Forum > Algemeen Forum

CD-R's, Buma, Muziekrechten etc.

(591 reacties. Pagina 25 van 60)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
13-3-2005 13:56

jeroenvdv schreef:

DJDarkness schreef:

En ja je mag voor thuis alles van het interent halen, Want ik had het over ilegaal downloaden, en toen zij de beste man van stichting brein, Ilegaal downlaoden bestaat niet. Je mag alleen in het openbaar geen gebruik maken van ilegale downloads
Dit verhaal lijkt me absoluut niet te kloppen..
Sorry Jeroen, het klopt wel, kijk hier maar eventjes. Je zult ook direct zien dat ze het zelf een vreemde manier van werken vinden, maar het mag in Nederland. In Belgie ben ik er nog niet uit, ik wacht nog op nieuws van IFPI.

--edit: Geklopt in de sprint door Dré laugh :D
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
13-3-2005 14:19

jeroenvdv schreef:

DJDarkness schreef:

En ja je mag voor thuis alles van het interent halen, Want ik had het over ilegaal downloaden, en toen zij de beste man van stichting brein, Ilegaal downlaoden bestaat niet. Je mag alleen in het openbaar geen gebruik maken van ilegale downloads
Dus van deze beste man mag je ook schilderijen uit een gallerij "meenemen" zolang als je die maar in huis hangt, en niet toont in het openbaar? shut up :X

Dit verhaal lijkt me absoluut niet te kloppen..
Het gaat hier over dingen van internet halen. Het klopt absoluut dat je voor eigen/thuis gebruik gewoon gedownloadde mp3'tjes mag luisteren.
Thanx Dré !
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-3-2005 19:40

velen schreef:

...
Jemig de pemig, dit is niet te geloven. Ik vond de kwestie van een inbreker die je niet met (plastic) handboeien mag vastzetten tot de politie komt (dan word je zelf veroordeeld, en zal de inbreker meestal nog vrijkomen ook) al extreem gestoord. Dit is niet meer te geloven.

Save me from The Netherlands!

[edit: Nu ik dat artikel doorlees, komt het me wel deels bekend voor inderdaad, maar ik had me niet beseft dat het zo ongelooflijk krom was shut up :X ]
Light Image
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
18-3-2005 18:01
Hoe zit dat hele soepje trouwens in elkaar voor ons apenland? (België)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 9475
18-3-2005 18:04
zoek eens met "SABAM"
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
18-3-2005 20:09
Sorry, mijn fout: vergeten te posten ashamed :$
[gemaild door IFPI]
In België is het downloaden van muziekopnamen in digitaal formaat wanneer deze muziekopnamen zonder de toestemming van de rechthebbenden worden aangeboden illegaal. Overeenkomstig het Nederlands auteursrecht zou het downloaden voor eigen gebruik onder de toepassing van de uitzondering van de privé-kopie vallen. Dit is discutabel, wat deze interpretatie is waarschijnlijk strijdig met internationale en Europese normen betreffende het auteursrecht. Volgens deze normen kunnen uitzondering enkel
uitgeoefend worden conform de driestappentoets. Dit wil zeggen dat de uitzonderingen niet mogen geïnterpreteerd worden in die zin dat de toepassing ervan afbreuk doet aan de normale exploitatie van bijvoorbeeld een muziekopname of de wettige belangen van bijvoorbeeld een artiest op onrechtvaardige wijze worden geschaad.

Verder kan het downloaden ook bestraft op basis van andere wetten (bijvoorbeeld op basis van de strafwet)

Mvg,

(naam verwijderd)
Bedrijfsjurist - Juriste d' Entreprise - Company lawyer
Dus blijkbaar is de toestemming die Nederland verleend ook niet 100% in orde met de wetgeving... hopelijk voor jullie merken jullie politiekers dat niet te snel wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
FonzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 16-5-2008
Berichten: 26
29-3-2005 20:13

DJDarkness schreef:

Het is zo dat als je je mp3 tjes bij kazaa, en cosorten vandaan heb, dat je deze vrij mag gebruiken op besloten feestjes, en thuis. Echter is het wel de bedoeling dat je bij besloten feestjes met stemra contact opneem, om de rechten van een het feest af te dragen. net zoals alle kroegen en discotehken van nederland doen.


