Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 25 van 146)
Moderator(s): Dré
Mad_MikeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-10-2005
Laatste: 27-6-2007
Berichten: 15
16-6-2007 13:55
Ik neem altijd netjes op tenzij het een geheim / anoniem nummer is. De laatste tijd word ik steeds vaker anoniem gebelt, maar hangen ze na 2sec weer op. Dus nu is het vaak iets van "Goeden dag... zeg het eens" razz :p
Nobody likes the records that I play!
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 2-9-2024
Berichten: 387
16-6-2007 14:34
Dus nu is het vaak iets van "Goeden dag... zeg het eens"


Vind je het gek dat ze dan na 2 seconden ophangenlaugh :D
Dust.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2006
Laatste: 8-2-2008
Berichten: 22
17-6-2007 10:37

Maarten-square schreef:

Daarom is het ook zo handig om voor dit soort dingen wat in je algemene voorwaarden te zetten. Dan krijg je in ieder geval nog wat als er zo kort van tevoren wordt afgezegd.
Maarten
we hebben dat ook wel in de algemene voorwaarden staan, maar als je net alles in je karretje hebt gestouwd en je word opgebeld dat je het eigenlijk voor niets had gedaan word je daar ook niet vrolijk van wink ;)
proudly anoying the world since 1990
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
17-6-2007 14:45

dust. schreef:

Maarten-square schreef:

Daarom is het ook zo handig om voor dit soort dingen wat in je algemene voorwaarden te zetten. Dan krijg je in ieder geval nog wat als er zo kort van tevoren wordt afgezegd.
Maarten
we hebben dat ook wel in de algemene voorwaarden staan, maar als je net alles in je karretje hebt gestouwd en je word opgebeld dat je het eigenlijk voor niets had gedaan word je daar ook niet vrolijk van wink ;)
Jij uren gemaakt, zij betalen.. Ook bij overmacht is het redelijkewijs logisch dat de gemaakte uren gewoon worden betaald. Betreft het een annulering dan worden er kosten doorgerekend. Betreft het een verplaatsing van datum door welke omstandigheden dan ook dan zijn er in overleg afspraken te maken en kunnen de kosten worden gedeeld.

Maar werken voor noppes... die tijd heb ik eigenlijk wel gehad.

Als "hobby" drive-in of klusser zal dit zeer moeilijk worden en is het allemaal net even makkelijker te regelen denk ik. Maar mocht je spullen hebben gehuurd en je meld een dag van tevoren dat het niet doorgaat dan kan ik mij voorstellen dat er ook kosten worden gerekend.

En daarnaast, een beetje evenement of organisatie heeft een goede verzekering afgesloten, ook wat betreft annulering. Ik kan mij een aantal jaren terug nog wel herinneren met de gekke koeie ziekte.. Is Paaspop Zieuwent bijna door falliet gegaan. Dit doordat iedereen kosten ging berekenen omdat s'middags op last van de gemeente alsnog alles werd geannulleerd.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
24-6-2007 17:02
Ook leuk: als je een hele nette lichtshow hebt hangen, en de locatiebeheerder is even vergeten dat de brandmelding aanstaat en niet uit mag. Hazertjes aan, en 10 minuten later...........

Toch jammer voor de klant dat de lichtshow zo niet echt leker uit kwam en de lasers niet goeg bruikbaar waren. angry
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-6-2007 17:24

sonic boom schreef:

en de locatiebeheerder is even vergeten dat de brandmelding aanstaat en niet uit mag.
Dat soort dingen vraag je dan ook vooraf aan de beheerder. Aan de opdrachtgever vraag ik altijd een naam en tel. nr. van hun contactpersoon op lokatie, die ik steevast hetzelfde lijstje vragen voorleg mbt stroomvoorziening, brandmelders, lokatie en tijden om te kunnen lossen, bouwen, breken en laden (hoe laat vertrekt het laatste (bar)personeel, ook altijd een leuke), parkeren, trappen, ruimte voor de show, decibellimiet etc. Tenzij de lokatie al bekend is natuurlijk.

Ik ga eigenlijk nooit af op wat de feestgever zelf zegt, veelal roepen die ook op voorhand dat ze er geen verstand van hebben en zijn blij toe als ik die dingen zelf uitzoek.
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
24-6-2007 17:43
2 x bewerkt. Laatst door Sonic boom op 24-6-2007 17:46
Dat soort dingen vraag je dan ook vooraf aan de beheerder. Aan de opdrachtgever vraag ik altijd een naam en tel. nr. van hun contactpersoon op lokatie, die ik steevast hetzelfde lijstje vragen voorleg mbt stroomvoorziening, brandmelders, lokatie en tijden om te kunnen lossen, bouwen, breken en laden (hoe laat vertrekt het laatste (bar)personeel, ook altijd een leuke), parkeren, trappen, ruimte voor de show, decibellimiet etc. Tenzij de lokatie al bekend is natuurlijk.
Dit hadden we gevraagd, de locatiebeheerder dacht dat de feestzaal uit stond, dus helaas.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-6-2007 17:45
Dan houdt alles op ja. Bummer.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
25-6-2007 23:08
Nog eentje voor het slapen gaan.

Een paar dagen terug een gig in Wenen

8 volgspots in 4 torens van 20m.
Op zich geen probleem. we waren om 8:30 op locatie, 19 vrachtwagens gelost. (lang leve stagehands).
Voor deze tour ben ik verantwoordelijk voor de volgspots. Pas om 16:45 waren de Lodestars bevestigd om de volgspost
in de torens te hijsen.

Rond 22:15 kregen we het sein dat de gennies uit moesten, op dat moment hadden we 5 van de 8 in de torens.
Geen enkel probleem de show was de dag erna.

10 uur terug op de site, om 15:00 ale spots in de torens en om 17:30 had ik alle bulbs in de spots.(4,5 kW Xenon)
Om ongeveer 18:00, terwijl ik in een van de torens was om de spots af te stellen kregen we een onweersbui over ons heen die ik nog nooit heb
meegemaakt. Windstoten van meer dan 170 km ph, regen wat je niet wilt meemaken. (vissen zouden kunnen overleven)

(het hele gebeuren is out door)

Resultaat 6 v/d 8 spots omgewaaid (spot weegt met statief mer dan 150 kg) en een PSU naar beneden.
SHOW GECANCELED

Dag erna (om 7:30 begonnen) alles gerapareerd waar nodig slechts 1 spot niet aan de praat kunnen krijgen.
Productie tevreden.

Om 18:00 weer een onweersbui. Meer regen dan ik ooit heb gezien. Ik bedoel echt letterlijk de zondvloed.
gelukkig geen extreme windstoten maar zoveel water dat je er niet goed van wordt.

Uiteindelijk de show gedraaid met 4 volgspots, ik had er 6 werkend maar de intercom van de 2 buitenste torens was verzopen.

Show is goed gegaan mar ik heb wel wat geleerd:
Moeder natuur kan dingen sneller verplaatsen dan 30 stagehands.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DJ-XLStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2005
Laatste: 23-4-2014
Berichten: 148
25-6-2007 23:46
Dat is errug vervelend shut up :X
DJ-XL Drive-in Show | All Round DJ

Terug naar forum Reageer (zonder quote)