Forum > Geluid

Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe

(296 reacties. Pagina 24 van 30)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-10-2005 19:55
Met die foto's zo vanaf de doos is het net de geboorte van een kindje laugh :D .

Gefeliciteerd met de aankoop. Ik hoop dat Dateq een antwoord heeft op je probleem en dat de mixer je verder goed gaat bevallen.
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
29-10-2005 20:04
Kan ik met deze mixer mijn huidige mixer DJM-909 gaan gebruiken als externe effectenbak?

Ik wil namelijk meer dan 2 kanalen gebruiken en vind de tweede hands prijzen voor mijn mixer te laag. Ik vind alleen geen enkele meerdan2kanaals mixer met een effectenbak die zo goed is als mijn huidige (ehm nee ik heb de NUO 5 nog niet uitgeprobeerd moet ik bekennen) en dat betekent dus dat ik een mixer met bijvoorbeeld EFX-1000 zou moeten aanschaffen.

Al zou ik de EFX-1000 wel willen hebben voor het (even een kreet van Sylvia gebruiken) "hoge patsgehalte".

Maar goed, de vraag is dus: kan ik een mixer die een interne effectenbak aansluiten als ecterne effectenbak op een andere mixer. Hierbij heeft de andere mixer dus een send en return. Daarbij denk ik het meest aan de Vibe van Dateq
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
DjenvoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2004
Laatste: 11-3-2012
Berichten: 37
30-10-2005 20:52
hmmmmm, kun je de send niet aansluiten op vb kanaal 1 van de djm en dan de uitgang van je djm aansluiten op de return? shut up :X
Effecten van DJM-909 overtreffen die van de nuo5 (mijn mening). Maar al het andere..... NUO5 razz :p
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
30-10-2005 21:39

Sylvia schreef:

Met die foto's zo vanaf de doos is het net de geboorte van een kindje laugh :D .

Gefeliciteerd met de aankoop. Ik hoop dat Dateq een antwoord heeft op je probleem en dat de mixer je verder goed gaat bevallen.
Ik ben er ook al erg blij mee, mijn vriendin minder laugh :D

Ik verwacht morgen wel een antwoord, misschien dat ik iets heel simpels over het hoofd zie. En aders bel ik ze want ik heb ook nog wat vragen over de midi poort die ik niet zo kan plaatsen wink ;)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
30-10-2005 23:49

djenvo schreef:

Effecten van DJM-909 overtreffen die van de nuo5 (mijn mening). Maar al het andere..... NUO5 razz :p
Maar die heeft twee schuiven minder en kost anderhalf keer zoveel als de NUO 5. Dan mag ik ook wel hopen dat er iets beter aan is.

Verder heb ik de DJM-909 nog nooit in het echt gezien, ben er wel altijd al benieuwd naar geweest.
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
31-10-2005 01:27
nou eh, als ik je kan lokken, voor jou (Sylvia) staat ie hier zeker om een hele zaterdag of zondag uit te proberen, tussen de CDJ-1000's in. Ik ga gewoon kijken naar je mixtechniek, je zou mij er zeker een groot plezier mee doen, denk dat ik er hoop aan kan hebben.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
31-10-2005 09:45
Den Helder hè? Da's nog eens 100 km verwijderd van mijn werk in Amsterdam. Als je nou eens in de buurt van Utrecht komt, pak maar in die mixer en neem hem mee hierheen ;-)
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
31-10-2005 10:25
Sylvia, ik zou zeggen hou het in je achterhoofd voor als je ooit in de kop van noord-holland bent, dan doe ik het omgekeerde, maar ik denk niet dat ik gauw jouw kant op kom.

Bovendien reist het voor jouw makelijker met auto en alleen een stapeltje CD's dan voor mij zonder auto (dus trein) en met een stapeltje CD's EN een Mixer. Daarnaast heb ik de mixer in een combi flightcase met de CDJ's staan, dus losse vervoer is voor mij toch al niet makkelijk.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
2-11-2005 18:35
Net even een kwartiertje gespeeld met de Vibe. Veel te weinig om er veel wijzer mee te worden maar toch een idee kunnen krijgen van het beestje.

Vind dat de mixer vrij ingewikkeld is allemaal, en naar mijn idee, nét even iets te uitgebreid voor een Dateq. Ik vind de kracht van Dateq namelijk: de eenvoud en de kwaliteit. Dat gaat bij deze mixer voor mij helaas niet op.

Filters toewijzen en gebruiken lukt allemaal wel, hoewel ik nog niet helemaal overtuigd ben van het kunnen toewijzen van 2 effecten aan de x-over. Zag zo snel ook nog een knoppie wat ik niet kon plaatsen, Rap?

Verder kreeg ik zo snel de HP split er niet van af. Erg irritant en ik hoop dat dit standaard is.

Al met al wel de fijne faders en toonregeling van Dateq, maar de effecten sectie vind ik te onoverzichtelijk en ingewikkeld waardoor het uiteindelijk niet mijn keus zou worden. Neem ter vergelijking de DJM600, deze heeft handig 1 grote aan/uit knop voor de effecten sectie. De Vibe? zoek en gij zult vinden!
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
2-11-2005 18:47
@ Joost: klopt, het vergt allemaal even wat uitzoekwerk happy :)

Het antwoord van dateq op de demping tijdens het toewijzen van de filters;
---------------------------------
1. De filters dempen inderdaad inderdaad op het moment dat ze worden ingeschakeld, of wanneer de filterkeuze wordt aangepast. Dit is gedaan omdat anders tikken hoorbaar zijn op het moment dat er wordt geschakeld.
Ik kan me voorstellen dat een demp,- en tikloos filter leuker/ beter is, maar dit is in de praktijk niet te maken. Het is wel mogelijk dat we de Vibe andere software geven waar geen korte demp periode in zit, maar dan komt daar dus een tik voor in de plaats....

De beste manier om hier mee te werken is vooraf (dus met de fader dicht) het filter goed te zetten, en daarna (eventueel in de dry stand) de fader te openen. Ik geef toe dat het niet de meest ideale situatie is, maar zoals gezegd is de andere keuze tikken tijdens het schakelen.
We hebben getracht de 'mute' zo kort mogelijk te houden. Mocht je willen experimenteren met de andere software dan is dat mogelijk. Als je een keertje in de buurt bent kunnen we hem direct voor je aanpassen.
---------------------------------

Ik moet dus nog even bezien of er wordt doorontwikkelt. Want als A&H het voor elkaar krijgt is het voor Dateq een kleine moeite om er 1 open te schroeven wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)