Het bouwen van een case
(3446 reacties. Pagina 222 van 345)Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 23-4-2007 19:59 |
Emile Schuur schreef: Dit is het geworden. Gedaan met de binnekant van een gymmat met heel veel nichiban erom heen, maar het werkt perfectdicht open open met scans @René; waarom niet gewoon 9mm hout gebruikt? Het profiel wat je nu hebt gebruikt is ook niet echt sjiek. Enne, Penn heeft ook gewoon platte hoeken in het assortiment hoor. Gammahoekjes zijn nou niet echt netjes. Paar puntjes van verbetering voor de volgende keer dus. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
RenevanhEx Lid Uit: Nederland Sinds: 20-9-2006 Laatste: 16-6-2008 Berichten: 528 | 23-4-2007 21:32 |
Het zijn geen Gamma hoekjes Wat het wel zijn durf ik niet te zeggen (betreffende webshop heeft er geen merk bij staan), maar het doet wat het moet doen (beschermen). Een kist die in het zicht van mijn publiek zou komen te staan zou ik gewoon netjes met bolhoeken doen, maar voor dit transport (en in feite ook experimenteer) kistje vond ik dat niet nodig. René | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 23-4-2007 22:01 |
renevanh schreef: Een kist die in het zicht van mijn publiek zou komen te staan zou ik gewoon netjes met bolhoeken doen,M.a.w. bolhoeken zijn vaak niet in het zicht en oerlelijk. Martin. | |
kvm entertainment | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 23-4-2007 22:35 |
Tja, is net wat je mooi vind natuurlijk. Op kleine rackjes en andere kleine kisten zijn platte hoeken netter, voor de rest gewoon bolhoeken. Werkt prima, platte hoeken zien er ook weer zo fragiel uit op grotere kisten. (37mm standaard hoeken welteverstaan) Praktisch elke transportkist staat tijdens "de show" uit het zicht mag ik hopen. Echter kan het natuurlijk ook gebeuren dat de klant (en weet ik veel wie allemaal nog meer) de cases ziet tijdens het naar binnen zetten en opbouwen. Dan maak je met een rijtje nette kisten met eenheid erin toch echt een betere indruk dan wanneer je met een slordig vod aankomt. (Dat laatste slaat overigens niet direct op jouw case) | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 23-4-2007 23:57 |
Nah, kisten van mengtafels, effectracken, lichttafel, etc zijn dingen die toch vaak zichtbaar zijn. | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 24-4-2007 00:33 |
big bang schreef: Nah, kisten van mengtafels, effectracken, lichttafel, etc zijn dingen die toch vaak zichtbaar zijn.Martin. | |
kvm entertainment | |
Dj pacificStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-5-2005 Laatste: 31-7-2022 Berichten: 405 | 25-4-2007 14:01 |
ook hier een kistje gebouwd en één verbouwd. Zij/vooraanzicht Zij/achteraanzicht Over het resultaat toch best wel tevreden, afgezien van de sluitingen. Het was eerst de bedoeling om een heel simpel kistje te bouwen met wat oud gamma profiel, maar ik moest popnagels en een popnageltang hebben, maarja dat is dus het nadeel van een winkel, toen ik weer thuis kwam zat er plotseling bolhoeken, scharnieren, profielen in de auto . Vlinder sluitingen vond ik te gek worden (misschien achteraf toch beter kunnen doen maar goed... was eigenlijk bedoelt als budget budgetter kistje en toch al te duur geworden). Binnenkant moet nog afgewerkt worden met wat stukken schuim. De kist is bedoelt voor 2 dataflowers dmx. Volgende kist is een opknapper: voorkant wielplaat binnenkant ook leuk: hoekje ongeschuurd en geschuurd achterkant Ook weer een low-budget kistje Deze kist is overgekocht van Watt-xtra, is niet echt een bewonderens waardig iets geworden, maar misschien leuk voor hem om te zien wat er van zijn kist terecht is gekomen . Ik heb hier de deksel vervangen (de oude bestond uit mdf en panlatten?), wielen ondergezet en schotten in gemaakt. Hoekprofiel is hetzelfde gebleven, echter alles wat opnieuw erop is gekomen netjes opgeschuurd zodat het weer enigzins roestvrij en toonbaar is (de onderkant moet nog, zoals te zien op de ene foto van de bolhoek). Verder ben ik weeral tevreden over het resultaat, vond het toch niet slecht voor mn eerste kistjes! In de vakantie volgende maken, slant 11-4 (tja heb de kistenkoorts ook al een beetje te pakken ). Heeft er iemand op of aanmerkingen over bovenstaande projecten? Laat het even weten! heb ik bij mijn volgende kist alleen maar voordeel mee. gr Thomas | |
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj.... | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 25-4-2007 15:05 |
thomas, dat ziet er weer prima toonbaar uit. Ook de deksel is idd een erg goede verbetering. Wielen eronder en je hebt er zekers weten een hoop plezier van! | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 25-4-2007 16:37 |
Hoe creabea kun je zijn met glijprofiel. | |
Dj pacificStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-5-2005 Laatste: 31-7-2022 Berichten: 405 | 25-4-2007 18:48 |
hoezo? Het mooie is dat het geen eens glijprofiel is, maar 'doodnormale' hoekprofiel van de gamma haha. Er zat al eerst hoekprofiel omheen, maar daar zat in sommige stukken zaag snede's in en veel gaten en dit lag nog in de schuur, dus dat er maar opgedrukt. Verder overlapte het oude profiel elkaar in de hoeken, waardoor de overzethoeken erg scheef erop zaten, deze heb ik opnieuw erop gezet en een poging gedaan om ze recht te krijgen. Waarom geen sluitprofiel? simpelweg omdat dat niet paste, het onderste gedeelte van de case bestaat uit 15 mm multiplex, dus dapasnie. | |
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj.... |