Forum > Newbie Forum

grote party organiseren hoe en wat??

(311 reacties. Pagina 23 van 32)
Moderator(s): Dré
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
8-4-2004 17:20
Ik bedoel met locatie die kán varieren he.. Niet dat ie altijd zál varieren.. Miss staat het er krom... Zal het zo ff bekijken...

Edit: de kennis zal op zich niet ontbreken hoor, maar met "daar heb je hun weer" is vooral bedoelt omdat wij met onze verhuur al 9/10 feesten hier in de buurt doen..
HardmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2004
Laatste: 11-4-2004
Berichten: 1
11-4-2004 22:00
hoi ik had eigenlijk eens een vraag.
Ik wil met een paar maten een hardstylefeest gaan organiseren.
Mijn ervaring hierin is eigenlijk weinig.
Wel draai ik als Dj in een club en weet over het vak wel verschillende dingen af.
Mijn vraag is wil je eens uitleggen hoe je het het beste kan aanpakken zo'n feest organiseren.
geef een paar tips.

Mzllllllllllll
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
11-4-2004 22:14
Sorry.. maar is dit niet een beetje lui?!
Ik vind dat in dit topic echt al 95% van de tips besproken zijn. En er zitten werkelijk formidabele tips bij. Ik zal er even een paar belangrijke herhalen.

- wees er zeker van dat je genoeg volk krijgt op een hardstylefeest. Dat je dus geen verlies doet omdat er geen volk op af komt. Beter is het dus in feite om een fuif te organiseren waar werkelijk bijna alle muziekgenres worden gedraaid

- zorg voor veel reclame, via flyers, mondeling, ... (zorg dus ook dat je goeie flyers hebt, posters, kaarten, ...)

- zoek sponsors (en hang dan eventueel een vlag of zo op de locatie waar je het evenement organiseert met de naam van het bedrijf)Je kan hen ofwel een "geldsom" vragen ofwel vraag je "materiële dingen" (wat ze vaak liever hebben)

- zorg voor materiaal (geluid en licht), bijhuren zal ook alweer grote kosten met zich meebrengen (dus sponsering door een dj shop is ideaal)

- goede afspraken wat personeel betreft. Zodat er geen ruzie komt over eventuele "betaling" en zo. Zorg ervoor dat je genoeg barmensen hebt, security,

- Ook sabbam (bij jullie buma), verzekeringen en belastingen moeten op hun pootjes terechtkomen.

- zoek een winkel om eventueel VVK te doen. Best een winkel waar echt alle soorten mensen naartoe trekken.

- Zorg voor een noodplan indien het misloopt. zoals ook al eerder besproken: zorg gewoon dat het een leuk, tof, mooi evenement is, zonder als eerste doel winst te willen bekomen.

- zorg voor goede, ervaren deejays die weten hoe ze het publiek moeten winnen (tenzij je vooraf aankondigt dat het nog beginnende deejays zijn die eens willen experimenteren voor een publiek (net zoals wij doen))

- de locatie moet centraal liggen, als dat niet het geval is, moet je eventueel vervoer voorzien om ook de jongere mensen die nog geen auto hebben ter plekke te brengen.

- ... er zullen ongetwijfeld nog talrijke dingen zijn die ik over het hoofd gezien heb. Daarom raad ik aan om het topic nog eens goed door te lezen.

Greetz
zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
11-4-2004 23:19

teknoknights schreef:

Beter is het dus in feite om een fuif te organiseren waar werkelijk bijna alle muziekgenres worden gedraaid
Tis prima mogelijk om met 1 stijl muziek een zaal te vullen. Als je maar rekening houdt met de populariteit.

teknoknights schreef:

- goede afspraken wat personeel betreft. Zodat er geen ruzie komt over eventuele "betaling" en zo. Zorg ervoor dat je genoeg barmensen hebt, security,
Niet jouw probleem , maar van de uitbater van de locatie. Tenzij je tent of een niet -discotheek neemt.

teknoknights schreef:

- Ook sabbam (bij jullie buma), verzekeringen en belastingen moeten op hun pootjes terechtkomen.
Niet jouw probleem , maar van de uitbater van de locatie. Tenzij je tent of een niet -discotheek neemt.

teknoknights schreef:

- zoek een winkel om eventueel VVK te doen. Best een winkel waar echt alle soorten mensen naartoe trekken.
Ook niet nodig en zorgt vaak voor veel extra werk. Tenzij je verwacht dat je de locatie meerdere keren kan vullen ( bijv een zaal van 400 man en je verwacht 1200)Voor een eerste feestje niet echt nodig
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
12-4-2004 11:02

descon schreef:

[citaat van teknoknights schreef:

- zoek een winkel om eventueel VVK te doen. Best een winkel waar echt alle soorten mensen naartoe trekken.
Ook niet nodig en zorgt vaak voor veel extra werk. Tenzij je verwacht dat je de locatie meerdere keren kan vullen ( bijv een zaal van 400 man en je verwacht 1200)Voor een eerste feestje niet echt nodigHoe wou je dan die verkoop regelen? Wou je jou eigen 06 onderaan de flyer zetten en "bel maar voor kaartjes"? Dat komt als eerste niet echt professioneel over, en lijkt mij ook niet echt gemakkelijk. VVK is behoorlijk belangrijk voor een beginner lijkt mij. Wordt er namelijk nauwelijks verkocht in de VVK, dan kan je op tijd overwegen om alles af te blazen. Als om 3 uur snachts tijdens het feest blijkt dat er nog geen 50 man op afkomt, dan is het een beetje te laat, en kost je dit een héleboel geld.
Dus: ik zou ook iets zoeken voor VVK. Enige nadeel is is dat je niet direct weet wat voor publiek je binnen krijgt, eventuele relnichten krijg je dus ook binnen...

