Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 24 van 86)
Moderator(s): Dré
The WaveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2004
Laatste: 27-12-2005
3-8-2004 03:13
alles leuk en wel met die popup schripts maar tegen woordig leveren zeer veel provider's popup blokers of popup killers
op doe manier heb je dus weinig aan popup's
is het dan niet slim om onder de link te zetten hier voor moet u wel uw popup blocker uit zetten
anders krijg je nog niets te zien
Alvast de beste wensen voor 2006
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
3-8-2004 03:24

The Wave schreef:

alles leuk en wel met die popup schripts maar tegen woordig leveren zeer veel provider's popup blokers of popup killers
is het dan niet slim om onder de link te zetten hier voor moet u wel uw popup blocker uit zetten
En veel van die scripts werken ruk met IE6.

Ik heb er hier 1 die wel werkt -> j@vascript.about.com/library/tools/blpopwindow_maker.htm

Tis een j@vascript generator dus na het geven van alle info is het knippen en plakken.
Ow en natuurlijk ff die @ uit de link halen anders werkt ie niet razz :p

Ik heb hem ook 2 dagen gebruikt maar hem er weer uit gelazerd bij het plaatsen van het nieuwe design.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
4-8-2004 12:39

The Wave schreef:

Als de correcte methode gebruikt wordt (correcte Href die dan afgevangen wordt door een "onclick" actie) dan zal het bestand nog steeds opgevraagd kunnen worden (alleen dan in hetzelfde venster in plaats van in een pop-up venster).

Verder werken veel pop-up blockers alleen in het tegengaan van ongewenste pop-ups. Een pop-up die aan een user action hangt (bijvoorbeeld via de "onclick" actie) wordt door de meeste (betere) pop-up blockers keurig doorgelaten!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
15-9-2004 14:31
Kan iemand mij vertellen hoe ik in een tabel voorkom dat hij verticaal oprekt naarmate de tekst langer wordt? Ik wil dus dat de hoogte hetzelfde blijft, en er een scrollbar verschijnt als de tekst te lang is. In CSS if possible.
ChuckieStandaard Lid
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
15-9-2004 14:38
1 x bewerkt. Laatst door Chuckie op 15-9-2004 14:49
ja. zal het ff opzoeken.

.scrol {height: 300; width: 750; overflow: auto;

dan een div tagje maken waar die tekst staat dat moet scrollen en dan class=scrol erin zetten.

of is dit geen css?
Edit.
voorbeeldje:

<style type="tekst/css">
.scrol {height: 300; width:750; overflow: auto;
</style>

dan dit in je tabel:
<td>
<div class=scrol>
Hier dan de inhoud.
</div
</td>

duidelijk kan ik het niet maken denk ik.
BOFHStandaard Lid
Sinds: 13-8-2003
Laatste: 13-9-2006
15-9-2004 14:39

sylvia schreef:

Kan iemand mij vertellen hoe ik in een tabel voorkom dat hij verticaal oprekt naarmate de tekst langer wordt? Ik wil dus dat de hoogte hetzelfde blijft, en er een scrollbar verschijnt als de tekst te lang is. In CSS if possible.
Iets wat in elk geval werkt is <nobr>, dit is vooral geschikt voor lange lijsten/overzichten:

<table border="1">
<tr>
<td><nobr>lang lang lang lang</td>
...
</tr>
</table>

Wanneer dit niet is wat je zoekt kun je dan een specifiek voorbeeld geven van het probleem?
:wq
SylviaEx Lid
15-9-2004 15:03

Chuckie schreef:

*knip*
Dat was 'm! Thanks wink ;) .

<nobr> deed ook een heleboel, maar niet wat ik zocht. Maar misschien heb ik hem verkeerd geplaatst ofzo. Dit is mijn tweede dag in HTML...in Kladblok...ik ben lekker bezig laugh :D .

Het resultaat post ik hier zodra het klaar is, mogen jullie eindelijk eens op een site van mij schieten.

[EDIT schreef:

Nou zit ik er alleen nog mee dat die scrollbar niet uiterst rechts in de cel verschijnt, maar een marge neemt. Padding-right op 0 gezet, hielp niet. Al googelend wel gevonden hoe ik de kleuren van die bar kan aanpassen, ook leuk, maar als iemand weet hoe ik dat ding rechts kan krijgen...

Te weinig info? Kan goed. Dan laat ik het zo, komt-ie binnenkort online en kunnen jullie de broncode eventueel checken, voor wie er zin in heeft.
[/EDIT]
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
18-9-2004 01:12
Euhmmmmmmm Sylvia, is dreamweaver geen oplossing voor zulke problemen?

Ik gebruik namelijk gewoon dreamweaver, lazer de code door de w3c validator heen op www.w3c.org en plaats vervolgens de juiste code online.

Nu ben je die hard bezig in notepad waarschijnlijk zoals de echte bikkels dat doen. Dreamweaver scheelt alleen een hoop tijd wink ;) (alle respect trouwens voor mensen die zo ff een website in notepad maken, ik doe het jullie niet na. )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ChuckieStandaard Lid
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
18-9-2004 10:29
Asjeblieft niet met dreamweaver maken.
Ik heb daar slechte ervaringen mee.
Gebruik dan een editor zoals crimson editor. (ff zoeken in google. wink ;) )
Als beginner lijkt dreamweaver heel wat. alleen als je er te lang mee doorgaat snap je uiteindelijk niks van al die tags e.d.
Gewoon notepad blijven gebruiken of crimson editor downloaden.

sylvia schreef:

[EDIT schreef:

Nou zit ik er alleen nog mee dat die scrollbar niet uiterst rechts in de cel verschijnt, maar een marge neemt. Padding-right op 0 gezet, hielp niet. Al googelend wel gevonden hoe ik de kleuren van die bar kan aanpassen, ook leuk, maar als iemand weet hoe ik dat ding rechts kan krijgen...

Te weinig info? Kan goed. Dan laat ik het zo, komt-ie binnenkort online en kunnen jullie de broncode eventueel checken, voor wie er zin in heeft.
[/EDIT]
Hmm zet het eens online. dan kan ik er ff naar kijken, want ik snap je verhaal niet echt waarom het niet werkt/wil...
SylviaEx Lid
18-9-2004 11:10
Ik heb Dreamweaver hier op mijn pc, maar ik hou er niet van als er codes worden toegevoegd waarvan ik niet begrijp wat ze daar doen, dus ik had besloten dat mijn eerste site 'the hard way' moet worden gemaakt. Ik ben een fervent aanhanger van het eenvoud-siert concept, dus de site zit zo eenvoudig in elkaar dat het moet kunnen in kladblok. Dreamweaver komt nog wel.

Chuckie, ik ben bijna klaar met wat ik wilde laten zien, dan zet ik 'm online. Tenminste, zodra ik heb uitgevonden hoe ik een site moet uploaden ashamed :$ . (Wat is google toch een heerlijke uitvinding.) Thanks voor je hulp alvast.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)