Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 25 van 80)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
28-2-2005 14:00
Grootste voordeel-
dit gebeurt je niet meer.
Verder besef je nu ook dat bij alles wat je doet het een absoluut vereiste is om op onvoorziene omstandigheden in te spelen.
Iets wat ik noodgedwongen al heel snel mee kreeg door het Horeca gebeuren van mn ouders wink ;)
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
9-3-2005 20:17
Afgelopen zaterdag,
Ik word gevraagd om in een buurthuis te draaien.
Helaas kon ik niet komen kijken hoe het erbij stond.
Dus ik kon pas 1 dag van te voren komen kijken, ik kom daar binnen, ik zie 2 enorme JBL speakers staan.. 2000 watt per stuk, en er stond een versterker van 2x800 watt, alles was dus in orde. tevens stond er een prima mengpaneel, met digtale effecten nog wel wink ;) Ze hadden alles laten installeren door een ander verhuurbedrijf, ze lieten mij het formulier nog zien. Ik vertrouwde het wel, aangezien ik het bedrijf al kende.
Toen begon het: geen CD spelers aanwezig. "Die komen morgenochtend vroeg binnen" volgens de organisatie. Ik vroeg nog wat voor cd spelers het waren, 2x Pioneer CDJ500..
Ik was helemaal blij, totdat ik de volgende dag daar aankom. Geen CD Spelers.
Geen mengpaneel. Niet genoeg stroom.
Snel een aggegraat geregeld, eigen CD spelers gehaald, Eigen mengpaneel gehaald, en eigen kabels gehaald.
Ik zet de aggegraat aan, alles prima. Totdat ik er een CD'je in gooi. *plop* geluid weg shocked 8O Dus ik ren naar die aggegraat, heeft een of andere idioot mijn kabel eruit getrokken. Luikje moet tegenwoordig dus op slot sad :(
Ik zet de muziek aan. Geen geluid. Wat blijkt? Kabelbreuk in mijn bloedeigen kabeltjes shocked 8O sad :(
Afijn, nieuw kabeltje erin, en jawel, GELUID! laugh :D
Dus kabeltjes wegwerken, ramen verduisteren, etc.
Mensen stromen een beetje binnen, alles gaat prima..
Totdat de LJ zijn blacklightkanon aanzet. *plop* Aggegraat kapt ermee. Blijkt dat ding niet genoeg vermogen te hebben. Terwijl we alles precies hadden berekend! alles kon voluit aanstaan zonder dat ie door zou slaan. sad :( Wat blijkt? Iemand had de verwaming aangezet, inclusief het koffieapparaat, en de droger (waaaroooommm!!! angry )
Dus alles eruit getrokken en verder feesten.
Uitendelijk nog leuk feest geworden, alleen ernstig gebrek aan drank.. (ze dachten dat ze het met 3 vaten bier wel zouden redden... NOT!)
0900-DJDS
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
9-3-2005 20:23
Iemand had de verwaming aangezet, inclusief het koffieapparaat, en de droger (waaaroooommm!!! angry )
tja net zoiets als mensen die ff een paar frituurpannen aanzetten terwijl wij alles goed berekend haddenangry
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
9-3-2005 20:25
OOO zo ken ik er ook nog wel een paar, bedrijfsfeestje, spullen opgebouwd, even testdraaien en wat gehuurd spul proggen. Komt de catering, rammen er even een 2 kw oventje in. sad :( happy :)
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
JoepvandemortelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 3-9-2024
Berichten: 170
9-3-2005 21:15

DJDS schreef:

Niet genoeg stroom.
Snel een aggegraat geregeld, eigen CD spelers gehaald, Eigen mengpaneel gehaald, en eigen kabels gehaald.
Ik zet de aggegraat aan, alles prima. Totdat ik er een CD'je in gooi. *plop* geluid weg shocked 8O Dus ik ren naar die aggegraat, heeft een of andere idioot mijn kabel eruit getrokken. Luikje moet tegenwoordig dus op slot sad :(
Ik zet de muziek aan. Geen geluid. Wat blijkt? Kabelbreuk in mijn bloedeigen kabeltjes shocked 8O sad :(
Afijn, nieuw kabeltje erin, en jawel, GELUID! laugh :D
Dus kabeltjes wegwerken, ramen verduisteren, etc.
Mensen stromen een beetje binnen, alles gaat prima..
Totdat de LJ zijn blacklightkanon aanzet. *plop* Aggegraat kapt ermee. Blijkt dat ding niet genoeg vermogen te hebben. Terwijl we alles precies hadden berekend! alles kon voluit aanstaan zonder dat ie door zou slaan. sad :( Wat blijkt? Iemand had de verwaming aangezet, inclusief het koffieapparaat, en de droger (waaaroooommm!!! angry )
Dus alles eruit getrokken en verder feesten.
Uitendelijk nog leuk feest geworden, alleen ernstig gebrek aan drank.. (ze dachten dat ze het met 3 vaten bier wel zouden redden... NOT!)
Wat ik mij dan afvraag, wij laat dan ook een verwarming, koffieapparaat en droger op zijn aggregaat aansluiten?
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
9-3-2005 21:17
Volgens mij was DJDS alleen gevraagd om te komen draaien, niet om te zorgen dat het goed zit met de electronica.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
10-3-2005 10:16
En stond die koffiemachine e.d. niet gewoon op het net van t buurthuis?
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
10-3-2005 10:25

