Forum > Geluid

Het Denon DN-X1500 mixer-topic

(383 reacties. Pagina 24 van 39)
Moderator(s): Dré
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
8-9-2004 11:07
Dat had ik onlangs aan de hand op een Belgische site van Rodec.Daar waren er ook die dingen schreven van "RODEC IS THE BEST OF THE WORLD" enz....Ik heb zelf 4 jaar een Rodec gehad en heb nu een Ecler Mac90V en vond dus dat die Ecler veel betere klank heeft dan de Rodec en had dat ook gemeld op die site.Dadelijk kreeg ik dus reactie's naar het hoofd dat Ecler prul was tegenover Rodec en dat de klank zeker niet beter is van Ecler.Terwijl ik dat dus zelf wel vind en ik nog dj's in België ken die dat ook zeggen.Maar je ziet dus ook dat je bij zo mensen niks verkeerd mag zeggen over hun merk Rodec, terwijl dat ze misschien nog nooit op een ander merk mixer hebben gedraaid.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-9-2004 11:07
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 8-9-2004 11:57
Edit Mod: Post verwijderd. Ik heb geen zin persoonlijk aangevallen en uitgescholden te worden. -Victor
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-9-2004 11:18

Snake schreef:

Voorbeeldje uit de praktijk: Gene Farris die zijn "o zo goede" set zwaar vern**kt door niet alleen zijn overmatig en slecht effectgebruik - met een Pioneer dan nog wel - maar ook nog eens bagger mixt (die véél te snelle Stardust - Music Sounds Better With You ... brr slecht).
Richie Hawtin en Dave Clarke (de laatste soms ook niet) zijn dj's die ik dan weer formidabele effecten gebruikers vind.
Bij Richie Hawtin heb ik ooit is een set mee gemaakt waarbij ik hem constant bezig zag met een EFX en een Kaos Pad II (ja hij gebruikte ze beide) en waarbij ik me af vroeg of het nou in de muziek hoorde of niet terwijl ik een hoop platen wel kende. Dan doe je het goed naar mijn mening.

Dat zijn echt de uitschieters. Net als Sascha bijvoorbeeld, die heb ik ooit is 4 CDJ100's in 1 keer zien bedienen + een effecten apparaat tegelijk en het klonk nog goed ook.

Uitschieter de andere kant op is Benny Rodriguez, een verdomd goede dj maar een overduidelijk tot vervelens toe effecten gebruiker (filmpje wat jij net poste is trouwens ook wel heel erg :P )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-9-2004 11:46

Victor schreef:

De X1500 is in Nederland een half jaar op de markt, in de VS bijna een jaar. Er is nog geen enkel issue geweest met de betrouwbaarheid en nog niemand die problemen heeft gehad met de faders.
Ow we vergeten maar even het probleem dat de fader traag reageerd bij een snelle reactie, en ik dacht dat Denon altijd zo snel zijn problemen op loste? En de mixer is al een jaar op de markt....... Ik vind zoiets toch wel een behoorliijk issue bij een mixer met korte faders want dan maak je nogal snel een snelle beweging met de fader.
Ik hoorde laatst trouwens dat de 1500 een Cue signaal pre FX pakte maar de master post FX is. Das net zo slim of stom als men bij Vestax op de PCV doet als het zo is.

Victor schreef:

Nee, ik kan er slecht tegen als mensen niet onderbouwd dingen gaan blaten. Zoals jij laatst over het loopwerk van Denon cd-spelers (mietjes-loopwerk)
Vergeleken bij een olie geveerd loopwerk van Pioneer is het inderdaad een sissy loopwerkje wat veel minder kan hebben. Wat moet je daar nog meer aan onderbouwen? Dat kan een blinde zelfs nog wel inschatten.
Das geen dom in de rondte gelul maar gewoon een feit, Pioneer heeft absoluut zonder twijvel de betere loopwerken van de 2. Als jij daar geen vrede mee kunt hebben moet je bij Denon gaan klagen dat ze betere loopwerken moeten gaan gebruiken ten opzichte van pioneer omdat mensen dat dan niet meer over jouw geliefde merk Denon kunnen zeggen.