Hardman:
Lees inderdaad het topic nog even goed door. MAAR LET OP: Er zijn om dit moment een kleine honderd organisaties in Nederland die "wel eens een hardstylefeestje" organiseren. Alleen met een flyertje de deur uit, en een standaard hardstyle line-up, kom je er niet. Je valt simpelweg gewoon niet genoeg op. Zorg dus dat je, als je echt is iets anders wil doen en voldoende publiek wil trekken, iets "unieks" hebt. Iedereen lijkt het tegenwoordig leuk om een feestje te organiseren, maar velen komen niet verder dan de "standaard" avond. Zoek een vette locatie, doe wat dingen die anders nooit zijn op dat soort feesten. Ik ben nu zelf bezig een feest te organiseren, heb m'n locatie (hoor woensdag of het doorgaat :) ) mee: aan een grote plas. Maar voor mij is dit nog niet genoeg om op te vallen, het moet gekker en gekker, simpelweg omdat ik mensen wat voor hun geld wil bieden.
Ik wil niet suggereren dat jij er te makkelijk over denkt ofzo, maar ga voor jezelf even na wat je wil doen, en hoe je dat wil doen, en ga niet in het wilde weg een feestje houden want dat doen al teveel mensen laugh :D
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
12-4-2004 18:47
Ik wil met een paar maten een hardstylefeest gaan organiseren

=> da's wat hardman zegt, en dus kan ik daaruit niet opmaken of er al een vaste locatie is (discotheek bijvoorbeeld) , en daarom moeten die tips er ook best wel bij. Ook wanneer je een locatie hebt kan het zijn dat de uitbater wil dat je sommige dingen zelf regelt.

Greetz
zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
12-4-2004 22:26
Ik heb van verschillende feestjes meegemaakt dat de vvk slecht liep , maar het feest wel gezellig was en financieel uit kon.

de meeste mensen nemen niet de moeite om kaarten te halen en komen gewoon op de avond zelf.
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
13-4-2004 13:05

descon schreef:

Ik heb van verschillende feestjes meegemaakt dat de vvk slecht liep , maar het feest wel gezellig was en financieel uit kon.

de meeste mensen nemen niet de moeite om kaarten te halen en komen gewoon op de avond zelf.
Kan ik me voorstellen, maar je neemt als organisator natuurlijk wel een groter risico. Je kan het op de avond zelf halen van kaarten enigszins inperken door te zeggen dat er ALLEEN VVK is, maar dat kan ook weer een averechts effect hebben (nl dat mensen denken "laat dan maar zitten")... beiden hebben dus hun risico's, maar als je VVK goed geregeld hebt en mikt op een bepaald break-evenpoint (bijv. 60% van je omzet uit VVK, en dan om break-even te draaien ga je uit dat die 60% VVK zorgt voor een drankomzet van 40% -=> = 100% en je bent uit de kosten).
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
17-4-2004 09:19
Wat ik nog niet echt tegengekomen ben in deze thread (of ik lees er rats over natuurlijk), is hoe jullie aan personeel geraken? De meesten gebruiken daarvoor natuurlijk vrienden of het personeel van de discotheek waar ze het organiseren, maar voor de anderen, hoe zijn JULLIE van plan aan personeel te geraken? (of welke tips kunnen wij geven aan die mensen?)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-4-2004 09:56
Goeie.

In mijn geval: ik werk alleen met vrijwilligers. Maar dat is ook omdat ik mijn feesten niet uit winstoogpunt organiseer, en gebruik maak van een lokatie waar dat eveneens het geval is.

Mensen werven (of je ze nu betaalt of niet) is vooral een kwestie van netwerken netwerken en nog eens netwerken. Het begint bij vrienden, en vrienden van die vrienden en daar weer bekenden van, die op hun beurt mensen meenemen. Maar ik spreek vroeg op de avond aan de bar ook wel eens mensen aan die ik helemaal niet ken met de vraag of ze het niet leuk zouden vinden om achter de bar te staan.

Verder staat er ergens een oproepje op de website en gebruik ik een mailinglijst waar ik ook oproepen in zet.

Op de avond zelf heb ik een intekenlijst voor mensen die mailings willen ontvangen, ook op die lijst kunnen mensen ja/nee antwoorden op de vraag of ze vrijwilliger willen worden.

Dat soort dingen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)