Hmm dus als ik op een besloten feestje draai mag t ineens wel. Nu is het zo dat wij bij ons een deurbeleid voeren. Zeg maar een besloten feestje dus waar niet iedereen zomaar naar binnen komt. Aangezien de kroeg al BUMA rechten betaald hoef ik dan geen contact meer op te nemen met hun. Toch????

Kan me alleen niet indenken dat het dan ineens wel mag..... En hoe zit t dan met bv een bruiloft, die is toch ook besloten, aangezien er uitnodigingen verstuurd worden...

Kword er alleen zo ziek van allemaal die rechten. Artiesten zouden al lang blij moeten zijn dat wij als DJ`s hun muziek ten gehoren brengen. Wij zorgen er immers voor dat de muziek bekend wordt bij het grote publiek!

Laat mij gewoon een vast bedrag per jaar betalen. Zet dit bedrag in verhouding naar het aantal platen dat ik per jaar publiekelijk draai. En laat mij in godsnaam gewoon downloaden. Ben best bereid om bv 10% van mijn gage af te staan aan diverse rechten, maar dan wil ik wel als DJ kunnen downloaden wat ik wil en wanneer ik dit wil.

T komt de laatste tijd steeds vaker voor dat ik een plaat eerder op internet en de muziekzenders hoor dan dat ik de juiste versie in de platenzaak kan vinden.
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
29-3-2005 21:33
T komt de laatste tijd steeds vaker voor dat ik een plaat eerder op internet en de muziekzenders hoor dan dat ik de juiste versie in de platenzaak kan vinden.
Dit is wel waar ja, klein voorbeeldje, fred baker vs nyram - confirmation had ik in december al de vinyl via het internet van,

Dj Tiesto - adagio for stings (fred baker remix/phynn remix) heb ik ook reeds een week, en is naar mijn weten alleen pas op promo te krijgen.

maja,dit is geen excuus om de nummers ook in een discotheek te draaien, toch maar evene achten tot dat ze in de platen zaak liggen happy :)
Where words fail, music speaks :D
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
30-3-2005 15:54

Fonz schreef:

Hmm dus als ik op een besloten feestje draai mag t ineens wel.
De laatste paar postings zouden toch al duidelijk moeten gemaakt moeten hebben dat je hier de volledige uitleg kunt terugvinden inclusief of het nu wel of niet mag op een besloten feestje? Het mag dus NIET: enkel voor EIGEN gebruik is downloaden toegestaan (als Nederlander, niet als Belg en blijkbaar zelfs niet als Europeaan).
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
FonzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 16-5-2008
Berichten: 26
30-3-2005 19:53

Didier_S schreef:

Fonz schreef:

Hmm dus als ik op een besloten feestje draai mag t ineens wel.
De laatste paar postings zouden toch al duidelijk moeten gemaakt moeten hebben dat je hier de volledige uitleg kunt terugvinden inclusief of het nu wel of niet mag op een besloten feestje? Het mag dus NIET: enkel voor EIGEN gebruik is downloaden toegestaan (als Nederlander, niet als Belg en blijkbaar zelfs niet als Europeaan).
Lezen is niet je sterkste punt of wel? Ik zeg toch dat ik betwijfel of het mag zoals verteld wordt over die besloten feesten. Ik weet toch dat t niet mag. Vervolgens geef ik een mogelijke oplossing voor het probleem. En dan begin je weer over het feit dat t niet mag..... Het gaat er mij om dat er in de toekomst een andere regeling komt. Nogmaals, ik wil best voor de rechten betalen, maar niet op de manier waarop t nu gaat.

Ik koop me de tering aan vinyl en cd`s en dan komt zo`n beunhaas ff mijn klusjes overnemen op een zaterdagavond voor een paar tientjes. Daar moeten ze wat aan doen. Op de manier zoals t nu geregeld is KAN er niets aan gedaan worden.

Nogmaals, mijns inziens zou elke dj naar gelang zijn draai- uren een deel van zijn gage moeten afstaan voor het betalen van rechten. En in ruil daarvoor mag ie gewoon doen waar die goed in is: de avond aan elkaar draaien met platen die voor het grote publiek nog niet bekend zijn. Legaal of illegaal verkregen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)