig heb ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
30-7-2005 13:40
Ik had idd wel gewoon in 1 map geflikkerd als hoofdmap (geloof 3000 nummers). En ik had nog niet de licenced versie maar de Demo versie van PCDJ geinstalled. Weinig tijd over om te sorteren eigenlijk en het is een hels karwei. Kijken of deze zaken echte verschillen kunnen maken. Ik post het deze week nog wel even.
I'll take you to the KoffieShop...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-7-2005 14:22
Jammer dat sommige mensen zich niet volledig storten in de handleiding of support. Hoe de struktuur er uit moet zien staat duidelijk in de handleiding.

Tevens heb ik al eens een zéér duidelijke uitleg hier op het forum gegeven hoe je te werk gaat.

Heb je dat allemaal goed voor elkaar dan is het een fluitje van een eurocent wink ;)

Martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
30-7-2005 18:48
Ik ga er nu aan beginnen. Morgen nog een uurtje of 3 hoop ik. Kijken hoe ver ik kom. Ik zie het wel dan. Toch nog bedankt voor de tips mensen!
I'll take you to the KoffieShop...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
31-7-2005 02:45

kvm schreef:

Jammer dat sommige mensen zich niet volledig storten in de handleiding of support. Hoe de struktuur er uit moet zien staat duidelijk in de handleiding.
Ik ben puur even gaan kijken naar snelheid tussen de verschillende programma's op verschillende fronten.

Geloof het of niet maar het programma djDecks kwam erg goed naar voren en dat programma kost je maar een scheet en 2 knikkers ;-)

Ik gebruik nu dus gewoon djDecks. Die kan ik aansturen met zowel een hardware controller als de DJ Console van hercules, FS1,5 en FS2 maar ik kan ook aparte tijdcode platen pakken en Maya USB geluidskaart aan hangen en hetzelfde idee krijgen als FS.

djDecks is dus naar mijn mening 1 van de veelzijdigste en betere programma's met een goede performance. Looks zijn alleen niet zo geweldig maar ach daar valt wel mee te leven.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
31-7-2005 11:16

Reind schreef:

kvm schreef:

Jammer dat sommige mensen zich niet volledig storten in de handleiding of support. Hoe de struktuur er uit moet zien staat duidelijk in de handleiding.
Ik ben puur even gaan kijken naar snelheid tussen de verschillende programma's op verschillende fronten.
De opmerking was ook niet voor jou bedoeld wink ;)

Maar het is natuurlijk wel zo dat als je had geweten hoe je om moet gaan met een dergelijk programma er ook geen "negatieve" reactie was gekomen.
Geloof het of niet maar het programma djDecks kwam erg goed naar voren en dat programma kost je maar een scheet en 2 knikkers ;-)
Er zullen ongetwijveld programma's zijn die goedkoper in de markt liggen.
Vergeet echter niet dat iemand die een dergelijk dj programma gebruikt niet meer gaat slepen met TT's of CD spelers.
Looks zijn alleen niet zo geweldig maar ach daar valt wel mee te leven.
Zie ook bovenstaand. Indien men overstapt op een volledig pc systeem dan is de "look" / layout juist belangrijk.

De performance is, indien juist ingesteld niets mis mee.

Martin.
kvm entertainment
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
31-7-2005 21:37

kvm schreef:

Tevens heb ik al eens een zéér duidelijke uitleg hier op het forum gegeven hoe je te werk gaat.
Martin, heb je toevallig een linkje, ik kan namelijk niets vinden met de zoekmachine en ik ben wel geintresseerd hoe jij dat aanpakt...

Ik ben namelijk de laatste tijd heel veel bezig met het sorteren van muziek, maar buiten dat het heel veel werk is nog niet echt iets gevonden waar ik tevreden over ben.

Wat voor mij tot nu toe het beste werkt is een 8 tal groepen (genre's), en die zijn dan ieder verdeeld over een flink aantal subgroepen (cd's), en in de root staan alle singletje's en een paar gedownloade bestanden.
Maar dat is MIJN mening...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)