GoeieGast schreef:

En stond die koffiemachine e.d. niet gewoon op het net van t buurthuis?
Haha.. idd... Ksie t al gebeuren...

"Koffie mevrouw?" en dan naar achter lopen en de aggegraat aanzetten om een bakkie uit de Senseo te pruttelen... laugh :D wink ;)
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
10-3-2005 14:19
Waar ik wel is draai is ook iets gebeurt wat niet leuk was. Het komt er i.i.g. op neer dat er een zware (nog warme) par-spot op een cdj 800 terecht was gekomen, waardoor hij in het jog smolt!

Beide apparaten hadden toen een terechte service-beurt nodig!
BerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
Berichten: 115
10-3-2005 16:03
Nah, laat ik ook eens een duit in het zakje doen. Inmiddels alweer een poosje geleden gebeurd in onze sporthal (Papendrechtse Korfbalclub PKC):

Op een doordeweekse dag was onze sporthal en kantine beschikbaar gesteld voor het afscheid van een conrector van een grote plaatselijke school, alwaar onze wedstrijdsecretaris conciërge is. Mij was gevraagd om wat muziek te draaien en een microfoon beschikbaar te stellen voor wat dank- en afscheidswoorden, in zowel de sporthal voor 700 leerlingen als daarna in de kantine voor genodigden.

Om het voor de leerlingen in de hal wat leuker te maken had ik met de ceremoniemeester afgesproken dat ik 4 nummers op heftig volume sneaky :V zou draaien, waarvan het laatste in een pikdonkere hal. Hij zou zorgen dat, wanneer het licht weer aanging, hij samen met de conrector op het genodigdenbalkon (da's 3 meter verder dan mijn plekje voor bediening geluid) zou staan, goed zichtbaar voor iedereen. Hij zou vervolgens een aankondiging doen en zich met de conrector naar de middenstip begeven.

Afijn, bij de eerste tonen van het 4e nummer (The Nirvana Principal – Freudiana, schitterend nummer voor speciale gelegenheden) gaat zoals afgesproken het licht uit, mijn zwanenhalsje is dan nog de enige verlichting in de grote hal met ruim 700 man op de tribunes. Alles buldert en siddert, bij de laatste toon draait iemand alle rijen TL-verlichting weer aan, ik kijk naast me en …… zie dat ik moederziel alleen sta op het grote balkon, verwachtingsvol aangestaard door diezelfde 700 man shocked 8O shocked 8O shocked 8O

Oeps, plan B, zoeken dus maar. Beide hoofdrolspelers trof ik aan in de keuken, grenzend aan het balkon, de ceremoniemeester een beetje confuus met een natte handdoek zijn wat bebloede hoofd afvegend.
Wat was er gebeurd?

Tijdens het laatste nummer in het pikkedonker stond de ceremoniemeester schuin achter me op het balkon. Terwijl ik met de EQ-instellingen in de weer was, bemerkte hij dat de conrector er nog niet was en wilde dus op zoek. Hij doet een stap zijwaarts en …….. stapt in het luchtledige en was twee tellen later op onnavolgbare wijze op de begane grond gearriveerd. Wat hij even was vergeten, is dat hij pal naast de trap naar beneden stond ….
Echter, dat voorval gebeurde toen het 4e nummer nog niet eens halverwege was, geen mens die daarvan ook maar iets gehoord of gezien heeft, temeer omdat je beneden in een dode hoek uitkomt.
Op eigen kracht is hij toen naar de keuken gehinkeld, waar trouwens de conrector op zijn dooie gemak met het barpersoneel stond te keuvelen.

Uiteindelijk bleef de schade beperkt tot wat schrammen en een flink aantal blauwe plekken, en de nodige schaamte over de misstap omdat diezelfde persoon als jeugdcoördinator binnen de vereniging actief is en dus best wel de weg weet binnen onze accommodatie.
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)