Ga dus niet lopen miepen als iets gewoon klopt en dat weet je zelf ook, de Denon cd rom loopwerkjes leggen het dik af tegen de pioneer loopwerken. En we vergelijken in dezelfde prijsklasse en dus is het de speler met de mindere papieren op dat onderdeel.
Dat ik jou dat allemaal nog uit moet leggen zeg.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
8-9-2004 12:15

Reind schreef:

Victor schreef:

De X1500 is in Nederland een half jaar op de markt, in de VS bijna een jaar. Er is nog geen enkel issue geweest met de betrouwbaarheid en nog niemand die problemen heeft gehad met de faders.
Ow we vergeten maar even het probleem dat de fader traag reageerd bij een snelle reactie, en ik dacht dat Denon altijd zo snel zijn problemen op loste?
En op DAT punt moet ik je 100% gelijk geven. Ik kan me niet voorstellen dat het het eerste jaar niemand is opgevallen. De mixer reageert HEEL traag op faderbewegingen EN produceert daarbij soms ook nog eens vreemde bijgeluiden (soms zijn zelfs stapeffecten te horen).

Maar de manier waarop je het in het persoonlijke vlak trekt kan ik me NIET in vinden.

En dat van de Denon loopwerkjes: De tijd zal het zeggen. Ik had er OOK een hard hoofd in MAAR Victor z'n test heeft me overtuigd van m'n ongelijk (voorlopig in ieder geval ;-). Toen de CDJ-100 uitkwam zei ik "dat kan nooit wat worden met dat slot in gedoe; dat gaat stuk". Ook daar had ik het 100% fout. Zoals je ziet kun je dus niet altijd op ervaringen uit het verleden stoelen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
8-9-2004 12:22
Ng deze maand komt de eerder aangekondigde update waarin onder andere de fadersnelheid wordt verhoogd. Even afwachten wat het effect daarvan is.

Overigens is de fadersnelheid geen betrouwbaarheids- of kwaliteitsissue, en daar ging deze (helaas uit de hand gelopen) discussie naar mijn idee toch over.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
8-9-2004 12:32
Als een fabrikant een jaar nodig heeft om zoiets doms als trage faders uit de wereld te helpen dan vind ik dat GEEN goede reclame voor het merk. Denon, Pioneer, Numark, Ecler, Vestax, A&H... Zal me een worst wezen welk merk! Problemen los je RAP op (tenzij je Technics heet; dan kun je met alles wegkomen omdat je nu eenmaal zo'n beroemde draaitafel hebt...).

Voorbeeld: Ecler heeft een tijdje een probleem gehad bij de MAC mixers. Als je een zwaar laagohmige koptelefoon aansloot dan kreeg je een "riedeltje" in de koptelefoon (ergens op -40dB). Probleem was doorgegeven aan fabrikant. Fabrikant kwam binnen 2 weken met modificatie, inclusief handleiding en benodigde onderdelen.

Voorbeeld2: Een bepaalde klant wilde een specifieke modificatie aan z'n Xone:92. Vraag is doorgegeven aan de importeur, die door naar de fabrikant. Volgende dag stond de reactie op de E-mail, inclusief foto's en uitgewerkte uitleg over het uitvoeren van de modificatie.

Ik heb Denon in het verleden wel eens gemaild met de vraag of er soms een mogelijkheid was om een ander loopwerk in de DN-2000 MKII te zetten (om vrij begrijpelijke redenen...). Ik zit nu nog op het antwoord te wachten.

Ook het mij op de hoogte houden van software updates lukt de importeur niet bepaald goed. Ik ben na 5 x bellen opgehouden te tellen (en heb uiteindelijk een keer iets gekregen, na heel geluldig gewacht te hebben)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 14-9-2024
Berichten: 184
8-9-2004 17:17
Een manier om snel meer te weten te komen over Denon en eventuele problemen is op dit Denon forum www.dn-s5000.com
Hier zijn ze in iedergeval vlot met reageren en er zitten Denon medewerkers bij. shocked 8O

Maar hier krijg je wel erg snel het advies om bij problemen conact te zoeken met je dealer.
Lampie erbij??
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
26-9-2004 19:34
1 x bewerkt. Laatst door Dj beat op 26-9-2004 20:01
Hoe noemt dat effect op de pioneer dat juist een stotter effect is. Tiesto gebruikte het ook op pukkelpop tijdens het liedje van kane -rain down on mee. in dat filmpje van gene farris hoor je het in het begin ook. het zit op een pio.
en kan iemand mij de liedjes zeggen die Gene Farris gebruikt in zijn mix.

Groetjes
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-9-2004 19:35
Das transform volgens mij.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)